
Pred 125. rođendan prvog automobila, 29. januara, Mercedes-Benz postavlja nove standarde u domenu elektroautomobila. Mercedes-Benz je na Međunarodnom severnoameričkom sajmu automobila najavio da je doneo odluku da započne serijsku proizvodnju SLS AMG E-CELL modela.
Super sportski automobil sa pogonom na baterije generiše 525 KS i obrtni moment od 880 Nm. Drugi deo „električnih“ vesti – 29. januara biće dat znak za pocetak „Mercedes-Benz World Drive“ trke, prvog puta oko sveta sa električnim pogonom na gorive ćelije. Pod sloganom 125! Godina inovacija, Mercedes-Benz će u Detroitu prikazuje čitavu liniju štedljivih i čistih pogonskih sistema za automobile sadašnjosti i budućnosti.
“Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL model je tehnički najnapredniji super sportski automobil u 125-godišnjoj istoriji automobila i pokazuje kako elektroautomobili mogu da budu fascinantni. Naši kupci moćiće da ga naruče kod svog Mercedes-Benz dilera od 2013. godine“, rekao je dr Dieter Zeche, predsednik Upravnog odbora kompanije Daimler AG i šef Mercedes-Benz Cars, na konferenciji za medije.
Zetche je ovo rekao na redizajniranom štandu Mercedesa, koji nudi trodimenzionalno iskustvo višestruke strategije pogonske linije proizvođača automobila iz Štutgarta, koje se prostire na prostoru od skoro 1.800 kvadrata. „Arhitektura našeg štanda živopisno prikazuje kako sa istom mišlju idemo napred“, Zetche je nastavio. „Vozimo se u budućnost na autoputu sa više traka – u budućnost koju smo približili relevantnim pogonskim tehnologijama. Spektar ovih tehnologija ide od motora visoke tehnologije sa unutrašnjim sagorevanjem, kao što su naši novi benzinski motori sa direktnim ubrizgavanjem i naši novi BlueTEC dizel motori, preko raznih vrsta hibrida do snažnih električnih pogona na baterije i gorive ćelije koji su dostupni za svakodnevnu upotrebu.”
Mercedes-Benz F-CELL World Drive – oko sveta sa vodonikom
Krajem 2009. godine, Mercedes-Benz je svoje prvo električno vozilo sa pogonom na gorive ćelije napravljeno u serijskoj proizvodnji, stavio na put sa F-CELL modelom B klase.

Ovaj brend sa zvezdom sada u sklopu spektakularnog putovanja na točkovima želi da pruži impresivan dokaz ogromnog potencijala koji tehnologija gorivih ćelija nudi – na dan zvaničnog rođendana automobila, 29. januara, tri vozila sa gorivim ćelijama iz aktuelne serijske proizvodnje otisnuće se na put od Štutgarta u sklopu „Mercedes-Benz World Drive“ trke u trajanju od 125 dana, preko četiri kontinenta i kroz 14 zemalja. Svaki od ova tri vozila prećiće oko 30.000 km.
„Električni automobili sa gorivim ćelijama imaju ono što je potrebno da se još jednom započne revolucija naše mobilnosti“, rekao je dr Tomas Veber, čan Upravnog odbora u kompaniji Daimler AG, odgovoran za istraživanje i razvoj automobila u Mercedes-Benzu. „F-CELL model B klase sa hidrogenskim pogonom kombinuje nekoliko ključnih prednosti. Ima ekonomičan, čist pogon koji je potpuno pogodan za svakodnevnu upotrebu. Pored toga, ima nultu emisiju gasova sa dugim dejstvom od oko 400 km, kratko vreme punjenja od samo tri minuta i nema nedostataka kada je u pitanju zadovoljstvo pri vožnji.“ Ovo smo postigli zahvaljujući električnom motoru od 136 KS koji generiše unapređenih 290 Nm obrtnog momenta. F-CELL model B klase beleži potrošnju od samo 3,3 litre goriva (ekvivalent dizelu) na 100 km, u skladu sa NEDC (Novi evropski cilkus vožnje) standardom. Njegova potrošnja goriva u skladu sa EPA Agencijom iznosi 54 milje po galonu.
Posvećenost uspostavljanju mreže vodoničnih stanica
Mercedes-Benz je razvio tehnologiju gorivih ćelija za automobilski pogon do tog stepena da je spremna za serijsku proizvodnju. Međutim, dok je tehnologija F-CELL modela B klase potpuno razvijena, infrastruktura stanica za punjenje donosi ograničenja. Dr Veber: „Mi ne želimo samo da demonstriramo sposobnost i svakodnevnu upotrebljivost pogona na gorive ćelije našom F-CELL World Drive trkom, već želimo da lobiramo za uspostavljanje mreže vodoničnih stanica. Ovo će F-CELL model B klase promovisati kao globalnog ambasadora nove automobilnosti sa lokalnom nultom emisijom budućnosti“.
Kako bismo osigurali dostavu goriva vozilima koja ućestvuju u trci, cisterna sa vodonićnim gorivom koristiće se na početku i na kraju rute. Dr Veber: „Naša „World Drive“ trka će takođe da posluži da motivišemo vlade i dobavljače energenata da izgrade odgovarajuću infrastrukturu za punjenje. Naš cilj je jasan – u budućnosti, vozači bi trebalo da budu u mogućnosti da napune svoje automobile vodonikom bilo gde u svetu, isto kao što je to danas slučaj sa benzinom i dizelom.”
ALo decko znas li ti koji je najvredniji automobilski brend?! kakav tata..postujem njhov rad,ali..
Procitaj dobro tekst sta sada rade i pogledaj koliko dugo postoje. TATA bre!
@shomi
Ne znam al znam ko je prvi izmislio automobil, a ko je prvi znaci da mora biti tata jer to je prirodno ne mozes ti biti tata nekom mladjem od sebe. A drugo kako ti to znas posto sam gledao na internetu na par mijesta i svi su drugacije slozeni negde Hyundai, negde Toyota, negde opet BMW pa Mercedes a mogu se kladiti da ne znas sta tacno znaci rijec brend a da prije tog ne provjeris na internetu a opet je forsiras jer si tamo negde procitao da je neko nekako izracunao da je to BMW.