
Na Međunarodnom sajmu automobila u Detroitu 2011., Mercedes-Benz je privukao pažnju posetilaca ne samo fascinantnim automobilima i tehničkim inovacijama, već ih je očarao i umetničkim delima.
Sektor dizajna enterijera u kompaniji Mercedes-Benz u Nemačkoj je stvorio skulpturu koja vizuelno izražava ono što nadahnjuje dizajnere, dok sa druge strane ostavlja prostora kreativnim umetničkim procesima u dizajnu unutrašnjosti vozila. Čini vidljivom estetiku održivosti i orijentisana je ka savršenim oblicima prirode koji su se razvijali tokom miliona godina.

Skulptura Mercedes-Benz Aesthetics br. 2 je učinila ovu ideju vidljivom. Ona svesno prkosi ograničenjima ergonomije, tehničke izvodljivosti, granicama forme i na kraju, čak i spoljašnjem izgledu automobila, sa ciljem da zadivi posmatrača svojom senzualno-estetskom pojavom. Osim toga, skulptura nudi uvid u jasan, ali emocionalno privlačan jezik u obliku skulpture u unutrašnjem dizajnu enterijera budućnosti Mercedes-Benz-a. Istovremeno uspeva da prenese sve veoma estetske, funkcionalne i senzualne karakteristike enterijera Mercedes Benz-a, premostivši razliku između umetnosti i estetike unutrašnjeg dizajna Mercedes-Benz-a. Primorava posmatrača da zastane na momenat, dovodi u pitanje i tumači iznova sve što je već poznato u unutrašnjosti vozila, utičući pri tome kako na osećanja, tako i na racionalno razmišljanje.
Profesor Gorden Vagner, šef dizajna: U Mercedes-Benz-u dizajniranje
automobila je umetničko stvaranje. Inspiracija je preduslov za smiren,
koherentan, ali ipak strastven emotivni dizajn naših automobila. U skulpturi
enterijera Aesthetics br.2 dozvolili smo kreativnoj fantaziji da se razvija
slobodno, bez ikakvih ograničenja. Sledili smo raznolikos i savršenost prirode,
dali smo oblik njenom prijateljskom karakteru i ponovno tumačili prostor. Njen
odnos prema svojim resursima je blag, nežan i beskonačno lep, i stvara
impresivnu estetiku svaki put iznova. Primećujemo to u svakoj strukturi ćelija,
svakom cvetu, svakom živom biću. Međutim, mi ne oponašamo jednostavno prirodu,
već učimo iz zamršenih, sveobuhvatnih uzjamnih delovanja njenih elemenata – ovo
je takođe obeležje umetnosti“
Dodatne inspiracije za formu skulpture dolazile su iz izvajanih prirodnih
pejzaža, kao što su pustinje i kanjoni, ali takođe i iz tema arhitekture i
širokog polja vazduhoplostva. Tako sedišta podsećaju na gigantske peraje veličanstvene
raže. Instrument tabla asocira na krila i dizajn motora modernih mlaznih
aviona. Zaobljene linije karoserije vizualno se spajaju kao lukovi tečnog
metala, skoro kao sistem krvnih sudova nekog živog bića, dok središnja konzola
podseća na skeletonsku strukturu kičmenog stuba sa pršljenovima. Model za
skulpturu enterijera Mercedes-Benz-a bio je sam život, a ne beživotne stvari.
Sve se konstantno menja, sve je isprepletano. Kako je pesnik Fridrih Šlegel
(1772.-1829.) rekao: „Umetnost je priroda prirode“.
Na skali od 1,5 do 1, dimenzije skulpture su 5,6 x 1,83 x 2,6 metara. Fino izrađen okvir obojen u srebrnu nijansu tečnog metala je lak i čvrst, bela sedišta izgledaju kao slonovača. Skulptura enterijera Mercedes Benz-a pokreće višestruki niz asocijacija, koje simbolišu lepotu, stil, dinamiku i kvalitet jedinstvenog brenda sa tradicijom dužom od 125 godina. Kao automobilsko umetničko delo, skulptura enterijera Mercedes-Benz Aesthetic br.2 takođe donosi obećanja o budućim inovacijama. Svojim detaljima omogućava stvaranje maglovitih slika o tome kakav bi mogao biti enterijer Mercedes-Benz-a u budućnosti. Umetnički proces kreativnog oblikovanja je počeo. A dozvoljena su i razmišljanja o realnoj budućnosti.
Izvor : Netauto.rs
Postoje dve vrste automobila:
Mercedes i ostali...
Svi koji ga pluju i omalovazavaju,samo treba da procitaju novi AUTO...
I onda duboki naklon... :)))
A sta je to u novom broju Auta ?
Mozes mi reci,posto nema ovde kod mene da se kupi...
E PITBULL...samo BMW je autoindustrija, sve su ostalo radionice! Pališ se mnogo na taj Merc a to je u stvari auto za dede...jbg....mlad si zglajznuo u ćorsokak!!!
I šta je u stvari ova kreatura na slici? Previše smotulkjaka za veče dizajnera?! :))))
Ni meni nije jasno baš, baš, ali vidim da će plastiku i kožu u enterijeru zameniti drvo i metal.
Gagiba, to sto si sad napisao je suvise detinjasto da ne kazem nesto drugo ili trece. A bas ce deda da vozi CL, SL, SLK, E coupe, SLS, GLK, ML?? Ostale modele mogu da voze svi kao sto se vidja po gradu. Utuvite vise vi pojedinci da je Mercedes tata za automobile i tacka, jbt... Uvek je bilo i ostace.