home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački Automobilewoche i AutoBild pišu da je rukovodstvo Volkswagena dalo zeleno svetlo za proizvodnju ograničene serije Volkswagen XL1 concepta.

XL1 concept je premijeru imao na Salonu automobila u Dohi (Qatar Motor Show 2011), a radi se o plug-in hibridnom vozilu (kombinacija dvocilindričnog 0.8L TDI dizelaša sa 48KS, elektromotora sa 20 kW/27KS, litijum-jonskih baterija, sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom i sistema regeneracije kočione sile), koje po fabričkim podacima troši samo 0,9 litara goriva na 100 km i emituje tek 24 grama CO2 po kilometru. Moguća je i vožnja samo na elektropogon, i to do 35 kilometara, dok ukupna autonomija iznosi oko 545 km.


Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi.

Dužina iznosi 389 cm, širina 167 cm, visina 116 cm, a zapremina prtljažnika je samo 100 litara.

XL1 concept karakterišu i mala težina (795 kg), koeficijent otpora vazduhu 0,186, vrata koja se otvaraju u vis, LED svetla i kamere umesto klasičnih retrovizora.  


Proizvodnja VW-a XL1 (u ograničenom broju primeraka) će početi krajem 2012. godine, a AutoBild navodi da bi njegova cena trebalo da iznosi oko 35.000 evra.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1790



Komentari

ovaj auto može da troši i 0,3 l na 100km...

samo ga dajte na probu nekom "iskusnom" novinaru.

ka vam prvo pada na pamet?

Autor miki 30 Jan 2011, 14:53

Kako li menja zadnju gumu samo da mi je znati... Mozda podigne zadnji deo i zanese ga onako muski, posto je lak

Autor Aquaviva 30 Jan 2011, 15:29

0,8 TDI dizelas, wow... ovaj koncept deluje obecavajuce kad nafta ode u 3 lepe....

Autor joca 30 Jan 2011, 15:52

ma kome ovo treba?

Autor Logan 30 Jan 2011, 16:25

Atraktivno, funkcionalno, kvalitetno, prilagodjeno danasnjem vremenu.

Autor Tu je sVWe saVWrseno 30 Jan 2011, 18:47

Ja bi ovo prvi vozio, samo da ima bar tri mesta unutra (nadam se da ima) i da je prtljaznik malo veci.
U suprotnom alternativna opcija ovoga je motor, jer i motora ima sada hibrida i na struju, a i zapremina prtljaznika je veca, uz dodatke.
Tako da dovodim u pitanje funkcionalnost ovoga...

Autor Dejan 30 Jan 2011, 20:08

@Tu je sVWe saVWrseno

"prilagodjeno danasnjem vremenu."

Ahahaha, najbolji si! :)))

Autor carobnjak 30 Jan 2011, 20:11

Kako je moguće trošiti 0,9l na 100 km kad motor iz VW na leru troši 0,9 l/h znači samo za okretanje motora a valjda treba neke energije i za pokretanje automobila?

Autor berik 30 Jan 2011, 20:40

Pa ako moze 1.9 TDI trositi 5l,sto ovo ne bi moglo 1l? Mala masa,malen dizel motor,malen otpor vazduha...

Autor hh 30 Jan 2011, 21:15

@ Tu je swe grozno
Mislim mnogo *akiš
Mislim da je citroen imao ovu foru sa pokrivenim zadnjim gumama, al nema veze, ti tvrdiš drugačije, zaklinješ se u VW, to mnogo govori o tebi kakav si

Autor Dejan L 30 Jan 2011, 22:51

Tačnije citroen SM

http://www.usounds.com/mt/archives/9b_12.JPG

http://www.tomlaferriere.com/classics/images/Citroen/Citroen%20006.jpg

Autor Dejan L 30 Jan 2011, 22:54

Prekopirana Honda Insight iz '90-ih, samo umesto benzinca stavljen dizel.

Tvrdnju za potrosnju da ne komentarisem, "zaboravili" su da napisu koliko trosi kwh struje pored tog jednog litra...

Autor JA 31 Jan 2011, 07:10

Britanski naučnici su izumeli „veštački benzin“, koji bi mogao da košta tek 1 evro po galonu (4,54 l britanka mera), i to bez ugljenika!
„Veštački benzin“ sa cenom od 22 evro centi bi mogao da se pojavi na tržištu za 3 godine.
Britanski naučnici usavršavaju recept za gorivo bazirano na vodoniku, koje bi bilo upotrebljivo za postojeće motore sa unutrašnjim sagorevanjem, i to po mnogo nižoj ceni od konvencionalnih fosilnih goriva.
Bazirano na vodoniku a ne ugljeniku, novo gorivo neće kao posledicu imati emisiju po zdravlje štetnih gasova, tako da će posledice sem za novčanik, biti pozitivne i kada je reč o životnoj sredini.
Prvi testovi se očekuju sledeće godine, i ukoliko sve bude teklo po planu, novo jeftino gorivo bi se moglo naći na tržištu za 3 do 5 godina.
Profesor Stephen Bennington, šef projekta, je izjavio: „Na neki način, vodonik je savršeno gorivo. Sadrži tri puta više energije od benzina po jedinici mase, a pri sagorevanju proizvodi samo vodu.
Novi materijali za skladištenje vodonika nude realni potencijal kada su u pitanju današnji automobili, avioni, i ostala vozila koje trenutno pokreću ugljovodonici.“
Očekivana cena je 1,5 dolar za galon. Čak i sa uključenim porezima u Velikoj Britaniji, prvobitna cena će verovatno biti oko 70 evro centi, što je manje od polovine cene benzina trenutno. Dakle, to znači da će pun rezervoar od 70 l koštati 49 evra.
Energija iz vodonika može biti iskorišćena kroz sagorevanje gasa ili kombinovanjem sa kiseonikom u gorivnim ćelijama u cilju proizvodnje električne energije. Ono što predstavlja realan problem su trenutne metode za skladištenje vodonika, koje su veoma skupe i ne u potpunosti bezbedne.
Da bi se negativne strane izbegle, naučnici iz Rutherford Appleton laboratorije pri Oksfordskom univerzitetu su pronašli način da „pakuju“ vodonik u sićušne nizove koji mogu biti sipani ili pumpani kao tečnost.
Stephen Voller, šef Cella Energyja je izjavio: „Mi smo razvili mikro nizove koji mogu biti upotrebljeni kod postojećih benzinskih agregata, te u potpunosti zameniti fosilna goriva.
Rane indikacije kažu da mikro nizovi mogu biti korišćeni u postojećim automobilima bez modifikovanja motora. Materijali su bazirani na vodoniku, a pri upotrebi nema ugljenika kao posledice sagorevanja, kao u električnim vozilima.“
Što se autonomije tiče, ona bi bila u ravni sa postojećim gorivima.
Međutim, Edmund King, predsednik britanskog Auto moto saveza je upozorio: „Činjenica da je vodonik jeftiniji trenutno, ne znači da će uvek biti, jer će vlada uskoro staviti svoje ruke na novu tehnologiju i uvesti veće poreze.“

Izvor: www.vrelegume.rs 31.01.2010

Autor Dejan L 31 Jan 2011, 11:57

I posle koliko decenija se isplati investicija od 35.000e?

Autor blitzman 31 Jan 2011, 12:27

@ blitzman
Uporno o tome pričam.
Uporedi samo Nissan Leaf sa drugim vozilom C klase. Npr Kia Cee'd.
Kia Cee'd = 10.500€
Nissan Leaf = 30.000€
30.000 - 10.500 = 19.500€
Koliko goriva možeš da kupiš za 19.500€?
Koliko će kw/h potrošiti Leaf?
Ali ovde malo ko može da izračuna koliko su babe bez žabe

Autor Dejan L 31 Jan 2011, 12:58