Nemački Automobilewoche i AutoBild pišu da je rukovodstvo Volkswagena dalo zeleno svetlo za proizvodnju ograničene serije Volkswagen XL1 concepta.
XL1 concept je premijeru imao na Salonu automobila u Dohi (Qatar Motor Show 2011), a radi se o plug-in hibridnom vozilu (kombinacija dvocilindričnog 0.8L TDI dizelaša sa 48KS, elektromotora sa 20 kW/27KS, litijum-jonskih baterija, sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom i sistema regeneracije kočione sile), koje po fabričkim podacima troši samo 0,9 litara goriva na 100 km i emituje tek 24 grama CO2 po kilometru. Moguća je i vožnja samo na elektropogon, i to do 35 kilometara, dok ukupna autonomija iznosi oko 545 km.
Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi.
Dužina iznosi 389 cm, širina 167 cm, visina 116 cm, a zapremina prtljažnika je samo 100 litara.
XL1
concept karakterišu i mala težina (795 kg), koeficijent
otpora vazduhu 0,186, vrata koja se otvaraju u vis, LED svetla i kamere
umesto klasičnih retrovizora.
Proizvodnja VW-a XL1 (u ograničenom broju primeraka) će početi krajem 2012. godine, a AutoBild navodi da bi njegova cena trebalo da iznosi oko 35.000 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
ovaj auto može da troši i 0,3 l na 100km...
samo ga dajte na probu nekom "iskusnom" novinaru.
ka vam prvo pada na pamet?
Kako li menja zadnju gumu samo da mi je znati... Mozda podigne zadnji deo i zanese ga onako muski, posto je lak
0,8 TDI dizelas, wow... ovaj koncept deluje obecavajuce kad nafta ode u 3 lepe....
Atraktivno, funkcionalno, kvalitetno, prilagodjeno danasnjem vremenu.
Ja bi ovo prvi vozio, samo da ima bar tri mesta unutra (nadam se da ima) i da je prtljaznik malo veci.
U suprotnom alternativna opcija ovoga je motor, jer i motora ima sada hibrida i na struju, a i zapremina prtljaznika je veca, uz dodatke.
Tako da dovodim u pitanje funkcionalnost ovoga...
@Tu je sVWe saVWrseno
"prilagodjeno danasnjem vremenu."
Ahahaha, najbolji si! :)))
Kako je moguće trošiti 0,9l na 100 km kad motor iz VW na leru troši 0,9 l/h znači samo za okretanje motora a valjda treba neke energije i za pokretanje automobila?
Pa ako moze 1.9 TDI trositi 5l,sto ovo ne bi moglo 1l? Mala masa,malen dizel motor,malen otpor vazduha...
@ Tu je swe grozno
Mislim mnogo *akiš
Mislim da je citroen imao ovu foru sa pokrivenim zadnjim gumama, al nema veze, ti tvrdiš drugačije, zaklinješ se u VW, to mnogo govori o tebi kakav si
Tačnije citroen SM
http://www.usounds.com/mt/archives/9b_12.JPG
http://www.tomlaferriere.com/classics/images/Citroen/Citroen%20006.jpg
Prekopirana Honda Insight iz '90-ih, samo umesto benzinca stavljen dizel.
Tvrdnju za potrosnju da ne komentarisem, "zaboravili" su da napisu koliko trosi kwh struje pored tog jednog litra...
Britanski naučnici su izumeli „veštački benzin“, koji bi mogao da košta tek 1 evro po galonu (4,54 l britanka mera), i to bez ugljenika!
„Veštački benzin“ sa cenom od 22 evro centi bi mogao da se pojavi na tržištu za 3 godine.
Britanski naučnici usavršavaju recept za gorivo bazirano na vodoniku, koje bi bilo upotrebljivo za postojeće motore sa unutrašnjim sagorevanjem, i to po mnogo nižoj ceni od konvencionalnih fosilnih goriva.
Bazirano na vodoniku a ne ugljeniku, novo gorivo neće kao posledicu imati emisiju po zdravlje štetnih gasova, tako da će posledice sem za novčanik, biti pozitivne i kada je reč o životnoj sredini.
Prvi testovi se očekuju sledeće godine, i ukoliko sve bude teklo po planu, novo jeftino gorivo bi se moglo naći na tržištu za 3 do 5 godina.
Profesor Stephen Bennington, šef projekta, je izjavio: „Na neki način, vodonik je savršeno gorivo. Sadrži tri puta više energije od benzina po jedinici mase, a pri sagorevanju proizvodi samo vodu.
Novi materijali za skladištenje vodonika nude realni potencijal kada su u pitanju današnji automobili, avioni, i ostala vozila koje trenutno pokreću ugljovodonici.“
Očekivana cena je 1,5 dolar za galon. Čak i sa uključenim porezima u Velikoj Britaniji, prvobitna cena će verovatno biti oko 70 evro centi, što je manje od polovine cene benzina trenutno. Dakle, to znači da će pun rezervoar od 70 l koštati 49 evra.
Energija iz vodonika može biti iskorišćena kroz sagorevanje gasa ili kombinovanjem sa kiseonikom u gorivnim ćelijama u cilju proizvodnje električne energije. Ono što predstavlja realan problem su trenutne metode za skladištenje vodonika, koje su veoma skupe i ne u potpunosti bezbedne.
Da bi se negativne strane izbegle, naučnici iz Rutherford Appleton laboratorije pri Oksfordskom univerzitetu su pronašli način da „pakuju“ vodonik u sićušne nizove koji mogu biti sipani ili pumpani kao tečnost.
Stephen Voller, šef Cella Energyja je izjavio: „Mi smo razvili mikro nizove koji mogu biti upotrebljeni kod postojećih benzinskih agregata, te u potpunosti zameniti fosilna goriva.
Rane indikacije kažu da mikro nizovi mogu biti korišćeni u postojećim automobilima bez modifikovanja motora. Materijali su bazirani na vodoniku, a pri upotrebi nema ugljenika kao posledice sagorevanja, kao u električnim vozilima.“
Što se autonomije tiče, ona bi bila u ravni sa postojećim gorivima.
Međutim, Edmund King, predsednik britanskog Auto moto saveza je upozorio: „Činjenica da je vodonik jeftiniji trenutno, ne znači da će uvek biti, jer će vlada uskoro staviti svoje ruke na novu tehnologiju i uvesti veće poreze.“
Izvor: www.vrelegume.rs 31.01.2010
@ blitzman
Uporno o tome pričam.
Uporedi samo Nissan Leaf sa drugim vozilom C klase. Npr Kia Cee'd.
Kia Cee'd = 10.500€
Nissan Leaf = 30.000€
30.000 - 10.500 = 19.500€
Koliko goriva možeš da kupiš za 19.500€?
Koliko će kw/h potrošiti Leaf?
Ali ovde malo ko može da izračuna koliko su babe bez žabe