
U sklopu akcije "Eco Friendly", odnosno promovisanja novih podsticajnih mera za buduće vlasnike ekološki podobnih automobila koji zadovoljavaju Eco Friendly standard emisije izduvnih gasova (ispod 100 g/km CO2), koju je pokrenuo Vrele Gume Media sistem uz podršku republičkog Ministarstva životne sredine, rudarastva i prostornog planiranja, u sredu je u Beogradu, na 49. Međunarodnom salonu automobila, sertifikat Eco Friendly prvi put dodeljen i to Citroenu C3 1.6 HDi FAP.
Citroen C3, mnogim nagradama ovenčan model francuskog proizvođača, tako je postao prvi automobil na domaćem tržištu kome je zvanično dodeljen sertifikat Eco Friendly. Citroen C3 je automobil koji nema hibridni pogon, a koji ipak zadovoljava Eco Friendly standard emisije izduvnih gasova, odnosno, emituje manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. U ime kompanije Vitro Group, uvoznika Citroen vozila za Srbiju, sertifikat je primio Vladan Živanović, direktor post-prodaje, rekavši da je C3 prvi model Citroena koji zadovoljava Eco Friendly standard, ali ne i jedini, jer se do kraja godine očekuje da i model C4 ispuni uslove za dobijanje Eco Friendly sertifikata.
Vlada Republike Srbije, dosadašnje subvencije koje se odnose na hibridna vozila u iznosu od 100.000 dinara, proširiće na sva putnička vozila sa motorima koji imaju emisiju ugljen-dioksida (Co2) nižu od 100 grama po kilometru.
Predsednik Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, Bojan Pajtić je objavio da će svi novoregistrovani putnički automobili koji poseduju Eco Friendly sertifikat, osim novčanih subvencija, uživati posebne pogodnosti u vidu besplatnog parkiranja u Novom Sadu i još desetak gradova u Vojvodini i da se nada da će ova inicijativa zaživeti u celoj Srbiji.
Osim, navedenih državnih beneficija za ekološke automobile, Eco Friendly kategorizaciju vozila podržava i kompanija Sogeleasing koja kupcima ovih vozila nudi posebne pogodnosti za finasiranje kao i Wiener Stadtische osiguranje, kroz značajne popuste za kasko osiguranje.
VITRO GROUP Marketing
Ne znam zasto Citroen i Peugeot ubacuju FAP u nazive modela, kad je to razlog zbog kojih mnogi izbegavaju njihove automobile. Samo zbog tog problematicnog filtera ja nikada ne bih kupio polovni C4 ili 307 sa dizel motorom
A rekose da je restilizovana Corsa 1.3 CDTI najstedljiviji i ekoloski najpodobniji auto na sajmu.
@ STrider
Taj FAP filter ima program za samočišćenje, a obično traje i više od 120.000km.
Ko kupi nov auto, nema da brine 5-6 godina, a tada će da kupi opet nov auto. A onaj ko ga kupuje polovnog može u servisu da proveri stanje. Imaju to i drugi proizvođači samo se ne zove FAP
Da, ali kada ce ta subvencija stupiti na snagu? Pustite price bre... taj sertifikat trenutno znaci ne vredi nista?
Ispod 100 grama CO2? To onda može biti samo onaj model sa manuelnim menjačem sa 5 brzina, pošto onaj sa 6 "bljuje" čak 115/118 grama ( ali ima i 20 kljusadi više od "ekologa" sa 5 brzina ).
SVI novi dizelaši na tržištu već nekoliko godina imaju neki oblik FAP-a. Jednostavno moraju, jer inače ne bi ispunili ni Evro4 a kamoli Evro5 standard.
E sad, one starije 307-mice, tj. 2.0HDI 90 i 110KS su bile "čuvene" po problemima sa FAP-om koji je trajao max 80.000km, a koštao oko 650e. Mada i tome su doskočili - prvi može da se čisti, cena čišćenja je oko 100e + 5lit tečnosti još toliko, ili da je centralni kompjuter reprogramira i potpuno skine FAP (ne znam cenu, ali isto je tu negde).
Danas ili je FAP trajan ili traje barem 120.000km, često i 180-240.000km tako da ne brini ako kupuješ nov auto.
@ Miki
Naš auto ima oko 120.000
Kupljen je sa 74.000, uvezen iz Nemačke.
2.0 HDI sa 110 KS, na tehničkom nam rekoše kao da troši TNG
Dejan L
Zar ti nisi pre par meseci napisao da ste bili u Veranu zbog nekog problema, mislim da si čak FAP pominjao, kao i neku cifru koju su Vam tražili za stvaranje stanja tehničkog blagostanja?
@Dejan L
Kada sam zadnji put kupovao (polovan auto) nasao sam toliko svedocenja o tom FAP filteru koji kosta toliko da ti pojede ono sto si na gorivu ustedeo za 2 godine, pa sam zbog toga odustao od Pezoa i kupio VW... Kada kupujes nov auto sigurno da neces da brines o tome, ali kada ga budes prodavao to ce biti problem, kao sto sada svi beze od polovnih Mondea zbog plivajuceg zamajca koji mora da strada pre ili kasnije a kosta 1000e, pa zato (ne)srecni vlasnici ne mogu da ga se otarase. Taj zamajac ima lom drugih automobila, kao sto i neku varijantu ovog filtera ima lom drugih, ali oni ne prave toliko problema koliko prave u Mondeu, odnosno u Pezou