
Kvalitet znači različite stvari različitim kupcima automobila, od pouzdanosti, preko ekonomičnosti, pa do funkcionalnosti. Te karakteristike mogu upropastiti ili učiniti prodaju izuzetno uspešnom. Pohvale i kritike se brzo šire u javnosti.
Neke marke su i dalje u usponu, kada se govori o iskustvima kupaca sa kvalitetom automobila različitih proizvođača, dok neke marke tonu na dno te liste zbog istih faktora.
Američka analitička kompanija ALG dva puta godišnje pravi listu najbolje i najlošije ocenjenih automobila po mišljenju kupaca na američkom tržištu.
Poslednje istraživanje je donelo radost mnogim proizvođačima, uključujući Toyotu i Lexus, uprkos nedavnim problemima i opozivu vozila. Toyota je ranije imala problema sa neželjenim ubrzanjem automobila. Mercedes-Benz, BMW, Honda i Ford takođe stiču sve veću popularnost. Za neke proizvođače istraživanje nije bilo dobra vest.
FIAT
Italijanski FIAT mora da izbriše loše uspomene na automobile iz sedamdesetih kako bi uverio Amerikance da FIAT 500 opravdava cenu od 15.500 dolara. Od mogućih 100 bodova, FIAT je osvojio 37,5.
Smart
Za Smart 2011. godina nije bila dobra. Veoma mali model Fortwo je ostvario malu prodaju, verovatno zbog nedostatka praktičnosti i ekonomičnosti. Električni Fortwo bi mogao da popravi utisak. Ovaj mališan je sakupio 39,8 bodova.
Dodge
Iako je osvojio 45,5 bodova, što i nije iznenađenje zbog nepouzdanosti, Dodge bi mogao da doživi uspeh prodajom modela Grand Caravan i Journey.
Suzuki
Suzuki je jedna od japanskih marki koja već duže vreme nije ostvarila zadovoljavajuću prodaju na američkom tržištu. Uprkos rezultatu od 47,1 bod, sedan Kizashi je dobro prihvaćen.
Chrysler
Chryslerovu ponudu čine samo tri automobila, uključujući Chrysler 300. Nedostatak inovativnosti u kombinaciji sa lošijom pouzdanošću je rezultiralo sa 47,1 bodom.
KIA
Korejski proizvođač automobila KIA je pravi primer kako se sreća na tržištu može promeniti. Popularnost KIA-e je u porastu sa 49,3 boda. Novi automobili, Sorento, Soul, Sportage i Optima su sve bolje prihvaćeni kod kupaca.
Jeep
Jeep ima problema sa pouzdanošću, tačnije model Grand Cherokee. Broj osvojenih bodova na ALG-ovoj listi je 52,7.
Izvor : Sarajevo-x.com
Foto : FiatBla, bla, bla.
Čiroki loš? CCC
Kia, respect.
A Fiat, hmm, dobiće sigurno još koji bod. Sedamdesete su ružna prošlost.
A kad se kopa po prošlosti...
dosta lose preveden tekst, ali u sustini je realan. neke kompanije danas ispastaju zbog lose istorije (fiat, kia) iako danas prave jako dobre automobile. drugi zbog slabe ponude (suzuki), treci zbog visokih cena slabe ponude (smart), a ima i onih koji su zaista kante (chrysler, dodge, jeep = sve ista kompanija). mada mi nije jasno kako range rover nije na listi, on je redovno u dnu. volkswagen isto, mada se popravljaju u zadnje vreme. pa mini, mitsubishi, nije ni nissan na nesto dobrom glasu. ma lakse bi bilo napraviti listu onih koji jesu na dobrom glasu, lista bi pocela i zavrsila se sa hondom.
@mile
Kako Jeep kanta?
Evo ja koliko ga imam,2 godine,nisam imao ni jedan jedini problem.
Prezadovoljan sam njime,radi kao sat.
Mercedesov motor je doduse.
2.7 CRD. Ali i ostalo sve radi besprekorno.
chrysler je do sada imao generalno najlosije 4-cyl i v6 motore. patriot i compass (oba samo sa 4-cyl) su zaista kante, wrangler odlican off-road, ali isto problematican (samo v6), a ni grand cherokee nije mnogo bolji. plus, proizvodi chryslera (dodge, chrysler, jeep) dugo vremena su imali ubedljivo najgore automatske menjace, imali su zivotni vek kao da su u kini pravljeni. plus plus enterijeri sve do ove godine su bili ogromna nula, ubedljivo najgori u auto industriji. i na kraju veoma losa preprodajna vrednost. kad se sve sabere ...
@mile
Pazi,drugo je Evropa a drugo Amerika.
Ja gledam Jeep-a iskljucivo za Evropsko trziste,jer ovde "Ameri" ne piju vodu.
Ovde ti je ogromni benzinac vredan tepsiju ribe.
Samo dizel ovde vredi.
A noviji Grand,pre ovog najnovijeg ima 3.0 CRD Mercedesov motor,tako da nema zime.
Za njihove Hemi motore ne znam kakvi su niti me interesuju. To ne bi uzeo ni na poklon. :)
Registracija 2 hiljade eura svake godine a jos minimum toliko ode na gorivo godisnje,ako se ne vozis puno.
Plus jos servis,pad vrednosti.
Eti ti 10 hiljada minusa svake godine sa njim.
To je mnogo za taj auto.
@mile antena
E nikako da te pitam. Reci mi koliko kosta gorivo u Americi.
Posto cujem oprecne informacije,pa bi hteo da znam iz prve ruke.
Neko kaze 2,5 dolara galon.
Neko kaze 3 dolara galon.
A neko kaze da ce vrlo brzo biti 4 dolara galon.
Americki galon je 3,75 litara jel tako?
steta sto te hemi ne interesuje. imam prijatelja koji ima dodge durango sa hemi motorom, i to onaj raniji motor sa 335 hp (danasnji imaju 390 hp). prosto neverovatno kako lako se probija na putu, u nijednom momentu ne primetis njegove dimenzije. ali zato i pije goriva da ti ne govorim koliko.
gorivo je jutros bilo $3.80 za galon, a galon je 3.78 litara. i raste nevidjenom brzinom, svaki dan $.10 skuplje. pre par meseci je bilo $2.50.
@ milan
Ajde objasni majke ti!
Kakve veze fijat ima sa Jeep-om, kad su sve to modeli projektovani pre samog dolaska Fijata. Kao i SAAB 94, Spajker nema veze s njim, iako je već god dana vlasnik SAAB-a.
Samo nešto protiv Fijata da napišu i misle da su pametni
@mile antena
Hvala. Vozio sam se u 4.0 benzincu Cirokiju. Odlican zvuk ima,dobro ide,ali jednostavno,to kod nas ne pije vodu. Vec sam ti naveo gore njegove troskove imanja.
Svaki auto kod nas preko 3 000ccm ti registracija izadje 2 000 eura,pa bio to Ciroki 3.1 td ili S65 AMG. Da sam u Americi,samo bi terao benzince. Razumem te ja potpuno u filozofiji o kolima.
Isto bi tako ja da sam tamo. Ali ovde ti je susta suprotnost. U Americi su dosya jeftinija kola. Npr nova E63 AMG u USA kosta 87 000 dolara sto dodje 61 000 eura.
Ovde ti taj auto kosta 108 000 eura ! Plus gorivo je ovde zauska a u USA je makar do sad bilo jeftino. Znaci ko tu vozi AMG-a,taj bi ovde mogao da vozi 350 cdi.
Naravno da je lepse voziti AMG-a ili nekog jakog benzinca,ali ovde je to pogibija,nazalost.
SUZUKI nezasluzeno medju pomenutima, jer rezultat lose prodaje nije u losem kvalitetu vec u losem marketingu.
Zbog iste stvari je i Daihatsu u Evropi (neko ce reci namerno od streane Toyote) sahranjen, iako su mu modeli svi redom bili pouzdani.
@Dejan L,
gde sam ja to rekao da sadasnji fiat i chrysler imaju ikakve veze? nemaju jos uvek. naravno, komentari su ovakvi zato sto se kaze nesto negativno za chrysler. da je kojim slucajem pozitivno bilo bi "fiat vec poceo da od chryslera napravi uspesnu firmu".
@PITBULL™,
pa dobro, ima i evropa svojih prednosti. sve je blizu, tako da se mnogo manje vozi. ja se secam dok smo ziveli u beogradu tokom 1990ih imali smo samo 1 auto u familiji, a sada koliko clanova porodice = toliko i auta, nigde bez auta ne mozes. nema prodavnica na svakom cosku i sve je udaljeno.
@ mile antena
Sem toga od američkih automobila, chrysler mi se oduvek sviđao, o Čirokiju nemam reči, zbog njega SUV vozila zovu DŽIP.
I još kad je bio film Breakdown 1997. to sam kao klinac sanjao
Stratus, mmmmm
https://www.youtube.com/watch?v=tFyPxsKFDf8
koliko znam cherokee nije postojao pre ranih 1980ih.
rani jeep cj i posle wrangler su vozila sa imidzom cuvenog jeep willy is 2. svetskog rata.
E Ameri dokle cete vise obasipati okolinu vrhunskom gluposcu? Davati ocenu na osnovu iskustva od pre 40 godina, stvarno objektivno, nemam reci!
@carobnjak
Proći će isto kao i Yugo pre 20 i više godina.
Tamo će sigurno biti najgori, a situacija nije drugačija ni u Evropi, gde su jedino Dacia i Lada lošije od njega, a Chevrolet mu je, po kvalietetu, možda jedina konkurencija (iako ima veću ponudu modela). Renault i PSA su nešto malo bolji (bar na listama pouzdanosti)...
@Predrag
neka prodje, i neka onda napisu sta ne valja a ne na osnovu perioda iz "sedamdesetih"!
I neka napisu i kako se "ameri" kotiraju (raspadaju) u Evropi...
@carobnjak
Slažem se sa tobom da ne treba suditi na osnovu prošlosti, ali sam 100% siguran da bi 500 bolje prošao u SAD kao Yugo :)
@carobnjak,
ovo se odnosi na reputaciju, znaci na sve "cuo, rekao, kazao...". a reputacija se ne pravi preko noci vec kroz istoriju. sta mislis zasto sam spomenuo samo hondu kao kompaniju sa dobrom reputacijom? zato sto se reputacija ne pravi preko noci (ford najbolji primer), ali se veoma brzo izgubi (toyota recimo).
@mile antena
bez obzira, to ne moze biti objektivno ako je brend vracen tek prosle godine posle tridesetak godina odsustva!
Neka napisu sta fali novom modelu pa neka se busaju u prsa...
P.s. Honda je za sve "amere" MIG-29!
@carobnjak
Čaki, njima je Fiat 500 smešan, i ponavljam, bolje bi prošao da su ga prekrstili u Yuga.
@carobnjak,
da te pitam nesto: da sad stigne vest da yugo opet ulazi u proizvodnju i da mu je cena u samom rangu sa nemackim konkurentima, sta bi ti rekao? jel bi rekao "dacu mu sansu da pokaze sta ume" ili bi rekao "onaj ko plati iste pare za yugo kao za nemacke aute je budala"? ja ti garantujem da bi 99.9% ljudi rekli ovo drugo.
tako je i sa fiatom na americkom trzistu. nisu uradili apsolutno nista da pokazu amerima da nisu vise smesni kao nekada pre. i misle da ce ih ameri kupovati na osnovu njihovih lepih reci? ne ide to tako.
ajde stavi sebe na mesto prosecnog americkog kupca. imas auto sa veoma losom reputacijom koji je mozda dobar kao nov (sto se moze zakljuciti tokom test voznje), ali je potpuno nemoguce reci u ovom momentu kakav je na duzi period. zasto bi ja potrosio $16,000 na fiat da licno eksperimentisem hoce li biti kvalitetan na duzi period kad mogu kupiti nesto iz honde, za iste pare, koje je vec provereno i zbog odlicne reputacije drzi super na ceni.
p.s. to sto ameri rade fiatu sa reputacijom radi i evropa svim americkim kompanijama. redovno se moze cuti "svi ameri voze ogromna vozila sa v8 motorima i 500 hp i svi trose minimalno 30 litara".
@mile antena
poredjenje ti je u najmanju ruku glupavo!
Yugo - bez konkurencije! Zasnovan na Fiatu iz 1972.!
Zar ono tvoje pod P.S. nije istina?
@mile antena
vidi, sreca je ipak na nasoj strani jer ovde "amera" skoro da i nema (razmisli zasto!) a kao sto vidis uskoro ce vas preplaviti Fiat i ostale kante, serpe i cirkusanti...:)))
P.S. i obavezno javi kad "prosecan americki kupac" nadje bilo kakvu manu ovom Fiatu 500 pa cemo da vidimo ko laze...
Sa malom napomenom da ovo apsolutno nije model za "prosek"...:)))
@carobnjak
Tebi sa tim Fijatom, počinje da ne bude dobro...
Fiat 500 = našminkana Panda ;)
@mile antena
ovoj "top hit listi" su trebali dodati i Hondu, Mazdu i Audi, cisto da "ugodjaj" bude potpun...
@carobnjak
U smislu preterivanja... Fiat će biti na dnu, sve do trenutka dok ne bude propao.
@Predrag
pusta zelja tvoja...
Fiat krsh, raspada se, propada,a Fiat zari i -pali, nikad jaci!
Neka bude na dnu ali uz ARGUMENTE!!! Za sada ih NEMA, ni na vidiku...
@carobnjak
Samo ti se čini da je najjači ;)
Dovljno je navesti liste pouzdanosti, kao što je na pr. J.D. Power, ili Which... A mogu da se navedu i iskustva vlasnika. O motora, najbolje su se pokazali 1.2 8v i 1.9 JTD, pa udri u proizvodnju do beskonačnosti... A za ostalo ne pitaj... Lim jeste pocinkovan, ali je tanak kao konzerva, problemi sa elektronikom su No 1, a ne znam koji sistem na Fijatima može da se navede kao trajan i pouzdan...
@Predrag
ne izvrci pricu, nisam rekao da je najjaci!
To sto ti pricas traje 40 godina, pa nikom nista...
Imao sam priliku da vidim Audi A4 koji se nasukao na kuku od Pezoa 206 i zaparao vrata! E to je lim kao papir, a premijum model?!?
Da te pitam nesto, kakvu bi ti stetu imao kad bi Fiat uspeo u Americi?
Evo ti sta ce biti od tvoje Skode, jeftina Jetta!
http://www.avto-magazin.si/novice/skoda-felicia-se-vraca/
@carobnjak
Rekao si da je nikad jači :))
To što ja pričam će trajati zauvek ;)
Nasuči ti Punta na kuku, pa posmatraj šta se desilo. Da Punto ima deblji lim, sigurno ne bi imao 860 kg. Pa moj Yugo ima 830 kg!
Iskreno, jedva čekam da propadnu :))
Pardon, zamenio ga je 1.6 JTD ;)
Ako ovakva bude Felicija, moji je sigurno kupuju ;)
@Predrag
pssst, ja sam gurnuo Audi! :)))
A Puntu ne fali nista, malo napukla plastika 3 cm...
@carobnjak,
ajde reci mi iz kog razloga prosecan americki kupac treba da potrosi $16,000 na fiat 500 umesto na honda fit (jazz). amerikanci neznaju sta je fiat radio prethodnih 25 godina jer ih nije bilo na americkom trzistu. poslednji put kad su bili su bili katastrofa. zasto bi iko ko ceni svoj zaradjeni novac kupio auto sa losom reputacijom i automatski slabijom preprodajnom vrednoscu umesto da kupi, za iste pare, proverenu hondu sa najvecom preprodajnom vrednoscu?
p.s. cija je ono kompanija ford ako ne americka? kome opel pripada ako ne amerikancima?
p.s.s. ja cu ti naci gomilu mana fiatu 500. za svoju klasu trosi nevidjeno mnogo, daleko veci i mocniji hyundai elantra (kao i ford focus, chevy cruze, honda civic) ga ubijaju u svakoj kategoriji. veci, mocniji, vise opreme, ekonomicniji = ista cena. za svoju klasu je nevidjeno skup, mozda vama u evropi mogu uvaliti celu retro i premium pricu, ali amerikancu fiat je ono sto je u evropi yugo u najmanju ruku. sta-vise, fiatu u americi bi bilo bolje da je neka nova kompanija koja nema istoriju jer im je istorija na americkom trzistu katastrofalna. zadnja sedista ne znam ni zasto postoje, ionako nema prostora za noge, a mogu tek zamisliti kako ce u sudarima proci.
i kao sto sam rekao - fiat nije apsolutno nista uradio da ubedi americkog kupca da su se popravili u poslednjih 25 godina. a niko naravno nece da daje svoje pare da "testira" kako ce se pokazati na duzi period, svi idu na ono sto je vec provereno.
znas kako je hyundai popravio svoju losu reputaciju? prvo su bili dosta jeftiniji od konkurenata, a pri tom ekonomicniji i sa vise opreme. i naravno, ponudili su 10 godina / 100,000 milja garanciju. znas kako je fiat popravio svoju losu reputaciju? ne znam ni ja jer nisu uradili nista sto bi nateralo kupca da ga pogleda.
@Predrag
sve se desilo na snegu (tim gore jer se klizao, nije bilo udarca) , da bi izbegao mene koji sam na parkingu pri 5km/h izlazio u rikverc, niti sam cuo niti osetio udarac.
Znaci, lik ne da je ogreban nego ISECEN potpuno, cela zadnja bocna vrata, 50-ak cm!
Kao papir je tanak, mogao bi se kuhinjskim nozem iseci, jedino su okviri jaki...
@carobnjak
Pravih Amera nema u Srbiji kao i u Evropi zbog toga sto su to uglavnom ogromni motori,cemu ide velika potrosnja,a pored toga svugde u Evropi su registracije skupe,a vecina ni ne zadovoljava standarde...Zato prave modele posebne za Evropu,koji su vecina smesni...Ali imas i kod nas kao i po Evropi prave Amere,one ogromne Fordove sam ja dosta puta vidjao na Bg tablama,Hamere H1,Sevrolete dzipove one velike,Eskalejda onog produzenog kao autobus itd.Mislim,ja bih voleo jednog Chargera iz '69,da uzivam dok mogu :D
@carobnjak
Moja Crvenkapa ima poštenu limariju ;) Teška je 1180 kg ;)
@mile antena
a zasto to mene pitas, postavi pitanje svojoj "braci" koji su odmah stali u red da ga kupe...
To sto si naveo nisu mane u smislu kvaliteta tj. razloga za losu reputaciju!
Sto se sudara tice, ima MAKSIMALNIH 5 zvezdica.
U Evropi je Fiat jeftiniji za nijansu od konkurenata...
@svi
Da li neko zna koliko je Fiata 500 prodato u SAD-a, od početka prodaje? Jel to jedini model koji se tamo prodaje!?
@Predrag
za sada jedini, nema podataka o prodaji osim ako ih Antena ne izvali ( verovatno nula)...
@mile antena
"(kao i ford focus, chevy cruze, honda civic)"
u Evropi ne spadaju u ekonomicne modele, najzeleniji je upravo Fiat!
@Predrag
Jesam sa prethodnom, a sa ovom nemam nameru :)) Na Euro NCAP tesu se odlično pokazala Iako ima 4*, vetrobransko staklo joj nije čak ni naprslo :))
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/03/10/fiat-ponovo-najzeleniji-brend-u-evropi
@carobnjak,
da, da, svi stali u liniju da ga kupe. cak 500 je prodato u februaru. to ga stavlja u sam rang sa smartom za najslabije prodavan automobil do sada.
siguran sam ja da fiat 500 ima 5 zvezdica u sudaru ... kad se drugi fiat 500 spuca u njega. kad se ford f-250 spuca u njega neces prepoznati koji je auto bio u pitanju.
zasto fiat ima losu reputaciju ... zasto yugo ima losu reputaciju u srbiji? odgovori na to pitanje i dobices odgovor zasto fiat ima losu reputaciju u americi. yugo je barem bio jeftin, znas sta dobivas kad potrosis 4,000 evra za novi auto, ali fiat bi da trazi istu cenu kao honda i toyota? jesu li oni normalni?
@Predrag
haha, replicirao si sam sebi! :)))
Da li si imao priliku da sedis u modelu 500 na sajmu?
@mile antena
isto pitanje i za tebe...
@mile antena
svasta, Yugo je imao odlicnu reputaciju u Srbiji, evo Predrag ce da potvrdi...
Naravno da su normalni, hoce da zarade, isto kao i VW...
@mile antena
pa to je odlican rezultat za "najgoru" marku...
Kad bi se tako "ameri" ovde prodavali ti bi bio najsrecniji...
@carobnjak
Da, primetio sam ;) Taj komentar je bio za tebe :)
Sedeo sam u njemu kada se pojavio kod nas. Ove i prošle godine na sajmu, nisam ušao ni u jednog Fiat. Preskočio sam čitav štand.
@Predrag
ni Alfu nisi pogledao?!?
E kakav si...
I jel si video koliko je prostran (napred)i originalan unutra? Ja nisam verovao...
@carobnjak
Za tako veliku zemlju, prodaja od 500 komada mesečno je katastrofalan rezultat.
Potvrđujem da Yugo ima dobru reputaciju, pogotovo sada kada ga nema. Izgleda da svima nedostaje...
@carobnjak,
jesam, imao sam priliku da sedim u njemu. vise mesta smart fortwo ima na prednjim sedistima.
vw se opametio, spustio cene, sad su medju najjeftinijim u klasi.
@carobnjak
Prošao sam pored Giuliette (prodavao je Ivan Ivanović), i pored Alfe 159 (virnuo sam unutra). Sa par metara sam bacio pogled i na Twin-air, a pošto je motor odozgo prekriven plastičnom maskom, nisam mu ni prilazio. Sve skupa 1 min.
Od tekućih Fiata, ulazio sam u Brava, Eva, Grande, Classica, 500 i dostavnog Dobla. Napred su svi prostrani, a pozadi su svi vrlo tesni. Praktično da nema razlike...
@mile antena
500 ima mesta napred kao vecina iz C segmneta! Ne znam koliko si visok, ja sam 193 cm, ali ja u retko koji auto mogu komotno da se smestim,a u njega sam uspeo!
To za VW ne vazi u Evropi, jos uvek se prave "pametni" i prodaju prosek po ceni premijuma!
@carobnjak,
stvarno? nisam znao da su ford i opel tako lose prodavani u evropi?
inace, tih 500 primeraka koje je fiat "prodao" u martu, to su ustvari isporuceni modeli koji su naruceni pre nekih 5-6 meseci, kad je zvanicno objavljeno da izlazi u prodaju. mislim da jos uvek nisu ni zvanicno pustili prodaju
@carobnjak,
vw situacija u evropi i fiatova u americi se nikako ne mogu porediti. vw ima ime i reputaciju u evropi i na osnovu toga moze traziti premium cenu. a na osnovu cega fiat trazi premium cenu u americi, to samo oni znaju.
@mile antena
Ford i Opel se racunaju u "nemce", nije valjda da ni to ne znas?!?
@carobnjak,
mogu se oni racunati u sta god hocete da se racunaju, ali dok odluke dolaze iz detroita - oni pripadaju amerima.
@mile antena
kod nas se to drugacije gleda!
Tako je i Chevrolet korejac jer je to u stvari bivsi Daewoo, nema veze sa americkim modelima...
čarobnjak, Predraže, zdravo momci! ja uživam da čitam vaše komentare pogotovo kad se i PITBULL pridruži, pa još mile antena ,,amerikanac" i onda opet iznova i iznova.
Nego, čarobnjak, pazi, ovaj put su Amerikanci i donegde objektivni, loše su rangirali domaće proizvođače.
čarobnjak, to si u pravu da ovde Amerikanci tek nemaju šanse. Ford i Ševrolet tu i tamo, mada je to nemačka Filijala Forda, i Ševrolet je iz Koreje, bivpi Daewoo. Jedino Džip, Dodž i Krajsler su pravi Amerikanci u Evropi, mada ih nigde nema.
čarobnjak, i pominjao si nešto Audijevu limariju. Zapravo bi se začudio koliko su im automobili otporni na sranja. Pa to je bilo u vestima, prošli mesec je bivši gradonačelnik Niša, Smiljko Kostić vozio 180, i odjedanput mu pukle dve gume, i sleteo sa puta. Auto je sve razlupao, a njemu ništa apsolutno nije bilo, dobio je par ogrebotina. Vozio je Audi A6.
Preprošle godine jedni likovi se kod mene u naselju napili, i zakovali se Audijem A3 na saobraćajni znak. Sve ga iskrivili, podigli se gore, Audo su osrednje uništili, i ništa im se nije desilo. Samo su nastavili dalje do garaže.
Ja sam video auto na šta liči.
Za onolke udare, Audi i ima dobru limariju. Čak i da se iskrivi, ima dobru tehnologiju i sve ostalo da sačuva život kolko može.
Tako da premijum, skup ili ne, ali bezbednost in je stvarno na nivou.