
Preuzeto sa : NSautomobili.com
U proleće 1991. godine Volkswagen je predstavio novi motor neobične konstrukcije, pod imenom VR6.
Kompaktan šestocilindrični agregat, naprednih performansi, bez pomoći turbine je pokretao prednje točkove nekoliko VW modela. VR6 agregat predstavlja u pravom smislu kompromis između velikog obrtnog momenta i mirnog rada rednog motora i malog zauzeća prostora kod V6 motora.
Stručnjaci Volkswagena su uspeli da naprave agregat koji poseduje ugao između dva cilindra od samo 15° (umesto 60 ili 90°), čime su iskorišćene najbolje karakteristike oba agregata. Kompaktne dimenzije samog agregata su omogućile poprečan smeštaj u karoseriju kompaktnijeg modela, a pogon na prednjim točkovima je značio da je ostvarena ušteda po pitanju zauzeća unutrašnjeg prostora karoserije.
Zapremina motora je sa početnih 2.8 litara (250 KS) postepeno rasla na 2.9 l
(kod Syncro modela), 2001. godine zapremina je narasla na 3.2 l, da bi 2005.
godine u Passatu debitovao motor od 3.6 l (280 KS). Poslednja verzija Passata
R36 razvija 300 KS. VR6 agregat je debitovao prvo u Golfu treće generacije, da
bi se kasnije pojavio u Jetti, Passatu, Corradu, pa čak i Transporteru T4.
Najbolja ilustracija koliko je je ovaj agregat dobro konstruisan je njegova
primena u Porsche Cayennu.
@DaMir VR6 i dalje postoji, samo u drugacijem izdanju. Superb 3.6 4X4 je VR6.
Inace, VR6 mi ima samo dobar zvuk - ne ide nesto s' obzirom na velicinu motora a puno trosi.
Da se najezis! VWrhunska ideja i realizacija. Najbolji benzinski motor svwog vwremena.
@hh
On je bio po brzini na nivou W124 300E, a pogledaj velicinu jednog i drugog. :)
@hh
To je 2.0L 150KS SFI motor, ali je bila i tu verzija turbo sa 204KS za Calibru. :)
Neverovatan motor specifične konstrukcije. V6 motor sa 1 glavom motora, čudnim oblikom klipa i fantastičnim zvukom.
Golf 3 VR6, je bio neupravljivo tane sa lošim kočnicama.
"Mange
da li znaš ko je prvi ugrađivao V motor pod malim uglom?
Mange
Prvi put čujem za V motor sa jednom glavom. Svašta ... Mada, teoretski, možda bi mogao i na neki "zvezdasti" V-16 da "meteš" samo jednu glavu, ako bi, naravno, htela da grejanjem "raste"
Moron
Evo i na gornjoj slici se ta jedna jedina glava motora nazire :)
Gornji deo bloka je poravnat u jednoj ravni, tako da stublina nije osno simetrična, a dihrung glave motora na delu cilindra elipsast.
@Mange
meni do ne tako davno omiljena firma. Doduše imao je četiri cilindra pod uglom 13 stepeni. Bilo je to 1922. u modelu lambda. Bio je prisutan u raznim modelima i verzijama do modela fulvia sve do 1976.
@Moron,
i gore pominjani Lančin V4 pod uglom između 11 i 14 stepeni je imao jednu glavu motora i čak jednu bregaszu osovinu.
Mange
Tek to je "svašta" ( da je blok gore ravno "odsečen" ). Pa, na šta mu liče ( kog su oblika ) "komore za sagorevanje"?
Da li su ih možda u glavu ukoso "zasekli"?
Odoh, kasno je za me. Pozdrav svima
Ex Italo fan
Jednu bregastu na V motor? "Mirakolo"...
Pa, je li i ti današnji "besni" V motori od 3,6 litara imaju samo jednu glavu ( i dve bregaste )?
Moron
Eno, na slici piše DOHC na deklu ventila, što bi bilo 2 bregaste u glavi motora i 4 ventila po cilindru.
Ex Italo fan
Nisam znao, ali mislim da se takvo rešenje prvi put primenjivalo na avionskim motorima.
@Moron
Ovako bi to izgledalo u delovima:
http://www.viva-lancia.com/huib/eng02.jpg
@Mange
može biti, ja nisam upućen.
"Zapremina motora je sa početnih 2.8 litara (250 KS) postepeno rasla na 2.9 l (kod Syncro modela), 2001. godine zapremina je narasla na 3.2 l, da bi 2005. godine u Passatu debitovao motor od 3.6 l (280 KS). "......Gde je uzeo ove podatke autor ovog teksta ?! Prva generacija VR6-a je bila 2.8 i imala 174ks, a ne 250,posle je bila 2.9 predstavljena 1993 i imala 191KS.Obe masine su bile DOHC sa 2 ventila po cilindru .Ovi motori se ugradjivali u :Golfa 3 ,Passata,Corrado,i u Vento . 2.8 24V sa 204KS je predstavljen 1996 i ugradjivao se u Golf 4 i Boru.Tek kad se pojavilo Golf4 R32 je imao 250KS,tacnije 247KS, a u Golf5 R32 250KS....I slazem se da Prva generacija VR6 2.8 sa 174 nije imala bolje performanse od Kadetta GSI (C20XE 2.0 16V 150KS)zbog velike tezine motora