
Mada prava terenska vozila u proizvodnji danas, zbog rasta segmenta SUV-ova, možemo nabrojati na prste jedne ruke, Mercedesova G-klasa svakako spada među prve kandidate koji nam padaju na pamet.
Posebno imajući u vidu da je Geländewagen jedan od retkih primeraka svoje vrste koji se još uvek koristi osnovnim postulatima terenske vožnje poput arhitekture s karoserijom na okviru, integralnim pogonom, mehaničkom blokadom sva tri diferencijala i reduktorom.
U Mercedesu su bili toliko uvereni u robusnost svog terenca da su za probranu grupu novinara odlučili da upriliče 14-dnevnu avanturu za pamćenje kroz najzahtevnija bespuća Australije. Na PR događaj je pozvano ukupno četrnaest predstavnika sedme sile koji su se u koloni od šest G-klasa uputili 2.000 kilometara dugom belom stazom Canning Stock Trail, od Kimberlija do Pertha.
Ipak, čini se da pažljivo planiranje Mercedesove ekipe nije prošlo kako se očekivalo, budući da je nakon šest dana na terenu pet od šest G-klasa završilo s oštećenim zadnjim vešanjem. Jedini primerak koji nije stradao pod uticajem surove okoline jeste specijalna vojna verzija s ojačanjima – G Professional.
Ovo ipak nije pokolebalo Nemce koji nemaju nameru da tako lako potpišu kapitulaciju. Novi amortizeri dopremljeni su čarterom nakon samo dva dana.
Nadajmo se da ekipa do završetka turneje neće naići na nove neugodnosti.
Izvor : Tportal.hr
Kad smo kod Mercedesa, afera Mercedes sutra na dnevnom redu, podmićivanje od strane Mercedesa pri kupovini vatrogasnih i drugih službenih vozila
Kako je moguce da je stala!?!?!
To je nemoguce,pitajte predstavnike Mercedesa u Srbiji,Pitbulla i McLaren-a!
:DDDDDDDDD
Preživela verzija samo "G Professional"?
Znači, ono što prodaju za jedno 100.000 je uradjena čisto amaterski ...
A snimak?
Pa nismo u 70-im godinama prosloga veka..
Moglo bi to i da se vidi?
Sto se kaze: ne verujem tudjim ocima..
@carobnjak
Pa non stop su spominjali ovo,pa ja zato...G klasa pa G klasa,ona prolazi tamo,prolazi ovamo...
Nece shvatiti da nije dorasla Defenderu.Verovatno Defendera i doveli da je izvuce odatle :D
dusan
Svaki automobil ima granice..
Bitno je samo kolike su mu iste..
Detaljno o ovoj pustolovini
http://www2.mercedes-benz.com.au/content/australia/mpc/mpc_australia__website/en/home_mpc/passengercars/home/passenger_cars_world/canning_stock_route.html
A ovo je ostalo od starog LR-a na tom putu
http://www.exploroz.com/Images/Journal/2003Trip/LandRoverRuin.jpg
A ovaj lik je koliko sam provalio specijalizovan za popravljanje LR-a na toj ruti.
http://www.jordanrover-tech.com.au/index.cfm?Page_ID=12
Za te i slicne poslove se automobil pripremi kod www.arb.com.au i nema problema. Ljudi znaju svoj posao, pa cak i od plisanog X-Traila naprave upotrebljiv automobil.
Bilo bi korektno ponuditi dva - tri tipa vešanja, transmisije i kočnica, za ovakvo prestižno vozilo, prema željama i potrebama. Očekivati, dobro ležanje i kočenje i prohodnost je još uvek tehnički nemoguće.
Sama oznaka "Profesional" se možda i odnosi na nešto slično...
Ko je bio nesretan kao ja da mu rat bude "u dvorištu" imao je priku da vidi da je g klasa (PUCH G) jedno obično preskupo smeće. Za vrijeme JNA su paženi i maženi sa preskupim servisima, a ona kad je došlo vrijeme da opravdaju očekivanja, svi su se raspali!!! Još treba znati da su njih "dužili" komadanti, i da nisu baš korišteni u preteškim uslovima. Dobro su se pokazale lade nive i kampanjole (obje verzije)
@Mange
Preduhitrio te Mercedes, cini mi se da vec nekih dve godine u Evropi moze da se kupi professional civilna verzija, kod koje je druga(heavy duty) platforma, slabiji 3.0 dizel, mnogo slabija oprema(nema cak ni ABS, ni el. podizace stakala,niti ESP, ali dobro makar ima airbag za vozaca), spolja se razlikuje po crnoj masci, gumiranim blatobranima, i to bi otprilike bilo to.
E da, unutra ima cetiri zasebna sedista i mozes lagano da peres unutrasnjost sa crevom.
Bati
Zaista bi bilo logično da tako nešto postoji, bez celokupnog šminkeraja, višim klirensom, mekšim oprugama i amortizerima sa dugim hodovima, prilagođenim silen blokovima...
Problem bi nastao jer bi se odma našao neki pametan poput debila Džeremija Top Geara, koji bi ga odma odveo na test Severnog jelena. Zato mora da ima određeno tržište, tipa vojska i sl, pa otuda možda naziv "profesional"
Milan
Živa istina. Po meni, G klasu je u tim uslovima ( terenske vožnje ) ubijala prevelika masa, sa slabim motorima za nju, visoko težište, a i tolika veličina, da je slep mogao da je pogodi "iza brda". Doduše, "Pinza" je "iza brda" mogao da pogodi i gluv, kao i cisternu sa gorivom koja ga je pratila ...
Ubedljivo najbolji terenac na zemaljskoj kugli. :) Ko se nije vozio, zamolio bih da ne lupeta... :) Vozio sam se u G500, placen oko 130k eura. Ludilo od automobila...
Pet od šest?! S kim je i od koga je - nije loše... :))
Uvek sam ja pričao da je G-klasa za šminkere i poluprofesionalce a X6 za prave jeb*če i znalce!!!! :)))))
@Gagiba
hahahaha vidim postao si duhovit. Da nije obrnuto? :D Ne poredi onog plastikanera koji ne moze da predje obicno brdance sa legendom G klasom. :)
@McLaren
Jel ludilo to sto je placena 130k evra, ili nesto drugo?
@Gagiba
"...G-klasa za šminkere i poluprofesionalce..."
hvala na odgovoru, dugo sam se pitao ko li uopste to koristi. Nije nesto lepa, teska je i glomazna, a vidimo i lako lomljiva roba:)))
Nije Q7 bolji,nisam njega ni pomenuo.Pomenuo sam legendu Defendera!
Samleo bi ovo kako pozelis...Mogli su da ga dovedu da vuce svih 5 komada.
@McLaren
Daleko je od toga...Defender,Hamer i Land Kruzer ga jedu kako hoce van asfalta.
Kako bi bilo lepo kad bi ljudi pisali i pricali samo o onome sto stvarno znaju i to ne samo na ovom blogu nego uopste u Srbiji. Gde li bi nam bio kraj!
U naslovu glasi da se zaglavila,a posle pise da ima problem sa zadnjim trapom,pa ko sad tu laze.G klasa je medju najboljim terencima,cista laz
@Tu je svwe savwrseno
hahaha pa nisi valjda ozbiljan? Aj da rece Touareg, koji jeste ozbiljan terenac, ali Q7 hahahahahahaha
Moze da prica sta god hoce, ali G klasa je jedan od najboljih terenaca, naravno da civilna verzija nije bas sposobna da savlada sve zivo...zato je tu ova professional verzija. Kad se radi o ozbiljnom offroadu, postoje firme koje sredjuju vozila...retko ko ide serijskim modelom u bespuce...ali hejteri su jedva docekali ovu vest :-P
Q7 ce ih svwe ostavwti iza sebe i Patrola i Pađera i Lend krouzera i puha.
@Tu je svwe... u tvojoj masti! Mislim da to ne bi ni Dusan izjavio (bez uvrede).
@DaMir
Realno,Q7 V12Tdi bi mogao da vuce svih 5 komada...Jak je kao zemlja...
@Tu je svwrseno
Dve stvari su beskrajne: svemir i ljudska glupost, ali za svemir nisam siguran. Albert Ajnstajn
@hh
Tako je brate, kecaj Dukicu. :D
Alo bre, tata
https://www.youtube.com/watch?v=0iXqNazVP1Q&feature=youtube_gdata_player
pa uspece iz par pokusaja da naprave da makar malo valja..ova konzerva..
@dusan
mogao bi da ih vuce po asfaltu, van puta Q7 nema sta da trazi!
U isto vreme počeo je razvoj G klase i ruskog UAZ. I obadva su zvanična vozila njihovih armija.
Jednog može da kupi samo Rokfeler i da ga popravlja inženjer sa laptopom, a drugog može da kupi svako, i takođe da ga sam popravlja sa klještima, šrafcigerom, čekićem i probnom lampom.
Kod ruskog UAZ (današnji HUNTER), razlika u civilnoj i vojnoj varijanti je samo u farbi.
Radovan
Taj "Hunter" ima EFI ubrizgavanje, komjuter, te ga takođe može popravljati samo "inžinjer" kako ti reče.
Ako se uzme u obzir da je kvalitet elektronike kao na ladi, kukala mu majka, posebno što za ovu skalameriju nema servisa da valja kod nas.
Inače nekadašnji UAZ je pravljen za teške uslove, bez komfora, sa očajnim kvalitetom delova, i jako zavidnom prohodnošću i malim dometom(takmac je bio Land Rover, koji je mnogo kvalitetniji, udobniji pouzdaniji, sa neznatno lošijom prohodnošću) . Jenostavno ga je bilo šteta voziti asfaltom...
Poređenje sa gore prikazanim Mercedesom G klase je neozbiljno, jer su to dve klase, dva sveta....
Ex Italo fan
Moj drugar je UAZ Tigar, video u Rusiji. Voze ga našminkanog i njihovi mafijaši. On je pandam Hamera.
Kaže da je Hamer običan šminkeraj za njega. Recimo Hamer ima delom i plastična vrata, koja su sva prsla na test poligonu, gde Tigar prođe stotine puta. Ima Kaminsov motor, neverovatnu prohodnost i težinu preko 5 tona.
Ja sam verovatno ovde jedan od ređih koji je imao prilike da prevali priličan broj km u UAZ-u. I to u benzinskoj originalnoj varijanti i sa nabudženim Merc motorom. Manje ili više se o njemu zna sve. Komfor je tragičan, najblaže rečeno. Prekidači su oni pravi vojni, doduše neuništivi. Metal na sve strane, mislim da samo sedišta spolja nisu od metala.
E sad....aliiiii....taj ne staje kao ova G klasa!!!! :)))
Ne mogu vam objasniti kakve vrleti Golije planine taj UAZ bez ikakvih problema gazi. Jednostavno ne postoji razumena prepreka koju ne može da preskoči uključujući potoke, stene i bespuća. Doduše, već pomenuh, obija bubrege pa ne pitaj ali zato ide gde peške ne može da se prođe... :)))