
Preuzeto sa : Pressonline.rs
Dve godine nakon stupanja na snagu Zakona o bezbednosti saobraćaja statistika beleži zadovoljavajuće rezultate. Broj saobraćajnih nesreća smanjen je za trećinu u odnosu na 2009., a značajno je opao i broj prekršaja nastalih usled vožnje u pijanom stanju.
Činjenica je, međutim, da su se vozači poslednjih meseci „opustili", pa
ponovo raste broj nesreća sa smrtnim ishodom.
Prema podacima iz saobraćajne policije, od početka primene novog zakona do sada
je registrovano 1.379.070 prekršaja u kontroli saobraćaja. Broj nezgoda je u
prošloj godini smanjen za 26 odsto u odnosu na prethodnu, dok je za prvih deset
meseci ove godine zabeleženo 35 odsto manje udesa u odnosu na isti period 2009.
Načelnik Uprave saobraćajne policije pukovnik Dragiša Simić kaže za Press da
je zadovoljan rezultatima ostvarenim u prethodnom periodu, ali da će se pun
efekat primene novog zakona sagledati tek za nekoliko godina.
- Mislim da možemo biti zadovoljni, mada prave rezultate očekujemo tek za pet
godina - kaže Simić. - Tada će biti u punoj primeni od strane svih relevantnih
subjekata koji su odgovorni i nadležni za sprovođenje Zakona o bezbednosti
saobraćaja.
Kada je reč o saobraćajnim nesrećama sa smrtnim ishodom - čaša je polupuna ili
poluprazna, zavisno od ugla iz koga se gleda. Naime, broj nastradalih na
putevima u 2010. godini manji je za 17 odsto nego u prethodnoj, a u prvih deset
meseci ove godine taj procenat je niži za 15 odsto u odnosu na isti period
2009. Dakle, kada se uporede podaci iz 2010. i 2011. godine izvesno je da broj
nezgoda sa smrtnim ishodom raste.
Najčešći saobraćajni prekršaji u Srbiji su prekoračenje
brzine, nepoštovanje saobraćajne signalizacije, vožnja pod dejstvom alkohola i
nepropisno parkiranje. Prema rečima pukovnika Simića, da bi se dodatno
popravila bezbednost na putevima neophodna je modernizacija i unapređenje
tehničkih sredstava kojima policija raspolaže.
- Mislim da je novi zakon omogućio unapređenje bezbednosti saobraćaja, ali
njegovu primenu treba upotpuniti najsavremenijim sredstvima za snimanje i
kontrolu saobraćaja, i to na svim nivoima, počevši od lokalnih samouprava. Na
taj način bi se postigao rigorozniji i sveobuhvatniji efekat Zakona o
bezbednosti saobraćaja - kaže Simić za Press.
Rezultati primene Zakona o bezbednosti saobraćaja
- Od početka primene novog zakona o bezbednosti saobraćaja broj saobraćajnih
nezgoda u 2010. godini smanjen je za 26% u odnosu na 2009, a za prvih deset
meseci u 2011. godini za 35% u odnosu na isti period 2009.
- U prethodne dve godine otkriveno je 1.379.070 prekršaja u saobraćaju
- U prvoj godini primene novog zakona smanjen je broj saobraćajnih nezgoda sa
smrtnim ishodom za 19 odsto u odnosu na 2009. godinu, dok je za prvih deset
meseci 2011. godine broj nezgoda sa poginulim licima manji za 15 odsto u odnosu
na isti period 2009.
budimo iskreni. kada je izasao zakon, ni pod razno se nije sedalo u auto kad se zna da ce se popiti koja casica.
sto bi tekst rekao, vozaci se opustili... zasto da se lazemo, posle nekog vremena, postao skup taksi u subotu vece, pa se gradom opet pocelo voziti u pripitom stanju.
nije samo voznja onih "mirnih" u pitanju. iz iskustva, masa je nasih begoradjana sto vole zvizdati i divljati kolovozom u subotu vece.
e pa, ne moze tako, treba zakon da deru i ljuste.
i mene je taj isti stigao vise puta, ali realno, saglasan sam da i sutra bude na moci.nas (kao i druge narode objektivno) nista drugo ne moze pokrenuti osim ljute novcane kazne.
bravo za zakon.
Rezultat je samo popunjen budžet. Pravi cilj ovog zakona nije bezbednost učesnika u saobraćaju,to svi znamo. Inače,kako da se objasni mogućnost plaćanja za najteže prekršaje umesto zatvora???
Dakle,može po džepu umesto ćuze. Ali papreno da košta. To je prava svrha zakona.