
Tokom jula 2012. godine sve više se priča o kontrolisanju određenih sistema na automobilu pomoću vozačevih gestova.
Kompanija Microsoft u sledećoj generaciji automobilskog korisničkog interfejsa najavljuje primenu tehnologije za prepoznavanje pokreta kakvu već koristi za konzolu Xbox Kinect. I velikani poput BMW-a i Mercedesa takođe razvijaju kontrole navigacionog, audio i klima uređaja bez dodira dok je Cadillac već predstavio svoj CUE sistem koji radi na Linuxu.
Izgleda da je kompanija Harman na putu da preduhitri Microsoft svojim sistemom
koji ide još jedan korak dalje, odnosno sposoban je da prepozna i izraze lica i
pokrete ruku.
Harman je predstavio prototip koji prepoznaje klimanje glavom, namigivanje,
znake koje vozač daje svojim prstima i tumači ih kao komandu automobilu. Prema
rečima Hansa Rotha, tehničkog direktora Harmana, suština ovakvog sistema je da
maksimalno umanji ometanje vozača dok tokom vožnje aktivira različite uređaje.
U praksi to znači da ako namignete možete da upaliite ili da ugasite radio.
Zvuk ćete moći da pojačavate ili da smanjujete naginjanjem glave levo ili
desno. Ako želite da prebacite na sledeću pesmu ili da pustite drugu radio
stanicu, biće dovoljno da pritisnete određeni region upravljača.
Sistem će moći da podiže ili spušta temperaturu u kabini ako vozač pomera svoju
ruku gore ili dole u regionu oko ručice menjača. Ako šaku postavite u
univerzalni položaj "mali prst-palac" aktiviraćete telefon posle čega
treba samo da izgovorite ime kontakta koji želite da pozovete.
Senzor koji je smešten na instrument tabli nadziraće pokrete vozača i porediti
ih sa već snimljenim gestovima u svojoj bazi. U Harmanu tvrde da će njihov
sistem moći da razlikuje svesne od nesvesnih gestova i izraza lica. Takođe,
puno vremena će oduzeti i prilagođavanje ovakvog sistema za određena tržišta
širom sveta.
Roth je izjavio da, recimo, Italijani vole mnogo da mašu rukama pa je potrebno
definisati i snimiti sve pokrete kako sistem ne bi nervirao vozača aktiviranjem
neželjenih funkcija. To bi kod Italijana dovelo samo do još više mahanja
rukama. U svakom slučaju, ova tehnologija neće biti dostupna u sledeće dve ili
tri godine.
Za sada nema detalja o reakciji sistema na pokazivanje srednjeg prsta ili na
neke druge univerzalne načine komuniciranja u saobraćaju. U svakom slučaju,
Harman zaslužuje "thumbs up" (pohvalu) za ideju i trud.
Preuzeto sa: B92.net