
Predsednik „Fijat grupe” Serđo Markione najavio je danas, posle razgovora sa predsednikom Srbije Tomislavom Nikolićem u Kragujevcu, da će 9. oktobra Fijat predstaviti još jednu verziju modela 500L, a iduće godine u Detroitu američku verziju.
Istovremeno Markione je rekao da će proizvodnja modela Fijat 500L u Srbiji odvijati po planu i pored krize koja je prisutna na svetskom tržištu.

„I pored toga što je proizvodnja automobila u Evropi, i čitavom svetu opala za 20 odsto, Fijat će u Kragujevcu proizvoditi po planu”, rekao je Markione
On je istakao da će do kraja 2013. biti predstavljene sve verzije tog modela, koji se jedino proizvodi u fabrici u Kragujevcu, a koji je, po njemu, jedan od najboljih automobila na svetskom tržištu, ako ne i najbolji.
Markione je ocenio da će se tržište oporaviti 2014., odnosno za 18 meseci.
Takođe je kazao da očekuje punu podršku srpske vlade, dodajući da fabrika u Kragujevcu dobro funkcioniše.
Prema njegovim rečima, samo zajedničkim snagama u Evropi moguće je prevazići krizu.
On je izrazio uverenje da evropski političari rade na pronalaženju rešenja za prevazilaženje aktuelne krize.
Što se fabrike u Kragujevcu tiče Markione je ukazao da postoje mogućnosti za ekspanziju, i da je posebno zadovoljan radnom snagom u Srbiji gde se proizvodi odličan automobil.
On je kazao da od Vlade Srbije, sa kojom ima dobru saradnju, očekuje dalju podršku.
Predsednik Nikolić: Srbija će do marta ispuniti obaveze prema Fijatu
Predsednik Srbije Tomislav Nikolić najavio je danas, nakon obilaska fabrike Fijat automobili Srbija u Kragujevcu, da će Srbija do marta naredne godine ispuniti sve svoje obaveze prema italijanskom investitoru.
On je, u izjavi novinarima, kazao da će do kraja godine Srbija uspeti da obezbedi 50 miliona evra od ukupno potrebnih 90 miliona, a do marta iduće godina pokriće sve obaveze koje je u ovoj investiciji preuzela prethodna vlada.
Predsednik Srbije je kazao da je naša zemlja naišla na razumevanje Fijata i da će ispuniti sve svoje obaveze koje je prethodna vlada preuzela, pa tako i obaveze vezane za infrastrukturu, kao što je povezivanje fabrike sa autoputom.
Nikolić je ukazao da kriza pogađa sve u zemlji, kako državni, tako i porodične budžete.
Fijat je, prema njegovim rečima, ušao u ogromnu investiciju.
Nije lako razmišljati o tome da se napravi jedan novi proizvod, a mi možemo da ih oslobodimo brige o proizvodnji, istakao je on dodajući da je imao prilike da se uveri da će u Kragujevcu biti proizvedeni najbolji evropski automobili.
Srbija će se truditi da obezebdi neka dalja tržišta, najavio je Nikolić podsećajući da je Fijat 500L i naš proizvod.
„Ovo je pilot projekt velike investicije. Kako se budemo ponašali prema Fijatu tako mogu da nas očekuju i drugi investitori”, upozorio je predsednik Srbije.
On je podvukao da je obaveza Srbije da pomogne realizaciju projekta.
Nikolić je podsetio da stranke, koje sada čine vladajuću većinu, u vreme dok su bile opozicijone nisu nikada rekle lošu reč o investiciji Fijata.
„Svi ćemo pomoći da bude jedna od najboljih investicija”, rekao je on dodajući da se uverio da se u fabrici koristi najsavremenija oprema, i da će kvalitet proizvoda biti najveći mogući, a da je posebno ponosan što će taj kvalitet postići srpski radnici.
Ovo je jedan od najboljih proizvoda „Mejd in Serbia”, zaključio je Nikolić.
Predsednik „Fijat grupe” Serđio Markone ukazao je da su predstavnici ove kompanije imali produktivan razgovor sa predstavnicima Vlade Srbije, i da je pronađeno adekvatno rešenje pogodno za napredak.
On je, takođe, izrazio zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom, a posebno je pohvalio radnu snagu u Srbiji.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Da umreš od smeha:
"jedan od najboljih automobila na svetskom tržištu, ako ne i najbolji"
Da plačeš od muke:
"Srbija do marta naredne godine ispuniti sve svoje obaveze prema italijanskom investitoru."
„Mejd in Serbia” - bilo bi lepo da je tako. Može samo "sklopjena šklopocija in Srbija".
"a posebno je pohvalio radnu snagu u Srbiji" - naravno da je dobra kada rintaju do iznemoglosti za male pare.
A ovo gore na slici liči na kovčeg, minibus, sanduk, zamrzivač... ima raznih sličnosti, uglavnom nešto kabasto i ružno.
Odlično, FAS radi svoje, a planovi se ne menjaju zbog krize. Ne zapinje im ni za 90mil. € duga Srbije, obilaznice i prugu. Kako sam i pisao, FAS je najisplativija fabrika Fiata. Lokalnih poreza oslobodjeni 10god, komunalije plaćaju po proizvodnoj ceni jer su u slobodnoj carinskoj zoni, a radnike najmanje na svetu.
Baš je retro ko "OBOD-Bauchnet"!
Ima Predrag pravo, što se zamrzivača tiče.
Nije poenta kako izgleda, koliko je moderan, koliko košta itd.,već koliko donosi zaradu i kome. Odnosno šta imamo od toga. Po meni mnogo jer pratimo razvoj. Naravno, prvo kao monteri i podizvođači.
nije mi jasno zašto toliki negativni komentari za nešto što je ipak pozitivno!?
Eto prilike "narodnoj vlasti" da donese odluku da se ovaj auto koristi kao zvanicni sluzbeni. Naravno go ko pištolj, bez klime i drugih čuda, da naši funkcioneri osete kako je prosečnom gradjaninu.
Takodje je i veoma dobar i prostran za naše vladike, da se jednom okrenu srpskom, a ne nemačkom proizvodu.