
Izvor: B92.net
BMW je zvanično potvrdio da će u novi, električni i3 model, koji će imati produženi domet kretanja, ugrađivati dvocilindrični agregat preuzet iz motociklističkog odeljenja bavarske kompanije.
Ljubitelji BMW-a tek što su se navikli na činjenicu da će automobile ove marke pogoniti trocilindrični motori, doživeli su novi šok.
U razgovoru za Autonews na aktuelnom sajmu automobila u Detroitu, šef razvojno-istraživačkog odeljenja BMW-a, Herbert Diess, izjavio je da će umesto ranije najavljenog 1.5 litarskog trocilindričnog benzinca, budući električni model i3, u verziji sa produženim radijusom kretanja, dobiti pogonsku jedinicu sa dva cilindra.
Reč je o agregatu koji BMW koristi u svojim motociklima, a Diess nije saopštio specifikacije ovog motora.
Kompletan članak na sajtu B92.net
@NemanjaBB
Ovo nema veze sa pogonskim agregatom. Ovo je motor iz motocikla i sluzice samo kao dopuna za baterije. Dakle auto ostaje potpuno elektrican, stim da ce moci da se doplati za verziju sa ovim motorom za produzenje autonomije na oko 400km sa jednim punjenjem baterija.
@toma
Znam, skontao sam to. Nego mi zanimljivo da cujem koliko neki mali motor iz "motora" moze u stvari da obavlja posao nekog velikog time sto puni baterije..
Kasnije je odlučeno da BMW i3 dobije i verziju sa dodatnim benzinskim motorom, koji će se koristiti samo kao generator električne energije, kada se baterije isprazne.
Realno dok ne budu baterije omogucile automobilima autonomiju od minimum 150-200 km u realnim uslovima, naravno uz prihavatljiviju cenu (naravno razumljivo visu nego "obicni" autombili), ovi agregati u vidu SUS motora su obavezni i bez njih su elektricni neupotrebljivi za duza putovanja a skupi. Ovo je odlicna stvar, ako moze mali motor sa motocikla da sluzi kao agregat, onda je to ekstra.