home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Dnevnik.rs

Nakon višegodišnjih vapaja putara ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić kaže da se pod hitno mora menjati politika finansiranja održavanja putne mreže Srbije.
„Putevi Srbije” predlažu poskupljenje putarine od 20 posto, a u resornom ministarstvu su spremni da prihvate 15 procenata.

Vladi je predloženo vraćanje akcize na gorivo od 15 do 20 procenata, kao što je bilo nekada, ili primena modela koji koristi cela Evropa – da se iz maloprodajne cene benzina odvoji 30 odsto za puteve, što znači da ih održavaju oni koji ih i koriste.

Oko 15.000 putara jedva sastavlja kraj s krajem, zarade im kasne, a ukoliko se hitno ne reši pitanje finansiranja održavanja, mnogi neće imati šta da rade i moraće u stečaj. Njihovim putem moglo bi poći još 50.000 radnika industrije građevinskog materijala, čiji proizvodi zbog besparice nagomilani stoje na stovarištima. Sudeći po rečima v. d. direktora JP „Putevi Srbije” Zorana Drobnjaka, nade ima. On kaže da će „Putevi Srbije” u naredne četiri godine obezbediti 370 miliona evra za obnovu puteva iz kredita Svetske banke, Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj. Ove godine će sa Svetskom bankom biti potpisan ugovor za odobravanje 100 miliona dolara, s EBRD-om i EIB-om po 100 miliona evra, koliko će tokom četiri godine obezbediti i „Putevi”, odnosno, 25 miliona evra godišnje.

Putna mreža u Srbiji iz godine u godinu sve je lošija, što se negativno odražava na bezbednost u saobraćaju. Novca za održavanje svake godine je sve manje, rupa na saobraćajnicama sve više, tako da se, po nekim procenama, godišnje u saobraćajnim nezgodama gubi više od milijardu dolara! Stručnjaci kažu da je uzrok čak 40 odsto nesreća loša putna mreža koja se slabo održava.

Da bi se povećala bezbednost na putevima i smanjio broj nesreća, u Vladi Srbije je upravo potpisan ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između resornog ministarstva, JP „Putevi Srbije”, Agencije za bezbednost saobraćaja, AMSS-a, Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu i Kriminalističko-policijske akademije u Beogradu. Kako kaže Mrkonjić, precizirane obaveze potpisnika ugovora moraju da povećaju saobraćajnu bezbednost, s obzirom na njihovo stručno znanje i reference.

Putari trenutno imaju tek trećinu novca potrebnog za održavanje puteva. Dok je u poslednjih pet godina godišnje iz budžeta izdvajano od 150 do 170 milijardi dinara, ove godine planirano je tek 9,5 milijardi (90 miliona evra). U „Putevima Srbije” osim prihoda od putarine očekuju i novac iz stranih kredita, međutim, sve to zajedno nije dovoljno ni za krpljenje rupa nastalih ove zime. Zoran Drobnjak kaže da osim planiranih para treba još 20 milijardi dinara za održavanje puteva.



čitanja : 884



Komentari

Moze i 50% ako popravite puteve, i to sve komplet iznova!

Autor carobnjak 28 Mar 2013, 14:55

A zasta puskupljenje?
Svege godine moram da radim trap? Rupa do rupe a vi sve skuplji! SRAMOTA!

Autor SrkiSS 28 Mar 2013, 19:12

Ako dignu cene, treba automobilima blokirati naplatne rampe. Ako nas pocnu terati silom, onda treba poneti sitne gvozdene dinare od 1 dinar, i njima placati putarine. Napravimo kolaps, dok ne vrate cene.

Autor Sinbad 28 Mar 2013, 21:38

To moze kada pocnu da mere kamione koji preoptereceni idu istim tim putevima, i kad srede sva ugibljenja i rupe i postave osvetljnje i oznake stavljaju i skidaju na vreme!

Na doborm delu autoputa i dalje stoje oznake tipa 60, 40, i znaci za radove koji su gotovi jos pre par godina! Na nekim mestima stoje netacno obelezene kolovozne trake iz vremena kada se radilo!

Na prilazu Beogradu iz pravca Novog Sada je ukinut silazak za Zemun! Zasto?

Itd Itd...

Autor Fordovac 29 Mar 2013, 20:13