
Porsche je teško pogođen američkim tarifama i kolapsom luksuznog tržišta u Kini, dok je istovremeno sprovodio skupi zaokret na tržištu električnih vozila zbog nedostatka potražnje.
Novi rezovi su fokusirani na glavnu fabriku Porschea u Cufenhauzenu, severno od Štutgarta, i na obližnji razvojni centar u Vajzahu, prema izveštajima u novinama Stuttgarter Nachrichten i Stuttgarter Zeitung.
Mere koje se razmatraju uključuju outsourcing celih operativnih jedinica i projekata vozila.
Planovi navodno uključuju ukidanje jednokratnih isplata i bonusa za godišnjice zaposlenja. Takođe će se smanjiti penzionerske odredbe. Planovi uključuju reference na "otpuštanja među zaposlenima" i "spoljašnje preseljenje" usluga, kao i smanjenje broja naučnika i zagarantovane ponude zaposlenja za pripravnike.
Druge mere uključuju "prilagođavanja" dogovora o radu od kuće i radnom vremenu, kao i "povećanje fleksibilnosti", izveštavaju novine na bazi dokumenata koje su videle.
Portparol Porschea je rekao da se automobilska industrija suočava s ogromnim izazovima i da budućnost proizvođača automobila zavisi o konkurentnosti.
"Da bismo to postigli, moramo da se pozabavimo svakim područjem", rekao je portparol. "S obzirom na promenjene uslove, značajne optimizacije troškova su apsolutno neophodne."
Rekao je i da su u toku "poverljivi" razgovori s predstavnicima radnika o novom skupu mera.
Zahtevi zaposlenih
Porsche je signalizirao da želi da razgovara o smanjenju troškova osoblja s predstavnicima zaposlenih. Ni Porsche ni radnički savet kompanije nisu dali detalje o ciljanom obimu ušteda.
Predsednik glavnog radničkog saveta Ibrahim Aslan je za Stuttgarter Nachrichten i Stuttgarter Zeitung rekao: "Glavni radnički savet i IG Metall [sindikat] razgovaraju s upravom o budućem paketu da bi se Porsche i radna snaga dobro pripremili za budućnost."
Formalni pregovori još nisu započeli, naglasio je.
Prethodno zakazani sastanci zaposlenih su zakazani za sledeću nedelju. Radnički savet je zauzeo jasan stav: "Potrebna nam je sigurnost radnog mesta barem do 2035. i očekujemo jasnu predanost upravi prema našim nemačkim Porscheovim pogonima."
Trenutno je oko 23.000 zaposlenih u pogonima, uključujući Cufenhauzen i Vajzah, obećano sigurno radno mesto do sredine 2030. Nakon toga, moguća su prisilna otpuštanja.
1900 radnih mesta se ukida do 2029.
Prvi paket smanjenja troškova je najavljen u februaru, kojim se do 2029. ukida 1900 radnih mesta. U julu je odlazeći glavni izvršni direktor Oliver Blum interno najavio još jedan krug ušteda.
Porsche očekuje značajan pad dobiti ove godine zbog strateškog pomaka nazad prema proizvodnji više automobila sa SUS motorima. Trošak ovog restrukturiranja iznosi 3,1 milijardu evra (3,6 milijardi dolara), rekao je Porsche sredinom septembra.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche