home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tanjug prenosi izjavu ministra finansija Mlađana Dinkić koji kaže da nije tačno da se automobil fijat 500L može u Češkoj kupiti jeftinije nego u Srbiji. On dodao da je reč o podmetanju konkurencije, zbog dobrog prolaska kragujevačkog modela na tržištu.

Dinkić je, u Jutarnjem programu TV Pink, rekao da sve kompanije, i domaće i strane, imaju pravo na subvencije iz budžeta, ako zaposle ljude i naprave proizvodnju koja je namenjena izvozu.

On je dodao da je Fijat doneo odluku da u narednih godinu i po dana zaposli još 1.400 ljudi, uz 2.400 koji već rade u Kragujevcu, i da na to imaju pravo na subvencije od 10.000 evra po novozaposlenom.

Prema njegovim rečima, u tom preduzeću su odlučili da taj novac bude preusmeren srpskim građanima, kupcima, u vidu popusta od 3.000 evra po novom automobilu.

Dinkić je rekao da se to odnosi na kontingent od 4.600 automobila i da bi Fijat ove godine trebalo da proizvede između 110.000 i 150.000 automobila.

Zahvaljujući Fijatu, srpski izvoz je u prva dva meseca ove godine zabeležio rast po stopi od preko 30 odsto, rekao je Dinkić i dodao da postoje solidni signali u industrijskoj proizvodnji.

Autor: Tanjug.rs

Foto: Autoblog.rs 



čitanja : 1442



Komentari

Dinkić je, u Jutarnjem programu TV Pink, rekao da sve kompanije, i domaće i strane, imaju pravo na subvencije iz budžeta, ako zaposle ljude i naprave proizvodnju koja je namenjena izvozu.

Odlicno receno. Isto sam misljenje izneo ovde na blogu pre par dana. Gospoda bi subvencije, ali da ne ulazu.

Autor nsx 01 Apr 2013, 13:46

Ajde pametni objasni mi kako to oni nisu ulozili u svoje poslove, prodaj e centre, servise, itd. I onda mi objasni sta je to dinkic svoje ulozio.
Drzava treba da napravi atmosferu za nove investicije, a ne da napravi monopol kao sto je uradila sa fiatom. Sad svi mogu da stave kluc u bravu, a to steti celoj privredi, sto znaci manje para u budzetu

Autor . 01 Apr 2013, 16:20

Hahahhhha , Sta kazes @Autor, ulaganje u salon?! hahahhha

Nisko ste pali, a i moralo je jednom da se stane u kraj u tom "ulaganju" u sto veci uvoz i , kao posledicu, sto vece osirmasenje stanovnistva.

A nista vam nije smetalo dok ste sisali kako ste hteli u okviru svog uvoznickog kartela....

Nema vise pros'o voz, a bilo je i vreme!

Autor Marti 01 Apr 2013, 16:32

Ulozili su novac u sektor usluge...a sektor pruzanje usluga nije isto sto i sektor proizvodnje....tj da bi neko shvatio... neke stvari prave deficit a neke suficit u ekonomiji ove raspale zemlje.

Suficit je ono sto pravi priliv ovoj ekonomiji i po teoriji je dobro za nas....pod uslovom da ne razgrabe lopovi.

Autor ipanema 01 Apr 2013, 16:35

Porsche SCG zaposljava preko 170 ljudi iz Srbije. Nije kao FAS, ali opet nije ni malo. Niko ne očekuje da se daju subvencije za Porše i Audi, pa čak ni za VW, ali zašto ne za Seat i Škodu? Ne mora to biti 3.000 evra, već srazmerno ulaganju. Evo, zašto ne bude recimo 200 ili 300 evra?
Subvencije su populistički potez iz doba komunizma, i ubijaju bilo kakvu privatnu inicijativu. Baš me zanima koje kompanije ostati u Srbiji, ako treba da se bore sa državom za tržište na kom pravila određuje ta ista država.

Autor Nino 01 Apr 2013, 16:36

U pravu si Marti, radi se o povlascenim uzonicima koji sada vriste jer projektovani (ekstra) profit nije izvestan.

A zasto bi i bio?

Mi kao drzava, kao nacija, kao gradjani, treba da shvatimo da svako ko zaposli hiljade ljudi dobija nasu pomoc i postovanje. Oni kojima se jedina pamet sastoji u tome da uvezu sto vise (podrzani od stranih koncerna koji natravno gledaju samo maksimalni profit).... e njima "Auf Wiedersehen"! To je logika koja stotinu godina vazi kod njih pa zasto ne bi i kod nas?!

Autor Krele 01 Apr 2013, 16:38

ipanema!

Treba li ti crtati?!Taj sektor usluga je nepozeljan. Tacka. To se razlikuje kao "dupe i oko" od ulaganja u proizvodnju. Kada su tako dobronamerni neka nagovore svoje country managere u zemlji gde je locirana firma da uloze u Srbiju

Kraj price brale!

Autor Marti 01 Apr 2013, 16:41

Zaposlenih 170 u Porsche SCG bolje da ne spominju jer im je to samo kontra-argument. Efektivno, svaki zaposleni u Porsche SCG je potencijalno nekoliko zaposlenih manje u nekim drugim sektorima i te zaposleni bi bili zaposleni kod nekog drugog da noje Porsche SCG u pitanju.

Podseca me na pricu o RTS i znacaju Tijanica.
Dajte bre, niko vise nije lud. Ovakva i mnogo storza pravila vaze i kod Nemaca, a Porsche SCG nas ubedjuje da ne verujemo svojim ocima

Autor Marti 01 Apr 2013, 16:44

@Nino,

Ne treba nam ta vrsta privatne inicijative. Takvu privatnu inicijativu uvek imas da se nista ne napregnes. Osim toga oni su svi povladsvcnei i nije svako mogao uvoziti, nema tu P od privatnika... Ne trebaju nam mooda za bubrege. Odrasli smo i naucili lekciju. Jeste kasno, ali bolje i sad nego nikad

Kraj , Cao

Autor Krele 01 Apr 2013, 16:50

Subvencije za radna mesta u autoindustriji daju i druge države. Ali ako stvarno zaposle još 1500 radnika, to onda više nije samo treća smena, jer sad ima 2500, već proširenje kapaciteta na 300.000 auta, a to svakako treba podržati.

Autor B.M. 01 Apr 2013, 16:50

Svi uvoznici imaju jako visoke cene servisa, visak zaposlenih, od kojih su svi do jednog za poslejni po rodjackim i slicnim vezama, svi do jednog imaju sumnjivo poreklo kapitala, svi do jednog imaju ogromne salone iako se zna da za njih nije bilo potrebe, skoro svi imaju neuke zaposlene u servisu, a i u prodaji...

Kada je stanje takvo, onda i ne cudi niska prodaja, za koju je odgoovrno porpadanje ekonomije, a za koje su odogovrni upravo ovakvi i slicni poslovni "poduhvati".

Ne proizvode nista, ne doprinose nicemu, sem sopstvenom bogacjenju.

Autor Fordovac 01 Apr 2013, 17:29

Fordovac bravo. Upravo to govorim, izmedju ostalog. od njih koristi nema, a steta je vrlo ozbiljna i nije im ni u malom mozgu da se oni sami promene...
I zanimljivo je kako su se osilili i misle da je kod svakog IQ nizi od broja cipela pa te ubedjuju u stvari koje ni prosecan ucenik osnovne skole ne bi svario.

Autor Marti 01 Apr 2013, 18:03

Ovde je najveći problem što je "Fijat" politička lopta koju medija neće ili nije sposobna da temeljno istražuje. Tako se stvara vakum, dozvoljava se zamajavanje naroda a floskule se prihvaćaju kao činjenice.

Svaka država na jedan ili na drugi način subveniše svoj proizvod. Debat nebi trebao da bude "da li bismo trebali svoje subvencionisati", već na koji način kao i za *kakve poslove*.

"Mc donalds" u Srbiji zapošljava radnike. Ali to sigurno nisu tip poslova koja država treba da podstiče.

Naravno, ukoliko nam nije cilj da postanemo treći svet u sred Evrope, jeftina radna snaga koja kupi mrvice sa stola i koja strepi od toga da će se strana firma preseliti kada neko ponudi da za 50 manje evro centi zašarafi "Fijatov" znak na haubi.

Što manje uvozimo od ukupnog 500L-a i što više naših *stručnjaka* budu se uključivali u posao proizvodnje i razvoja, toliko će taj poduhvat imati uticaj na srpsku ekonomiju i tako na opštu mogućnost zemlje da taj posao radi i razvija u budućnosti.

Ništa nemam protiv subvencionisanja FAS-a *ali* to treba raditi na način koji podstiče "Fijata" da krene u što veću lokalnu *proizvodnju* tog automobila.

Bojim se da to ovde nije slučaj.

Autor CaMIRO 01 Apr 2013, 19:01

Marti

Ne znam kako shvatio ali proizvodnja nema veze sa uvozom....stoga nema ljutis ako drzava subvencionise proizvodnju.....Uvoznici ili neka ugase kancelarije ili neka spuste cene....

Autor ipanema 01 Apr 2013, 19:41

ovde poredimo NISTA 8tj. jasnu stetu) s necim (uposljavanje u odredjenom obimu i razni indirektni benefiti) tako da u sustini i nema sta da se poredi. druga je stvar kak je Fiatov dil i sto taj dil nije dobar, ali pozivati se nA TRZISTE u uslovima kada smo vec 50 godina jedno veliko trziste koje je predato drugo je suludo. A opet ponavlam, i bezobrazno, jer dolazi od ljudi koji su paraziti i koji su godinama mastili brke.

ipanema,
striktno gledano je tako. jos crnje je sto je Fiat (da li samo formalno?) ipak ove subvencije daje iz sredstava koje su vec po drugom osnovu na njihovom racunu. u tom slucaju to i nije subvencija nego popust. Ma sta ja uopste pricam, je li nekom jasno na sta se oni zapravo zale? :)

Autor Marti 01 Apr 2013, 19:50

Toyota, Dongfeng, Hyundai, Chery.... njih treba dovesti!

Autor Marti 01 Apr 2013, 19:52

Kako ne podstiče proizvodnju ako FAS zaposli 1500 radnika? Onda i kooperanti moraju da zaposle više da bi pratili proizvodnju. Manji uvoz znači smanjenje spoljnotrgovinskog deficita.

Autor B.M 01 Apr 2013, 19:56

svaka aktivnost oko proizvodnje je na vise nacina dobra, naravno pod uslovom da nije eksploatacija nikla i slicne po zivot opasne tehnologije. Nisu u pitanju samo vezana radna mesta vec i iskustvo, okruzenje za druge pogone, uticaj na demografska kretanja u smislu nataliteta (koji se najvise potecnjuje) i uticaj na raspored stanovnika. Ovo vredi cak i kada je vlasnik kapitala i upravljanje istim (sto je nas slucaj) izvan zemlje. Ali i da je unutar zemlje firma bi morala biti drustveno odgovorna kao sto je Fiat u odredjenoj meri kod kuce odgovoran, a ne kao kod nas kada Miskovic preda retail trziste za 800 mil. evr ai nikom nista.
U citavoj prici samo ne znam na sta se uvoznici zale jer su oni bez ikakve dileme paraziti :)

Autor Marti 01 Apr 2013, 20:02

Čitao sam o Fiatu u Poljskoj, od početka proizvodnje trebalo im je pet godina da dostignu maximum u proizvodnji i dođu svi kooperanti. A počeli su isto kao i mi, s problemima i manjim serijama. Imaju i fabriku motora.

Autor B.M. 01 Apr 2013, 20:15

sve je to lepo, ali isti taj Dinkic je objasnjavao do pre sajma da "insentiv" od 10.000 po radniku ide u greenfield investicije u NERAZVIJENIM krajevima, a sad ispade da ide i tamo gde je drzava vec spucala MILIONE evra!!

kako sad to?

Autor Nedjo 01 Apr 2013, 20:30

Veoma sam ponosan sto pripadam naciji kojoj nije ispran mozak :)))

Moj komentar je ovde bio prvi i vidim da mnogi ljudi dele moje misljenje da samo proizvodni oblik privrede donosi napredak zemlji, a ne beskonacni uvoz, menadzerske stolice, super-marketi i slicni poslovi.

Ko ulozi u proizvodnju zasluzuje svaku paznju ove drzave. Ako tako budemo nastupali, svetski hohstapleri ce nas u sirokom luku zaobilaziti, a pravi privrednici iz celog sveta ce nas itekako prepoznati.

Autor nsx 01 Apr 2013, 21:06

@Nedjo
Kazes zasto 10.000€ po radniku ide u greenfield investicije u NERAZVIJENIM krajevima. Kragujevac je i uz Fijat i dalje nerazvijen kraj. A zamisli tek sta je bio bez Fijata. Zvli smo ga Dolina gladi. Ali beogradjani ne mogu da poveruju u tu pricu, jer kako narod davno rece, "sit gladnom ne veruje"!

Autor Sinbad 01 Apr 2013, 21:44

Jako dobar i realan test naseg 500L na VG:

http://www.vrelegume.rs/test/fiat-500-l/

Autor carobnjak 01 Apr 2013, 23:01

@ nsx
Upravo tako, zasto je nemacka jedan od retkih EU zemalja koja nije u problemu, zato sto PROIZVODI.

Ko god je bio u nemackoj, zna da postojie gomile marki, kod nas nepoznatih, od raznoraznih aparta,m asina, bele tehnike, namestaja, cega sve ne koji se proizvode u Nemackoj za Nemce.

Autor Fordovac 01 Apr 2013, 23:11

@carobnjak 23:01
Šta sam rekao za buku, motor i menjač? Jel vidiš da ništa nisam izmislio i slagao?

Da ponovim: 1.4 motor je smeće koje ne treba da se proizvodi (95 ks pri 6000 o/min. i samo 127 Nm pri 4500 o/min. dovoljno govore), ovako visok ne može da bude tih i stabilan, menjač ima previše razmaknute stepene prenosa koji bukvalno moraju da se traže, dizel je bučan za današnje pojmove, a upravljivost je standardno loša...

Autor Predrag® 02 Apr 2013, 00:37

Vidim da ovom narodu nikad dosta komunizma.
"ili neka ugase kancelarije ili neka spuste cene..."
Naravno, da ostane samo nase, da svi vozimo 500L, da samo servisiramo nase u nasim servisima sa nasom radnom snagom. Mozemo da uvedemo i nasu valutu, koja se ne oslanja na stranu. Da mi ovde napravimo sve sto nam treba, da ne uvozimo nista, a izvozimo nase... To me podseca na jednu pricu, zovu se sankcije i kako terati inat zapadu. Videli smo kako se to zavrsilo.
Sto se tice proizvodnje i usluga. Ja gospodo radim u sektoru domace proizvodnje, naravno ne toliko komercijalnom kao automobilska industrija. Mi proizvodimo od domacih sirovina, pakujemo u domacu ambalazu, i izvozimo strancu. Sve nase. Ali nismo drzavna firma. Zasto nas ne subvencionisu nego italijanskog proizvodjaca automobila, ciji se profit zahvaljujuci tamnim delovima ugovora ne zna i dalje koliko ostaje u Srbiji? Da li ste spremni da odluku o tome koga ce drzava finansijski podrzati spremni da prepustite pojedincima, istim onim koji su tu drzavu za proteklih 10-20 godina i doveli tu gde, nazalost, jeste?
Smetaju vam uvoznici, njihove marze itd? Pa vi uvezite ili kupite Fijat. Cak i sa subvencijama za Punto, Skoda se prodavala vise. Jer Punto nije mogao da izdrzi trzisnu utakmicu, jer je los i nekvalitetan, cak i za novac za koji se nudio. Sada ce ovim potezima oterati neke druge proizvodjace, bice ih sve manje. Sto ih bude manje, moci ce surovije da formiraju cene, a to ce se na kraju, nama, kupcima vozila, obiti o dzep.

Autor Nino 02 Apr 2013, 01:13

Pitanje je dal se u krizi uopštr može voditi tržišna utakmica. Pre će biti za preživljavanje.

Autor B.M 02 Apr 2013, 03:04

@Nino
Ovde je cak jedan covek,prepoznace se...Mozda i njih vise govorilo kako ce Srbija 'zivnuti' kada Fiat krene.Iskreno,ja ne osecam nista.I da,eto ti drzis firmu,radis...Kod tebe ce doci inspekcija,jedna od 300 koliko su ih napravili,kao i kod mene,napisace ti kaznu bez ikakve potrebe,smetalo mu nesto sto nema veze s vezom,pa ce za 2 meseca opet,ako ne i ranije itd...Ja srecom nemam problema sa njima,jednom godisnje ajde,ali znam mnogo ljudi koje znaju da kazne i po 2 puta u mesec dana,a jedna kazna bude 'zatvoriti na 15 dana',a druga 'plati 50.000',i onda te zatvori,a pored toga ti trazi da mu platis.Pa prijatelju,pusti coveka da radi da bi ti platio...Tako,pomozimo raznim strancima,svoje ne pomazimo nego zatvarajmo.Koliko ljudi me je samo pitalo 'Da li se isplati otvarati nesto',pa kad mu ispricas sta imas da ispricas,zaboravi na takav plan.Dosta njih otvaralo razne firmice,posle max godinu dana cao zdravo i svi kazu 'Ma ovi coveku ne daju ni da radi'.

Autor dusan 02 Apr 2013, 03:48

Nino, svašta si ti nadrobio, I ono sto ima I sto nema veze, pa ne bih da se rasplinjujem.... ali zadržimo se samo na ovom: ako je komunizam zaštita domaćih proizvodjaca kako to da au najveći svetski proizvosjaci (koji su u najjačim svetskim ekonomijama) ujedno I najveći diskriminatori na domaćem tržištu? Jesu Li oni komunisti?

Autor hhaannaa 02 Apr 2013, 05:17

Kako se uvoznicki lobi uzbudio :)

Autor Jaje 02 Apr 2013, 12:20

Čemu ova priča ,čemu diskusija..Fiat nije domaći proizvođač,ali zaslužuje neke stvari jer je otvorio fabriku kod nas a ne u Slovačkoj..Što da se žale Nemci kada su digli Slovačku i Češku na noge proizvodnjom i fabrikama, a kod nas bi željeli da prodaju svoje skupe automobile pod sloganom:DUS Auto, e nismo ni mi stoka više,dosta je bilo..Treba držati do sebe

Autor Ilija 02 Apr 2013, 12:48

@ dusan
apsolutno se sve slazem, ova drzava ubija sopstvenu privredu godinama unazad, a narocito mala i srednja preduzeca, koja bi trebalo da budu pokretac privrede koja je razorena posle sankcija i ratova.
@ hhaannaa
Objasni mi kako proizvodjac moze da bude diskriminator? Diskrimanotor moze da bude samo neko ko odredjuje pravila igre i kontrolise trziste, a to je drzava, ili drzavna firma, kojih je sve manje u svetu.
Ovako direktno uplitanje u trziste, nije nacin na koji se u svetu stiti domaca privreda. U EU konkretno (pa i nemackoj npr), su sva vozila proizvedena u EU (i u francuskoj ili italiji), oslobdojena carine. Japanci i Amerikanci nisu. Takodje, EU proizvodjaci, su u svojim zemljama oslobodjeni izvoznih carina i troskova, i na suptilan nacin se kupcima sugerise da kupuju domace brendove (Autobild nemacka). Voleo bih bas da mi pokazes, kada je to Nemacka vlada, sklopila dogovor sa recimo VWom, da finansira kupce POLA ili UP-a?
Cak i finansijska pomoc fabrikama je relativno retka, i oko toga su se poslednjih nekoliko godina lomila koplja. Ali direktno mesanje drzave pomazuci kupce, to se u EU ne desava.
S druge strane, na primeru VW-a, cak i da je tako kako ti drobis, VW je osnovao nemac, sediste firme je u nemackoj i vlasnici su vecinom nemci, delom i naslednici ferdinanda porsea, koji placaju porez svojoj drzavi, kao i njihova firma. FAS je firma sa sedistem u Srbiji, ciji je vecinski vlasnik FIJAT, ciji su vlasnici italijani. Oni odlucuju sta se da rade sa profitom FAS-a, njihove firme, a porez na taj profit (ako ga prikazu uopste) placaju Italiji.

Autor Nino 02 Apr 2013, 14:33

@nino
vrlo prosto. država I velike firme u nemačkoj rade ruku pod ruku - ako nisi znao. verovao ili ne I sam sam radio u jednoj velikoj nemačkoj multinacionalki (u nemačkoj) u auto industriji do sredine prošle godine. I to na relativno visokoj poziciji I uvid kako se radi. mozes da mi veruješ ili ne.

ali ono sto mene zaista fascinira je kako u ove ocite stvari nekog treba ubedjivati jer sam te osnovne stvari znao I pre nego sto sam imao ikakvog dodira sa tom firmom ?? ista je priča I zadruge velike firme u drugim oblastima koje su kičma ekonomije: Siemens, BASF, SAP... veruj mi, ne govorim ti napamet I prostoi ke neugodno da ovo nekog moram ubedjivati

Autor hhaannaa 02 Apr 2013, 17:49

mogu da ti dodam još I ovo:u nemackoj I savezne države pažljivo kontrolišu svoja tržišta, a posebno javne nabavke. tako da ćeš naći mnogo različitih gradskih prevoza zbog toga sto svaka država nastoji da ima svoj stadtbahn I sve sto moze da proizvede. u Bayernu policija vozi BMW, a u hannoveru naravno Passate it'd.

Autor hhaannaa 02 Apr 2013, 18:00

@ hhannaa

To sta vozi policija i javne sluzbe je dobar nacin da se podrzi domaca proizvodnja, i bilo bi odlicno kad bi se umesto suberba, passata i octavie, drzavni sluzbenici vozili u Fijatima. Nasa policija, sigurno znas, vozi pezoe.
To su ti, suptilni nacini podrske domacoj privredi. Finansiranje iz budzeta drzave, novcem svih nas koji placamo porez, samo onih gradjana koji odluce da kupe fijat, je glupost sama po sebi. Ja koji sam platio porez, ako odlucim da kupim, recimo Golf, ja sam na gubitku, jer je jedini nacin da iskoristim svoj novac koji sam dao kroz porez da kupim 500l. Sa druge strane, opet kazem, tako ocigledno mesanje drzave u trziste, ne postoji nigde, pa ni u Nemackoj. To kako oni rade, takodje jako dobro znam, ali sam ti zato i rekao - pokazi mi kada je to nemacka vlada novcano pomagala kupce domacih vozila?

Autor Nino 03 Apr 2013, 00:39

nino, pa eto sad su I sami rekli da ide sa Fiativog računa, ne sa Vladinog - znači popust, a ne subvwncija. u čemu je problem onda?
sto se tiče načina pomaganja koristi se SVE sto je na raspolaganju, zapamti ti kao Oce naš, a onaj ko u startu raspravlja da Li da udovoljaba uvoznicima koji nanose direktnu štetu svojim neekonomskim I drystveno neodgovornim ponasanjem, je unapred osudjen na izgubljenu bitku I na siromaštvo. to nam se I dešava.

Autor hhaannaa 03 Apr 2013, 15:44