
Francuski proizvođač automobila Peugeot Citroen je saopštio da su mu se prihodi naglo smanjili u prvom tromesečju zbog urušavanja automobilskih tržišta u Evropi.
Ukupni prihodi grupe su smanjeni 6,5 posto i iznosili su 13 milijardi evra. Odeljenje automobila zabeležio je pad prihoda za 10,3 posto, na 8,7 milijardi evra.
U Evropi je prodaja vozila pala 16,9 posto a smanjen je i tržišni udeo. Peugeot Citroen je u prvom tromesečju ukupno prodao 674.000 vozila, 2,5 posto manje nego godinu dana ranije.
Evropsko tržište je u prvom tromesečju zabeležilo 10-postotni pad prodaje a u martu smanjilo se osamnaesti mesec zaredom, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Francusko tržište je pritom zabeležilo još dublji pad od evropskog proseka, smanjivši se u prvom tromesečju 14,6 posto u odnosu na prethodnu godinu.
U Peugeotu očekuju da će u celoj godini evropsko tržište vozila pasti za pet posto.
Volkswagen: Kvartalna neto dobit potonula 38,2%
Najveći evropski proizvođač automobila Volkswagen je objavio oštar pad neto dobiti u prva tri meseca ove godine zbog teškog tržišnog okruženja.

Neto dobit je u periodu od januara do marta pala za 38,2 posto, na 1,946 milijardi evra, saopštio je Volkswagen. Operativna dobit je pala za 26 posto, na 2,344 milijarde evra, temeljem 1,6-postotnog smanjenja prihoda, na 46,565 milijardi evra.
Isporuke klijentima širom sveta su međutim porasle 4,8 posto, na 2,314 miliona vozila.
Za celu godinu VW očekuje "bolji rezultat od tržišta u celini, u izazovnom okruženju, uz rast isporuka klijentima u odnosu na prethodnu godinu".
Upozoravaju ipak da "nisu potpuno imuni" na intenzivu konkurenciju.
Za prihode očekuju da će u ovoj godini "premašiti prošlogodišnju brojku. S obzirom na nastavljenu neizvesnost u privrednom okruženju, naš cilj je da operativna dobit u 2013. bude na nivou prošlogodišnje".
U 2012. VW je ostvario neto dobit od 21,7 milijardi evra, operativnu dobit od 11,51 milijardu evra temeljem prihoda od 192,7 milijardi evra. Klijentima je isporučeno 9,276 miliona vozila.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot / Volkswagen
Nisu potpuno imunina intenzivnu konkurenciju i ne sede skrštenih ruku.Eto na primer, juče pročitah u jednom nemačkom časopisu uporedni test Aurisa i Golfa, gde je Golf po mišljenju novinara tog časopisa jako dobar,a Auris nije loš, nego su ga prikazali kao konjsku zapregu,samo što nisu napisali da će streljati svakog ko ga kupi.Otprilike je Aurisov motor,ambijent,vešanje ,kočnice,praktičnost i dizajn nešto iza našeg Juga.
Kriza stvarno trese i niko nije imun bez obzira na sve hvalospeve u PR saopstenjima i trocifrene procente o rastu prodaje. Bese vest da analiticari smatraju da ce samo PSA i Fiat imati gubitke od 8 milijardi dolara u 2013... to znaci da je i vise nego ozbiljna situacija.
Evo i rezultata prodaje za mart:
http://www.jato.com/PressReleases/Europe%E2%80%99s%20new%20car%20market%20shows%20no%20sign%20of%20recovery%20during%20the%20first%20quarter%20of%202013.pdf