Agencija za bezbednost saobraćaja promovisala je kampanju za veće korišćenje sigurnosnih pojaseva u saobraćaju, a podršku toj kampanji pružio je predsednik Srbije Tomislav Nikolić, koji učestvuje u promotivnom spotu.
"Dragi prijatelji, brojevi koje ste videli nisu samo statistika, shvatimo ih ozbiljno, reč je o dečijim životima. Nije teško vezati pojas na zadnjem sedištu, samo jedan trenutak koji spašava život", poruka je Nikolića u spotu, u kojem sedi u službenom automobilu na zadnjem sedištu i vezuje pojas.
Cilj kampanje je da se kod vozača i putnika u vozilima podigne svest o značaju korišćenja sigurnosnih pojaseva.
Direktor Agencije Stojadin Jovanović rekao je da je istraživanje sprovedeno tokom prošle godine pokazalo da u Srbiji 61 odsto vozača koristi sigurnosni pojas, 58 odsto suvozača i tek tri odsto putnika na zadnjem sedištu.
"To je znatno ispod nivoa razvijenih zemalja, gde je stepen korišćenja sigurnosnog pojasa veći od 85 odsto", istakao je Jovanović.
Ukazao je da korišćenje sigurnosnog pojasa predstavlja i psihološki momenat, jer kada vozač to uradi, postoji 99 odsto verovatnoće da će sa pažnjom poštovati i druge saobraćajne propise.
Jovanović je najavio da će, osim spota koji je već distribuiran na 12 televizijskih stanica sa nacionalnom i regionalnom frekvencijom, od 24. juna biti postavljeno i 30 bilborda sličnog sadržaja, na najvažnijim saobraćajnicama u Srbiji.
Savetnica predsednika Srbije Stanislava Pak Stanković istakla je važnost vezivanja pojasa i navela da se, prema najnovijoj studiji, vezivanjem sigurnosnog pojasa za 45 odsto smanjuje rizik od fatalnih povreda, dok se takođe za preko 50 odsto smanjuje rizik od lakših i težih povreda.
Izvor: Rts.rs / Tanjug.rs / Agencija za bezbednost saobraćaja
''Nije tesko vezati pojas na zadnjem sedistu''
Ni meni ne bi bilo tesko da se vozim u takvom Mercedesu :)
Podrzavam kampanju maksimalno!
Bilo gde da se sedi u automobilu (vozac, suvozac, zadnja klupa) obavezno vezati pojas, nebitno da li je grad u pitanju, vangradska voznja, autoput, 2 min do prodavnice...
Pamtim neko istrazivanje od ranije, nevezan putnik pozadi ima veliku verovatnocu da ubije putnika ispred sebe prilikom udara u nepokretnu prepreku pri brzini od 60 kmh.
Radi svoje sigurnosti (ako vec ne brinu za sebe) skrenite paznju putnicima nazad da vezu sigurnosni pojas. Najvise volim da vozim one koji udju u auto i odmah sami vezu pojas.
Podrzavam, imao sam ceoni sudar pri kome je od siline otpao poklopac s baterije na mobilnom.
Da nisam vezao pojas ko zna kako bih prosao.
Poletis napred a pojas te zadrzi i vrati nazad.
Pojas je svakako jako znacajan, vozio se napred ili nazad... ali kako objasniti nekome ko je odrastao na brdu sa kravama i svinjama i volovskim kolima da u svom ferariju, bmw, mercedes koji je "pazario" nakon sto je izvozio belo roblje i kokain preko granice veze pojas?
Skorojevici i deca su apsolutno najugrozeniji sto se tice ovoga.
Kod nas npr ne postoji ni reulacija sedista za decu, ni za bebe.
"Jeste ugasili kameru" ?
"E da vratim pojas sad". :)
Njemu realno ni ne treba u ovoj blindiranoj tvrdjavi koja ide pod pratnjom 2 E klase, ovo je čisto za reklamu.
Ali svakako da pojas čuva glavu-život.
Pojas nije tu da bi stitio od metaka, vec da ne nastavis da putujes ka napred dok se tvoje vozilo zaustavilo.
A blindiranost tu smao odmaze, jer je staklo daleko tvrdje.
Fordovac
Auto je pod pratnjom, 2 E klase mu ciste put, tesko da on moze da dodje u situaciju da ga neko udari. A i da udari, sigurno ce bolje proci on nego neko u obicnom autu. Vozio sam se u A8 blindi, imas osecaj da ne moze nista da ti bude. : )
@Pitbull,
A kako ga je isekao onaj mucenik u Fabiji onda? :D
Mislim da je Fordovac rekao da vise boli kada glavom udaris u neprobojno staklo nego u ono obicno. Zamisli da vozac dobije srcku ili je malo spavao, onda je u gadnom problemu.
Ucs
Jesu im ogrebali auto a ne nesto vise ? : )
Naravno da treba pojas, al sumnjam da ga vezuje. Ako mislite da ce losije proci putnici u blindi, onda ok.
@Pitbull,
Ne mislim da ce losije proci, nego ga nece nista specijalno spasiti u istim uslovima kao u obicnom modelu. Pa sta se desi sa telom putnika u blindiranom vozilu prilikom sudara? Da kazemo da auto prodje dobro ali telo po inerciji mora u nesto da se zalepi. Ne bojim se ja za staklo nego za glavu preCednika. :D
Zamisli kako nevezan udara u ovaj LCD ispred...
Ucs
Zamisli sudar S klase blinde koji ima skoro 4 tone i recimo obicne S klase koja ima oko 2 tone. Drugim recima, nije isto ako se u tebe zatrci Tajson ili Brus Li. : )
@Pitbull,
Jeste ali ovde ne pricamo o shansama da prezivi onaj ili ovaj auto, vec da blindiranost ne garantuhje da ce putnik unutra prezivetti ako je nevezan.
Pri tom, bilo bi zanimljivo videti kako se "blinda" ponasa na kresh testu, buduci da su blindiranjem sigurno ugrozene predvidjene zone guzvanja. Zar ne? Posto auto postaje, bar se meni tako cini, nekako "krtiji".
Ucs
Nisam ja rekao da ne treba da se ne veze. Vec u ovom gore slucaju, koji je specifican jer ima auta pod rotacijom koja rasciscavaju put, ni ne treba mu fakticki i pravo da ti kazem sumnjam da se vezuje, osim ovo za kameru. : )
Dzabe ti i 10 tona blinde ako se sva sila prebije po putnicima. Naravno tezi autp je u prednosti.
Toma pokusava biti moderan predsednik. Kad Dacic moze da peva, moze i on da snimi neku reklamu.
Koliko ja znam i nije preporucljivo da se sticena osoba vezuje na zadnjem sedistu.
Urose, onaj sa B7 zastitom bi probio onu prepreku na crash testu. :)))
Bez obzira da li neko voli ili ne predsednika, ovakva reklama ima veceg odjeka medju ljudima nego bilo koja do sada. Ljudi moraju da shvate da se ne vezuju zbog kazne nego zbog svoje bezbednosti i bezbednosti svojih saputnika. Sasvim je jasno da od mlacenja prazne slame (tako bi opisao rad agencije) i brojanja poginulih u nezgodama od strane agencije i policije nema nista od bezbednosti u saobracaju, vec iza javne kampanje mora da stane cela Vlada na celu sa premijerom i vicepremijerom i da se kaze da je to nacionalni interes. Sve dok se na bezbednosti radi sporadicno ljudi ce ginuti a bahati ce divljati i ubijati ljude.
Ako je ovo pocetak neke sire kampanje i ukljucivanja same drzave, samo napred!