
Izvor: Vrele Gume
Sergio Marchionne, CEO Fiat Grupe, iznova tvrdi da italijanska kompanija nije odustala od oživljavanja jednog od najslavnijih i najromantičnijih istorijskih automobilskih brendova, Alfa Romea. Međutim, svaki pokušaj da se u brend udahne novi život je trenutno blokiran nastojanjem Fiata, matične kuće Alfe, da preuzme preostali udeo u Chrysleru, a time dođe i do njegovih pozamašnih finansijskih fondova, u procesu koji koči sindikat radnika američke kompanije.
Preuzimanjem, Fiat bi došao do preko potrebnog pozitivnog priliva sredstava za Alfinu ekspanziju proizvoda, koja se trenutno sastoji od dva odavno prevaziđena hatchbacka i tek predstavljenog maloserijskog 4C kupea. Sa takvom ponudom modela, teško da može na pravi načim prezentovati svoju istoriju, a ni krenuti u ozbiljnije osvajanje američkog tržišta.

Marchionne stoga vodi izcrpljujuću borbu sa VEBA povereničkim fondom radnika američke automobilske industrije, oko preuzimanja preostalih oko 40 % kompanije. Naime, još od 2009. godine, kada su vlade Kanade, SAD-a i VEBA spasle Chrysler od bankrotstva, Fiat postepeno uvećava svoj udeo u američkom proizvođaču, ali je sada stigao do dela koji bi trebao otkupiti u celosti i po obostrano dogovorenoj ceni.
Kompletan članak možete pročitati na sajtu Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Alfa Romeo
naravno da ce uaw da koci kompletno preuzimanje. jer fiat i sam kaze da hoce chryslerov ceo profit da ulozi u alfu (kao i sam fiat i verovatno lanciju), sto znaci da bi se chrysleru ponovila stara prica sa daimlerom - drugi bi uzeli chryslerove pare i ostavili chrysler da umre.
Ej pa to sam i ja rekao prosle godine, da bih bio srecniji da se posveti Alfi i Lanciji umesto sto se petlja sa Amerima...
@carobnjak,
da se ne petlja sa amerima pitanje je da li bi fiat uopste sada i postojao. mislim, postojace oni uvek, italija nebi dozvolila njihovo gasenje (isto kao sto i amerika nije dozvolila gasenje general motorsa), ali bez profita tesko da bi mogli nove proizvode da izbace. desilo bi im se ono sta i gm-u - morali bi ugasiti i/ili prodati vecinu divizija, pa bi tako lancija bila ugasena, alfa prodata svabama, ostali bi samo fiat i ferrari
@mile antena
sve je kristalno jasno, rekao sam u kom slucaju bih bio srecniji a to nema veze sa uzimanjem para od Amera... :)
"za Alfinu ekspanziju proizvoda, koja se trenutno sastoji od dva odavno prevaziđena hatchbacka "
Da mi je znati kakav je strucnjak ovakvu glupost napisao???
Cuj, Giulietta prevazidjena???
Kad bolje razmislim i jeste, ne ide na vodu...
Mislim da Marcione nije izjavio tacno ovako kako pise. da razvoj Alfe zavisi od preuzima preostalih 40 % crayslera..Zašto ,zbog fondova Crayslea,?...hajmo ovako. Ako penzioni fond -VEBA,sada trazi 4 milijarde za 40 %, odakle racunica Fiatu da plati to , pa da razvija alfu..pa moze sa tih 4 milijarde da razvije tacno 4 modela a moze na osnovu toga dici 10 milijardi kredita, ne znam sto bi kupovao ostatak 40 %..Sam Marcione je rekao da je kupovina po toj cijeni Lutrija, kaze bolje kupiti Bingo nego dati 4 milijarde za 40 %..to je i po mom misljenju glupost..ZAto je Fiat na sudu sa VEBA da sud utvrdi vrijednost 40 % ,jer cio crysler vrijedi malo vise od 3 milijarde,tako da nardene godine se ocekuje da se to okonca...u korist Fiata,jer fiat ima 57 %,tako da moze iskoristiti platforem Jeepa za nove modele,i i mislimda se vec radi na tome,vise vidim korist od tehnologije i platformi Craylera nego samo od novcakoji bi Craysler zaradioizarađuje..naravno postoje tu ugovori postoje obaveze ne moze fita profit od Crayslera kosititi cio za alfu recimo itd itd...ako je neko ozbiljan on se ne veze za neke stvari da bi razvijao Alfu romeo,previse je alfa bitna da bi se to cekalo,ali ne znam fali im vizija ja mislim ,vizija pozicioniranja
Ovo cekanje ce da je ubije, sasvim sigurno, nazalost... dok drugi premijum proizvodjaci, sa kojima pokusava da se izbori, grabe napred ovi tapkaju u mestu i nije ni cudo sto su im modeli prevazidjeni - Nemci mogu da ponude bolje u svakom pogledu... naravno osim onog touch-screen info sistema - on je vrh... ;)
Slazem se da ce ako preuzmu Chrysler da krenu da ulazu u Alfu, ali jednom izgubljena pozicija na ovako jakom trzistu se tesko moze povratiti bez obzira na sve zelje...
@mile
Koji su to novi modeli Fiata, Alfe?
Samo izbacuju 'Edition' i smanjuju i povecuju jedan isti model.
@dusan,
pricam o buducnosti tj. sta bi bilo da fiat kupi ceo chrysler i dobije njegove $$$. nebi ih sigurno trosio na chrysler vec na fiat, alfa i lancia automobile, a amerikanci nikako to nece opet da dozvole jer je to bas ono sta je daimler uradio chrysleru
Ne zaboravite da patenti tj.intelektualna svojina koju Fiat ulaže u Chrysler daleko prelazi vrednost istog.Svi proizvođači na planeti plaćaju Fiatu patentna prava na pojedina tehnička rešenja a neki kupuju gotove sklopove ili razvijaju nove modele na Fiatovim platformama uključujući čak i neke čuvene nemačke proizvođače.Fiat ne može baš tako lako da propadne niti su fondovi Chryslera toliko bogati.E sad,kakvu politiku vodi vrh Fiata ko bi znao.
Nije mi jasno sta rade u fiatu, ako su oni vlasnici i saradjuju prisno s ferarijem, maseratijem, lanchom, alfom. U top modele maseratija ladno mogu da prebacuju ferarijev kers, nove dizel motore maseratija i platforme koriscene u ghibliju i kvatroporteu mogu da dele alfi i lanchi, i prepakuju s akcentom na sport odnosno luksus s varijacijama u ceni.kvalitetu. Pa zamislite gamu alfe koja bi imala vrhunskog grande punta, vrhunskog brava, onda meni prerano penyionisanu breru bez ijednog fejslifta mislim, moderniyacije, onda naslednika 159 prepakovanog ghiblija,to bi bio i jedini alfin karavan, i jednu pravu alfu limuyinu na bayi kvatroportea. Sutra dan moye da se iskoristi i maseratijev dzip, plus dve egzotike 4c i 8c. Dodajte na to jos jedan klasican kupe i kabriolet model, plus rimejk spajdera. Pa pogledajte ljudi kakva je to gama ya respekt a opet jasno definisana i sa sigurnom klijentelom. Tu imas i AWD i FWD i RWD, i 7 bryina menjace, i ludilo turbo benyinci i visoko litrazne dizele. I jos plus sve mogu da preuzmu ili testiraju u americi. Slicno se moye uraditi s lancom uz jos vise americkih platformi jer je ona vise porodicna. A oni sta rade, ne rade nista, srozavaju maserati ubacuju dizel motore, skroz lose poziciioniraju brendove pogledajte samo sta rade nemci s razlicitim shooting brejkovima, 4 vrata kupeima itd, cas skoda, cas seat cas audi, vidi mini a ono mali bmw.
@zamlata
Koji su to izumi zbog kojeg Fiat-u svi proizvodjaci placaju naknadu, i sklopovi koje sam izradjuje i niko drugi, i koje su to platforme na kojima nemacki proizvodjaci sada prave nove modele?
@orlo
Mnogo pominjani common rail sistem ubrizgavanja je Fiatov izum nastao prvobitno za Ferarijev bolid F1 u eri Šumahera.(btw prvi putnički dizel automobil sa direktnim ubrizgavanjem goriva je bio Fiat Croma 1987 godine)
Kuglični ležajevi za koje je licencno pravo proizvodnje dato SKF-u.
Centralni diferencijali koje su imale alfe 157 a sada ih koristi Audi za svoje modele sa 4x4 pogonom.
Kompletna proizvodnja Opela je 70% Fiat.
Najavljeni novi Bmw sa prednjim pogonom se razvija na platformi Alfe MiTo a ista će se bar po najavi koristiti i za Mini program.
Suzuki u svoje manje modele ugrađuje Fiatove benzince i dizele.
Multi air.
Mogao bih da nabrajam još dosta toga uključujući i sporedne stvari u autoindustriji kao na primer firmu Comau u direktnom Fiatovom vlasništvu koja se bavi organizacijom i robotizacijom proizvodnih linija i u tom poslu je najbolja na svetu.
U Fiatovom vlasništvu je firma Teksid,najveća metaloprerađivačka firma na svetu(ona što je trebalo da dođe u Šabac pa su pobegli zbog neke Dačićeve glupe izjave)koja proizvodi glave motora,bregasta i kolenasta vratila,odlivke i razne proizvode od aluminijuma itd.
Nadam se da sam nabrojao dovoljno za sada.
@ zamlata
ne verujem ja u to, ništa od toga nije pisalo u Opelovim PR saopštenjima.
:))