
Kako prenosi Tanjug, francuski ministar zadužen za oživljavanje proizvodnje, Arno Monteburg, izjavio je da će grupa Peugeot-Citroen (PSA) ostati francusko preduzeće, ali ne isključivši mogućnost ulaska kineskog kapitala.
"PSA će ostatati francusko preduzeće", potvrdio je za Parizijen ministar Monteburg. Na pitanje novinara da li to znači da Kinezi neće ući sa svojim kapitalom u kompaniju, ministar je odgovorio da on to nije rekao već samo da će kompanija ostati francuska i u Francuskoj.
"Peugeot-Citroen se suočava sa velikim problemima. Cilj je da se firma sa 100.000 zaposlenih u Francuskoj oporavi i da ponovo stane na noge. To je moguće", dodao je ministar, uzimajući za primer General Motors.
Ova američka kompanija, koja inače od februara 2012. poseduje sedam odsto kapitala PSA, svojevremeno je pretrpela stečaj i izgubila 28.000 radnih mesta, a danas se ipak oporavila, podsetio je Monteburg.
Teškoće sa kojima se susreće PSA kako bi sastavio kraj s krajem, uprkos drastičnoj rekonstrukciji, poslednjih nedelja ponovo su pokrenule glasine o dolasku novih akcionara kako bi se oporivala najveća automobilska francuska kompanija.
U štampi se spekuliše da bi francuska država i kineski Dongfeng mogli da ulože između 2,3 i tri milijarde evra u PSA, a predsednik Dongfenga potvrdio je prošle nedelje da ta kompanija razmatra veličinu eventualnog uloga u PSA.
Prihodi PSA grupacije nastavili pad i u trećem kvartalu
Prihodi francuskog proizvođača automobila PSA Pežo Sitroen i u trećem kvartalu su nastavili pad.
Slabljenje tržišta automobila u Evropi i prekidi proizvodnje zbog protesta radnika uticali su na poslovanje.
Grupacija koja proizvodi modele kao što su "pežo 208" i "sitroen C4" navodi u saopštenju da su ukupni prihodi u tri meseca zaključno sa septembrom smanjeni za 3,7 odsto na 12,1 milijardu evra, dok su prihodi automobilskog sektora pali još više, za 5,8 odsto na osam milijardi evra.
Kompanija za loše rezultate krivi slabosti na evropskom tržištu, kao i prekid prozivodnje modela "C3" u fabrici blizu Pariza, čije se zatvaranje planira, u okviru programa gašenja fabrika i ukidanja 8.000 radnih mesta.
Prihodi Pežo Sitroena pali su za sedam odsto na 26,7 milijardi evra u prvih devet ovogodišnjih meseci. Kompanija je u prvoj polovini godine izgubila gotovo pola milijarde evra i morala je da zatraži pomoć vrednu 572 miliona evra od francuske vlade, kao i da pokrene prodaju imovine da bi finansirala program restrukture, u vreme teškoća na evropskom tržištu.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
Eto, franciska vlada poklanja pola milijarde € PSA, a nama je zao nekoliko miliona € subvencija Fiatu, iako je trecina FASa nasa...
Ako je dizel,ovaj na slici je 14.170 kod nas. Mnogo. Previše.