
Od pet do deset fabrika automobila moglo bi da bude zatvoreno, i otpušteno 80.000 radnika kroz dve do tri godine u Zapadnoj Evropi, piše francuski list „Tribin“.
- Od 2007. godine evropsko tržište automobila beleži veliki pad prodaje, a toga nisu pošteđene ni najveće kompanije u toj oblasti. Najveći evropski i turski proizvođači zabeležili su od 2007. godine do danas pad u prodaji luksuznih automobila i namenskih vozila za 23 odsto, što je 12,3 miliona prodatih vozila manje, a francuski za čak 28 odsto - ocenio je za taj list francuski analitičar specijalizovan za auto-industriju Rolan Berže.
S druge strane, prodaja jeftinih modela, poput „dačije“, „čerija“, „hjundaija“, „kije“ i „ševroleta“, porasla je u Evropi od 2007. do 2012. godine za 40 odsto, dok je prodaja skupih modela, kao što su BMV, „mercedes“, „audi“, „leksus“, „infiniti“ i „sitroena DS“, opala za 14 odsto.
Zbog loše prodaje luksuznih modela i „prevelikog kapaciteta proizvodnje“ doveden je u pitanje dalji rad desetak fabrika i oko 80.000 zaposlenih, i to pre svega na tlu Zapadne Evrope.
Pet fabrika moglo bi da bude zatvoreno u najskorijem roku, dok je mogućnost zatvaranja još pet fabrika otvorena ukoliko se sadašnja tendencija na tržištima nastavi, objasnio je francuski ekonomista.
„Pežo-Sitroen“ već je najavio zatvaranje svog pogona u pariskoj regiji Olne-su-Boa.
„Opelove“ fabrike, američke filijale „Dženeral motorsa“ i „Fijata“, takođe su ugrožene.
- Osim „Folksvagena“ i „Forda“, ostali proizvođači automobila, poput GM-a, „Pežoa“, „Renoa“ i „Fijata“, beleže neodrživu stopu produktivnosti, a tržišta ne pokazuju znake oporavka - izjavio je Maks Blanše.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Činjenica je da su automobili generalno postali preskupi. Nije u pitanju samo naš standard, već globalno gledano sve manje ljdi može da opravda trošak kupovine novog automobila i njegovo održavanje na bilo koji racionalan način.
Ostale delatnosti i industrije nemaju ni blizu toliki porast cene proizvoda pa samim tim broj ljudi koji komotno zarađuju pare za nov automobil je sve manji.
Tek dalje poskupljenje automobila nije rešenje. Svanuće im kad shvate da automobili generalno moraju imati realniju tj. nižu cenu i da rezervni far ne mora da košta 500 eura. Ne možeš celog života da parking senzore čija proizvodna cena iznosi 15 eura prodaješ za 300. Svemu dođe kraj, pa će i njih ta alavost na kraju koštati glave.