home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Informacije o špijunskoj praksi američke obaveštajne službe NSA, koje su poslednjih dana kulminirale vestima o prisluškivanju evropskih funkcionera, dovele su do poplave vesti o špijuniranju, a nemački mediji upozoravaju da građane špijunira i automobilska industrija.

Nemački časopis Auto Bild piše da proizvođači automobila uz pomoć brojnih naprava u vozilu sakupljaju brojne informacije, primera radi o potrošnji goriva, o broju putnika u vozilu ili o opterećenju, što im omogućava uvid u navike vozača.

"Sakupljanje podataka događa se u velikoj sivoj zoni", izjavio je za Auto Bild jedan profesor prava.

Sam vlasnik automobila nema mogućnost uvida u te podatke, budući da samo proizvođači mogu upravljati odgovarajućim napravama u vozilu.

Dalje, proizvođači mogu dobijene podatke i da upotrebe protiv vlasnika vozila, recimo kada je reč o garanciji za vozilo. Jedan takav slučaj već je poznat, kada je proizvođač MAN uskratio jednom vlasniku teretnog vozila izmenu dela jer je otkrio da je vozilo bilo preopterećeno.

Izvor: Seebiz.eu



čitanja : 1073



Komentari

Jeste u sivoj zoni, i kao potrošač ne želim da se skupljaju moji podaci bez moje dozvole i znanja, to narušava moju privatnost.

Ali s druge strane razumem proizvođače da se štite po uslovima garancije.

Npr, šta ako je auto u garanciji nepažljivom vožnjom bio prevrnut na krov a motor radio (dakle bez ulja makar i samo kratko vreme pa se zato motor ozbiljno oštetio)? Da li zaista mislite da bi proizvođač trebalo da uvaži garanciju na motor?

Kao za svaku drugu napravu, postoje USLOVI garancije, ako ih prekršite garancija ne važi.

Morala bi samo da postoji transparetnost sakupljanja tih podataka, da se jasno zna šta se tačno skuplja i da korisnik eksplicitno pristane na to, a ne da se to radi iza njegovih leđa.

Autor Miki 27 Okt 2013, 08:16