
Kako prenosi Tanjug, Putevi Srbije će posle Nove godine i zvanično podneti vladi zahtev za povećanje cene putarine u proseku za 20 odsto. To je najavio v. d. generalnog direktora tog javnog preduzeća Zoran Drobnjak.
Sa zahtevom Puteva Srbije za povećanje putarine prethodno treba da se saglase ministarstva za saobraćaj, finansije i privredu, rekao je Drobnjak Tanjugu i dodao da bi tek nakon toga o tome mogla da odlučuje Vlada Srbije.
On je naglasio da putarina u Srbiji nije menjana skoro šest godina i da bi trebalo da se poveća za iznos PDV-a od 20 odsto da bi bilo više novca za održavanje putne mreže.
Putevi Srbije su 1. jula ove godine počeli da plaćaju PDV na prihod od putarine.
Drobnjak je rekao da je još važnije da se ponovo vrati izdvajanje dela akcize na naftne derivate za održavanje puteva i podsetio da je izdvajanje od 20 odsto ukinuto 2012.
"Trebalo bi ponovo da se izdvaja 20 odsto ili bar 10 odsto", naveo je Drobnjak dodajući da bi Putevi Srbije onda imali još 20 milijardi dinara godišnje za tu namenu ako bi se izdvajalo 20 odsto, odnosno 10 milijardi ako bi se uzimalo 10 odsto od akcize.
Drobnjak je ranije izjavio Tanjugu da je putarina u Srbiji "daleko najjeftinija u regionu" navodeći da, na primer, u Hrvatskoj putarina košta 6,5 evra za 50 kilometara od Zagreba ka Sloveniji, dok u Srbiji toliko treba izdvojiti za oko 250 kilometara.
Izvor: Tanjug.rs / Novosti.rs
Foto: Novosti.rs
Treba da ih je sramota!
Realno bi oni vozacima trebalo da placaju s obzirom na "kvalitet putne mreze"...
Makar popravite prilaz Novom Sadu posle koliko godina??? Ej bre? Pa jel toliko tesko staviti normalne naplatne rampe i ZNAK za skretanje. A ne da stalno srecem ljude koji voze u rikverc jer su promasili skretanje na koje, usput receno, ukazuje samo jedan mali znak. Stavi veliki znak sa strelicom i velika slova NOVI SAD OVDE. Za vreme Exita je pogotovo haos.
Druga stvar, svake godine se desava lancani udes na istom mestu usred magle. A da stavite veliki znak USPORI!! MAGLA!!! To je mnogo tesko?
Druga stvar, kada su radovi i neka ukljucenja/iskljucenja se zatvaraju, jel problem da stoji znak tipa nedelju dana pre pocetka radova na kome pise ZATVORENO OD 14.8.2014!!! RADOVI.
Kada se zavrse radovi, jel tesko skloniti svoje znake, a ne da stoje tu jos godinama.
Mostovi koji su godinama u popravci. Beska??? Dokle?
I milion i jedan primer lenjosti, gluposti, bezobrazluka ioholosti i jedan ili dva normalnog funkcionisanja, ali i to sa bezrazloznim zakasnjenjem od minimum 5 godina.
A da ne spominjem lokalne stvari poput Gazele kojoj su tako fino popravili pesacku stazu DO KOJE NE POSTOJI PRILAZ.
I primera lokalne vlasti gde Brankov most ima biciklisticki lift sa strane gde je vecina pesackog saobracaja, gde je suprotna stran zatvorena, i gde je sve vreme visina zastitne ograde potpuno neadekvatna. NIje Putevi Srbije, ali glupost na delu.
Zašto tako? Pa svugde se plaća putarina. A uzgred, Dinkić im je uzeo 20% na PDV.
Uzgred, godišnji prihod od putarine je oko 160 mil € i to je jedina suma koja se ulaže na održavanje puteve. Od goriva ni dinar ne ide.
Svi se primate na gradnju "koridora 11" fiktivnog koridora, koga Evropa ne priznaje. Na političke floskule o autoputevima.
A ovamo nećete da plaćate!
Na kraju, nisu naši autoputevi ni tako loši kao što se komentariše a nisu ni skuplji od okruženja.
Gym
nije problem sto treba platiti nego ZA STA placas!
Prvo oni treba da ispune svoje obaveze, neka se ugledaju na Madj, Slo ili Hr!
carobnjak
Plaćaš za autoput, kako za šta?
I na njemu ima asfalta, mostova, neko čisti sneg i održava. Jer da ne ma putarine, išli bi traktorima preko njva.
Razumeš??
Plaćao sam ja putarinu i na gorim autoputevima, nego našim, po Makedoniji, Francuskoj, Češkoj, čak i po Austriji....
Najlakše je kukati. Nije dobro, mora bolje, ali putarina je osnov održavanja svih puteva u Srbiji. Od akcize na gorivo se ništa ne izdvaja za puteve, a Zakonom je odrđeno minimalno 12%.
Na kraju, u Vojvodini je u zadnjih par godina na autoputevima urađeno mnogo, oko 120km, poluaoutoputa, most na Beškoj, a stari rekonstruisan, privodi se jraju i deo oko Novog Sada....
Reko, samo da budemo malko realni.
Gym
izvini ali to se ne moze nazvati autoputem, posebno ne deonica Sub-Ns!
Kad si zadnji put vozio tuda? Zakrpa do zakrpe!
A u kontra pravcu je nov a toliko valovit da ne poverujes...
Pitanje: na sta odlazi novac od putarine?
P.S. ja sam vrlo realan!
carobnjak
Sav novac od putarine odlazi na finansiranje održavanja državnih puteva. Ove godine tačno 160mil€. Drugih prihoda nema...
Prethodne godine je bilo 200mil€, jer se nije bar plaćao PDV, koji je Dinkić nametnuo.
A one tamo 2011 bilo je 400mil€, jer je od goriva i po stugim osnovama obezbeđeno jpš 200. Eto ti info iz prve ruke koju nemaš nigde na nađeš:)
A za najminimalnije održavanje ove matore putne mreže treba bar 400mil€ po godini.
Gym
a sta se to odrzava? Ja nisam primetio nikakve promene, sve rupe i zakrpe poznajem i u mraku...
P.S. samo neko ko ima debelu korist od Puteva Srbije mislice kao i ti, a 99,9% ce misliti kao sto sam napisao, osim ako nikada nisu vozili blagodetima Srbije...
carobnjak
Kad se putevi ne bi održavali, to ne bi bilo ni prohodno. Ako hoćeš mogu i da ti navedem neke cene recimo, i pozicije rada.
Ta deonica koja je izgrađena Feketić - Horgoš od oko 100km, je izgrađena za 100mil€ a to nema nigde za te pare! Niej čudo da su svi izvođači na tom poslu i propali!
Zamisli samo 15 000km, u širini od oko 15m, treba pokositi 2 puta godišnje! Neka je cena 5 dinara po kvadratu.... Ili zimsko održavanje, gde se potroši bar 300 000 T soli i 1 000 000 tona agregata!
Drugo da ne pominjem!
Gym
ne postoji realno objasnjenje kojim ces me ubediti da su nam putevi ne dobri, nego pristojni, niti da ne mogu biti bolji!
Kosenje trave naravno da kosta ali to nije sutina...
carobnjak
Napisao sam ti ovo da shvatiš neke relacije. Nije Hrvatska džabe dužna do neba! Baš kao i Mađarska.
I nesreća je više priča "držte lopova". A eto za propalu koncesiju Horgoš - Crna Gora niko nije odgovarao! A fali reda 20-30mil € a niko ništa uradio nije! Gazda Velja...
Ja sam sticajem okolnosti vozio za firme koje su radile autoput, pa dobro znam šta se radi. Taksirao :)))
P.S.
Damir Okanovic povodom katastrofalne nesrece u Simanovcima:
"Od septembra 2009. se uz svaku polisu osiguranja odvaja 1.25% za video nadzor. Od toga je prikupljeno 8 miliona eura a nema nijedne kamere na autoputu!"
Gde je taj novac???
carobnjak
Naši putevi imaju prosečnu ocenu recimo 2+ ili 3-, os 0 do 5. Negde je bolje negde gore. Sad treba da počne realizacija kredita na investicionom održavanju - rehabilitaciji većine loših puteva u Srbiji od 400mil€. Posao će trajati 3 godine, a onda bi trebala ocena da poraste na 3+ :) Ako razumeš...
Najlakše je reći ne valja ništa.
Kao ja tebi da kažem - zdravstvo je katastrofa, krade se, ljudi se maltretiraju, nema lekova sve košta, a a plaćaš osiguranje! A nije tako baš, jel da? Koju ocenu daješ zgravstvu, i jel bolje od puteva? :) I šta bi bilo da nema takvog zdravstva? Da ga ne plaćamo?
P.S.2
ministar Aleksandar Antic: Srbija MALO NOVCA ulaze u odrzavanje puteva i sistem bezbednosti u saobracaju mora da se unapredi...
Eto sam ministar kaze sta je problem i da tvoja prica ne pije vodu! :)
Gym
sto se zdravstva tice, nema sta da se krade jer je sve pokradeno jos davno...
Ne moze se to porediti!
Ako imas da platis dobices uslugu za desetku, u privatnoj praksi naravno. Ako nemas onda ces u drzavnu, da cekas ili da vijas veze i vezice, da ne cekas pola godine itd.
U svakom slucaju imas izbor, i mozes da se dovijas, za razliku od puteva...
Dajem mu neku trojku, sigurno je bolje od puteva kojima od srca dajem keca ko kuca!
carobnjak
Damir Okanović je pravnik, čovek laik za saobraćaj i puteve. Taj "komitet za saobraćaj" je privatna stvar, gde reč vodi prf Vujanić a potura Okanovića.
Sve pare se uplaćuju u budžet R Srbije, a iz nega na puteve ne ide ništa!
Nama ne treba video nadzor. Treba na m oprema koja će pojeftiniti i poboljšati održavanje, kao meteo stanice, sonde u kolovozima, merne stanice, opremanje instituta i laboratorija (da ne bi asfalt bio neravan: i sl :))), nabavljanje opreme i signalizacije na putevima i sl.
Video nadzor, je za MUP, a njima sem pendreka za sada izgleda i ne treba ništa :))
Gym
Nisam ja rekao da je strucnjak!
Sam si potvrdio sto sam izneo napred, da novca ima ali NE ide za puteve!
carobnjak
Ako i ja biram, da li zdravstvo - skolstvo ili putevi, ja biram puteve na kraju. I za zdravstvo nisi u pravu. 90% ljudi je opredeljeno na čekaonice i nesreću. Ako hitna pomoć neće da dođe jer nema goriva....
Veruj, naši putari su nesretni, davno su naučili da se dovijaju bez para i da krpee "gaće", jedino je žalosno da to narod neće da poštuje. Trenutno, većina ih je bez plate, a nezaboravi, svaku noć dežuraju, kao i ti (predpostavljam).
Gym
sta nisam u pravu? Ajde procitaj ponovo: ko ima da plati i ko nema da plati, nisam rekao kojih je manje!
A za Hitnu nisi u pravu, skoro 7 godina sam radio i znam sta je to, i tvrdim da vise od polovine izlazaka nije bilo indikovano! Nas narod je razmazen, hoce sve odmah i besplatno, mrzi ih da vode racuna o zdravlju, cekaju 5 do 12, ne zele da cekaju kod izabranog lekara koji ako hoce moze da resi 70% problema!
Nemoj da poricas o onom sto ne znas!
Sto se puteva tice ja sam naveo ono sto sam doziveo, video, i osetio u voznji!
Gym
izvini a gde sam ja to optuzio putare???
Zar ti ne kapiras da je u drzavi problem? Ocigledno pisem kineski...
carobnjak
Tako ja vidim zdravstvo - laički naravno.
I ti tako vidiš puteve - laički naravno.
I ja i ti mislimo da smo u pravu.
I u putarstvu postoji neki minimum tehničkih uslova, takozvani "nivo usluge", i u Srbiji se on održava od minimalan do zadovoljavajući.
Zašto bi trebalo daslomimo u puteve 10 tine milijardi €, kad nam je ostatak društva gori od puteva??? To tvrdim sigurno.
Onako kao prof. vozač taksista :)))
I uzgred, za koji dan sam ponovo u tvom kraju, na proputovanju na dalji put:)
I paltim putarinu...
Gym
mislim da ti krijes istinu, inace ne bi ovako govorio...
A sto se zdravstva tice, reci cu samo ovo: nase zdravstvo odlicno funkcionises obzirom koliko drzava daje za njega, a to je ubedljivo najmanje u Evropi!
Veci deo dijagnostike i terapije je identican...
carobnjak
Upravo ti to i ja pričam!
pa i na putevima se radi isto kao i u Evropi, iste mašine, oprema, tehnologija i i isto kao i u zdravstvu, nedovoljno, sa lošijim materijalima, sa više škarta i manje kvliteta zog X razloga....
Živimo u istoj državi, takva je kakva je. Sa onim što imaš MORAŠ da radiš i ŽIVIŠ.
To pokušavam da kažem, ako razumeš.
Gym
Hoces da kazes da su i nama dostupni putevi vecinom kao u Evropi, kao sto je slucaj sa zdravstvom???
Pa nece biti!
carobnjak
E sad te nisam razumeo?
U Srbiji radi i najbolja putarska kompanija u Evropi - Strabag. Radilaje i Alpina koja je propala, i Por koji je pobegao. Sve što postoji izvođači imaju ili mogu da imaju.
Isto tako u jednoj našoj bolnici umiru ljudi od proliva, od bakterije Klostridije, i to se posti u javnost posle 2 godine!!! Ja sam "ipratio 4 takva slučaja na groblje, na žalost. A u istom tom odeljenju, doktor traži 300€ da ugradi šinu u nogu, a čpvewk pošto nema - leži mesec dana i umire....
A ti meni pričaš o neravnom kolovozu. Ne o rupama - nego o neravninama. I takve niko ne sankcioniše...
Gym
Neces nikada ni razumeti, rekao sam ti da poredjenje ne valja...
P.S. ne umire se od Clostridiuma...
Gym
pa hajde navedi mi koje su puteve napravili te supersonicne firme pa da se vozimo njima a ne ovim nakaradnim?
carobnjak
A zašto nije dobro poređenje??
Sve se ocenjeuje, ima ocenu.
Stanje puta, stanje opreme puta, stanje saobraćajne signalizacije itd...
Nema - nevalja, katastrofa, ma lopovi i sl.
Imaš glavne nedostatke, imaš budžet, i radiš koliko možeš.
Drobnjak (ma kakav bio) kaže da sa ovim sredstvima će ocena puteva biti niža. Razumeš?
Oćete puteve - nećete da plaćate. Razumem je da je bolje da dude boljei još bolje, da se ukine putarina, i da se finansira od akcize na gorivo. A onda nema za penzije, zdravstvo, školstvo...
Opredelite se šta hoćete. Penzije - plate ili puteve, ili svega po malo :))
Gym
ti se stvarno pravis lud?
Kao prvo zdravlje nema cenu, vecinom je svako odgovoran za sebe zbog nacina zivota i stetnih navika, kazem vecinom!
Drugo, u nasoj drzavi kakva god bila ti mozes za malo novca dobiti vrhunsku zdravstvenu uslugu, u privatnoj praksi, a cesto i u drzavnoj!
Gde u Srbiji mozes da se vozis evropskim putevima? NIGDE!
E zato ti poredjenje ne valja, i to ti od pocetka trubim...
Jos jednom : lecenje mozes da biras ali puteve NE!
Ako jos neko, mada sumnjam, ne kapira o cemu pricam, neka mi slobodno lupi minus...
carobnjak
"Famozna" obilaznica oko Beograda (zadnje 2 faze), Paraćin - Zaječar, Valjevo - šabac, most na Beškoj, itd i itd... Sad grade Niš - Dimitrovgrad, Leskovac - Vranje - Preševo, Ljig - čačak... I vrlo zanimljivo, ti radovi uvek budu problem, a država plaća penale...
Recimo Feketić - Subotica nisu hteli da rade po "te pare" i na način finansiranja (znam da te to zanima).
carobnjak
Ako imaš pare, u Srbiji ti ne trebaju putevi. Kupiš helikopter pa se voziš, ili izanajmiš limuzinu i vozača pa nek te vozi.
Ako nemaš pare, idi autobusom!
Hoćeš Evropske puteve, a nisi ni blizu Evrope???
I opet kažem, ima i u EU gorih puteva o od naših. Naravno, većina je bolja.
I da bi imali puteve, treba da se stvore uslovi, treba da vozači prestanu da uništavaju puteve (pretovari, krađe, nedozvoljeni radovi, uništavanje opreme), da se ponašaju kao u Evropi, da policija postane Evropska, da vozila postanu Evropska, da budžet za puteve postane Evropski.
Mislim da nećeš da razumeš, a možeš.
Odrzavanje? Zaista? Umesto sto od korisnika naplacuju jos vecu putarinu, mogli bi da se skoncentrisu na onih 100 od tih 160 miliona koji su zavrsili po dzepovima raznoraznih biznismena, menadzera, vlasnika, suvlasnika i ostalih bitnih ljudi po putarskim preduzecima i nabavljacima koji "odrzavaju" te puteve. Koga lazu.
Gym
Ne, ti ne razumes, nije problem putarina nego losi putevi!
Necu da idem ni autobusom, osim ako budem zeleo tako da pokrenem kanmenje u bubregu, vrlo efikasna metoda lecenja! :)
Da, hocu evropske puteva jer sam gradjanin EU!
To Fordovac, objasni mu kad ne kapira!
Verovatno je i njegov dzep otezao...
carobnjak
Ja sam korisnik puta kao i ti.
Nisam rekao da je toj džep otežao - nemoj da se vređamo.... I da ti kažem. Ti si samo fiktivni stanovnik Evrope, geografki da, a ljuski ne. Tek razmatraju da te prime. I mene sa tobom. U tim pregovorima će biti rešeni i putevi a i zdravstvo. Sad za koliko godina 10-20-30 ??? ko zna!
Fordovac
A gde si ti čuo tu priču???
od Velje Ilića? Joooj, muko! A eno mu svi saradnici u zatvoru. On je puteve i putarstvo zavio u crno, potpisao 100 nepovoljnih ugovora pa i onu koncesiju, za koju je danas zaklučeno da nema "dokaza" ???
Znaš li ti da su svi ti putari propali, da se bore da isplate dugove i plate??
Samo sam izneo realne činjenice i stanje. Priče, "držte lopova", razne "mafije" i druge marketinške patke su najveće zlo ovoga društva, na koje se primate.
Ne vredjam nego mi tako zvucis tj. samo iz tog aspekta mozes tako razmisljati...
Za EU gresis, ja sam njihov stanovnik odavno! :)
dusan
kad si bolestan svaki zdravstveni sistem je los, i obratno, kad si zdrav to te ni ne zanima, a to je najveca greska!
Kod lekara se ide kad si zdrav (to se zove prevencija!) kad se razbolis uglavnom je kasno...
dusan
a sto se ne dovezes na temu o odlicnim putevima?
Jer si i ti prezadovoljan?
carobnjak
Isto je sa putevima.
U nornmalnim uslovima radi se preventivno održavanje.
Mi sad radimo urgentno održavanje. Upravo se tako i zove, baš kao i urgentna medicina. A to je kraj.
Mislim da sve razumeš, samo provociraš, mene taksistu :)
Ti stanovnik EU? Hehe....
Sigurno znaj, da je zdravstvo bitnije od puteva, ali na žalost i gore.
Na putevima u Srbiji godišnje strada oko 500 ljudi. U zdravstvu, čisto zbog nemara, neznanja, bahatosti, pa i pronevera, starda jedno 10 puta toliko. Cirka jedan mali grad - varošica!
Samo je Klostridija )od koje se ne umire ti kažeš) stradalo cirka 100 ljudi u zadnje 3 godine u Zapadnoj Srbiji!
Kad umere neko bitniji digne se frka, pa opet Jovo na novo.
Evo ide Nova godina, pevajmo i radujmo se putevima nasim!
Mozemo glumiti i Deda Mraza, pa da damo koji dinar dragim putarima! :)))
Gym
a da li ti znas da je Clostridium difficile normalni stanovnik crevne flore?
Toliko o tvom znanju... :)))
P.S. internet ti je dostupan, pa izvoli, mozes i lekar postati, al ja dobre puteve ne mogu dobiti!
@carobnjak
Putevi jesu ocajni, ali je jos gora naplata. Oko 750 dinara je Nis-Beograd, sto je bruka! Da odes do Beograda i da se vratis treba ti 1500, za te pare ces u nekim EVROPSKIM zemljama po EU putevima da se vozis 2 nedelje, 3...
A, zdravstvo...Razocaran sam verovatno i znas zasto, spomenuo sam ti ovde letos...
Iako je rak mogao da se otkrije mnogooo godina ranije, otkriven je kada je vec bilo kasno. E, kada je krenulo sve to lose pred kraj, odjednom, od onolikih doktora, sestara, SAMO JEDAN normalan doktor se pojavio za ta 3 meseca, samo JEDAN! Ne samo po znanju, vec gledano i ljubaznost i ostalo...
carobnjak
Ovde nema ništa dobro - na žalost.
Veruj, oni koj se profesionalno bave putevima se trude da bude bolje. Nisu svi jednako stručni ni pošteni.
Kad vidiš kamion čistač koji ti obezbeđuje zimus prohodnost i sigurniju vožnju, svirni mu, pozdravi ga, pa će možda već biti bolje.
Naravno, ja sam laik za medicinu. Znam da ljudi dobiju proliv u bolnici i umru (iscede se da te duša boli a doktori kažu kriva je klostridija).
Bez ljutnje, ti si laik za puteve, pa kako si ti mene pokušavao da edukuješ o medicini na moje zadovoljstvo, tako ja pokušavam tebe.
Na kraju, bio si u Grčkoj, i video kako loših puteva )i autoputeva) tamo ima.
Ili čak deo aitoputa krou Austriju od mađarske granice je gori nego 50% autoputeva kod nas. pa kroz Mađarsku imaš svašta van autoputa, a recimo deo prema Slovačkoj nije autoput. U Francuskoj imaš što nema kod nas!
U Italiji, imaš deonica oko Trsta koje su gore od naših (doista malo)! Autoput kroz Češku, Mađarska - Brno - Prag je katastrofa, koja razvali kola itd....!
O Bugarskim autoputevima koja je u EU, ne bi, jer smo mi za njih Nemačka!
@ Gymkhana motorsport
Jesi li ti Zoran Drobnjak?
Srbija, posle Francuske, Italije i Hrvatske ima NAJSKUPLJE PUTARINE U EVROPI. O cemu ti pricas. Imam 3 sluzbena auta i kad idu u BG idu starim putem jer po jednom putovanju stedimo 480 din, sto je dovoljno za dobar rucak vozacu. Ponekad se ide i dva puta dnevno.
Evo ti racunica: 24 radna dana mesecno po 480 dinara puta 12 meseci je 138.240 dinara ili 1200€ godisnje. U Madjarskoj, Austriji, Bugarskoj, godisnja vinjeta je najvise 100€, Tnaci Srbija je skuplja tacno 12 puta! :)
Uostalom i sada se mogu uvesti vinjete i ostaviti rampe, pa neka placa ko kako voli.
@ Gymkhana motorsport
I nije im Dinkic uzeo 20%, nego oni samoinicijativno nisu uplacivali PDV, koji su naplacivali vozacima. Poreska uprava je to primetila i reagovala, a onog Drobnjaka, SPS lopinu treba u zatvor strpati. Covek sa krivicnim prijavama jos uvek radi kao direktor.
Gym
ti si stvrano disleksican!
Gde sam se ja predstavio strucnjakom za puteve???
Opisao sam cinjenicno stanje koje i poluslep covek moze da vidi!
Stanje na putevima je katastrofalno, to ce negirati samo neko ko ima debeli interes, i naravno kriva je drzava, odakle ti ideja da su krivi putari?
Bio sam u zadnjih nekoliko godina u Grckoj, Sloveniji , Italiji, Madjarskoj, Hrvatskoj, Ceskoj, Austriji (u Bugarskoj nisam) i svuda su putevi savrseni ili toliko dobri da ne moram da razmisljam o kvalitetu istih,a to je vec dovoljno...
I u velikoj si zabludi da bilo ko treba ista znati o putevima da bi zakljucio cinjenicno stanje!
dusan
da, poznato mi je i ne bih o tome...
U medicini ne vazi sta bi bilo kad bi bilo, nego se sve zasniva na dokazima (pozdrav za Orla!), tj. medicinskoj dokumentaciji tako da ti na tu temu ne mogu nista reci bez prilozenog...
Jos samo to da ljubaznost nema veze sa sistemom nego je individualna, i postoji ili ne u svakoj profesiji, sto kazu - u svakom zitu ima kukolja!
Sinbad
U roku od godinu dana, vratiće se naplata putarina u EU, i u mađarskoj, Skoveniji, Austriji... U Nemačkoj se uvodi naplata putarina. Kriza je odnela danak, i vinjeze ne mogu da pokriju ni 50% troškova. Država ne može više da subvencioniše.
Kod nas je putarina manja od okruženja, zato što nije nivelisana odavno. Po zahtevu EU je usklađena sa okruženjem. Pre 10tak godina putarina za domaća vozila je bila 3 puta manja, ali je EU zahtevala izjednačenje.
Znaš li da je putarina Solun - Atina, blizu 30€ u jednom pravcu (talno 380km) ???
Znaš li da je kroz Hrvatsku 19€ na oko 340km)
Ako ti odgovara, a jesam Zoran Drobnjak :))
dusan
ja bih prvi platio duplu putarinu da su nam putevi kao u okolnim zemljama, najiskrenije!
carobnjak
žalosno je da svi vide i trazumeju moje "laičko" objašnjenje, sem tebe!
I nisi dobro pratio stanje puteva po zemljama koje si naveo.
Recimo, Češka ima problem sa EU zbog autoputa koji je mestimično u stanju da se ne može voziti brže od 100km/h a da ne rasturiš automobil.
Ja biovde završio diskusiju, kome je jasno jasno, kome ne ne mogu mu pomoći.
I nemojte da je strano go,,,vno lepše od naše torte.
P.S.
u pravu si, nisam pratio jer nisam imao razloga da pratim posto su putevi bili odlicni, nista me nije drmusalo i zvecalo, ni skretalo paznju! :)))
Gymkhana motorsport
U Nemackoj se putarine NECE uvoditi. U Austriji se takodje nece uvoditi jer je potrbno rekonstruisati izlaze tako da bi se na njima mogle izgraditi naplatne rampe, a to jako puno kosta i odustali su od toga. Eto mi imamo naplatu putarina pa ne prihodujemo ni blizu kao Austrijskih 50% potrebnog. Drzave smo sa istim brojem stanovnika. Sustina je u masovnosti. Tamo je svima pristupacno da koriste autoputeve, i niko ih ne eskivira.
Kod nas ljudi izbegavaju autoput, i ginu po lokalnim putevima. U Hrvatskoj je putarina duplo skuplja nego u Srbiji i njihovi autoputevi su zbog toga osim u turistickoj sezoni, i oko Bozica i Uskrsa pustinja. Svi ga izbegavaju. A i oni naplate i manje 50% para potrebnih za odrzavanje. Znaci ni ovaj nas sistem naplate nije dobar, zato sto ljudi izbegavaju autoput.
carobnjak
Ja u automobilu provedem 100 000km godišnje, što kao vozač, što sa vozačem.
U Srbiji zam skoro svaku krivinu, rupu, klizište i ko zna šta.
Bio sam gost tih što ih hvališ (neke sa razlogom)...
Slovenija pod krizom, ima 140mil€ za održavanje "novih" puteva, što je manje za duplo od pre 2 godine. A Srbija za 3 puta više puteva 160mil€ koji su u ložem stanju, mestimični i neprihvatljivom stanju. Slovenci smatraju da ako se za 2 god nešto ne promeni, urušiće im se ceo sistem! A nama? Od bombardovanja i rušenja objekata - mostova, niko nije ozbiljno pomogao!
Gymkhana motorsport
A Solun - Igumeniuca je DZ! I tako ce ostati do daljeg jer Grci zele da razvijaju turizam na Jonskom moru!
Autoputevi ne sluze tome da bi se pokrilo njihovo odrzavanje i plate zaposlenih. Oni sluze i tome da bi se oko njih razvila industrija, sto opet povecava kolicinu vozila koja ga koriste, a samim tim i prihode. Koncesije su u vek najgore resenje, jer koncesionar hoce da zaradi i nije ga briga za razvoj orredjenog podrucja. Zato putarine treba da su skuplje u razvijenim krajevima zemlje, a u nerazvijenijim da ih uopste nema.
Znaci da su vinjete bolje resenje jer Slovenci preko vinjeta naplate isto para koliko i mi sa naplatnim rampama ,a nas ima 4 x vise nego njih, a kilometraza autoputeva je tu negde. Usput su troskovi naplate putarina pomocu vinjeta daleko nizi. Slovenci vinjete prodaju samo za motocikle i automobile, a sve druge kategorije vozila placaju putarinu na rampama.
Sinbad
Nisi u pravu. Ako ćeš za Austriju, tamo ima 10tak, mostova i tunela, pa ko neplati na drumu, na ćupriji mora. Jean propaz kroz tunel - 10-15-20€, pa računaj a putarina će se verovarno uvesti. Naplatne rampe nisu problem, neke već postoje. Uvođenje putarine u Austriji, doneće prihod od više milijardi €, tako da naplatne rampe koštaju ko nas kućica za kera.
Ja bi voleo da se putarina u Srbiji ne plaća. Da se plati pri registraciji 2-3000 dinara i nek vozi ko kuda hoće, ili od goriva 10 din po litru, a stranci nek plaćaju vinjete. Ali te pare nikada ne bi stigle do JP "Putevi Srbije".
Čak namenske kredite su probali da shrenu, ali hvala Evropskoj i Svetskoj banci koja je te gluposti zaustavila i naplatika penale - naravno.
Sinbad
Nigde nisam rekao da Slovenija ima 140mil€ od putarina. Nema ni pola od toga! Ljudi ne plaćaju vinejte - kriza je. Kazne koje piše njihob DAET idu i budžet i ne vraćaju se na "put".
Ono što ne radi JP Putevi Srbije je naplata komercijalnih objekata pored puteva i zauzeće putnog zemljišta. Tu leže velike pare, ali politočki bi došlo do revolucije i ne dozvoljava se. A ti divlji objekti najviše urušavaju puteve, prilazni putevi i platoi su najveće crne tačke.
Sinbad 28 Dec 2013, 21:46
Naplata putarine Solu - Igumenica će se naplaćivati, možda već od naredne godine. Igrađene su i rampe za naplatu putarine.
Autoput nije sam sebi svrha. On postoji da bi omogucio razvoj privrede. Znaci u finansiranju odrzavanja moraju da ucestvuju i optine i gradovi i drzava, i putarine, i akcize. Ako sada povecas putarine, autoputevi ca nam biti prazni, bezbednost lokalnih puteva ce drasticno pasti, lokalni putevi ce brzo biti unisteni, i onda nece biti prihoda od putarina a pojavice se problem unistenih lokalnih puteva. Pravi primer toga ti je stari put NS-Srbobran-petlja Feketic, gde sleperi izbegavaju naplatnu rampu Sirig, pa idu starim putem koji je totalni unisten iakoje pio rekonstruisan 2007. godine. Policajcu palte crvenu, a putarina je visestruko skuplja. kod feketica se ukljuce na nautoput i besplatno do madjarske granice.
Kucice mozda kostaju malo, ali infrastruktura za njih kosta mnogo. Svaka zahteva vodu, struju sanitarni cvor, internet (optiku), namestaj racunare, parkinge, kamere, citace tablica, izgradnju nadvoznjaka, preciscavanje otpadnih voda na svakoj lokaciji... bezbednosne sisteme protiv provale, itd, itd...
Slovenija nije za poredjenje jer ima kombinovanu naplatu putarine, I vinjete i rampe i daleko manji broj stanovnika. Poredi nas sa Austrijom, ili Madjarskom. S njima smo tu negde po kilometrazi autoputeva i po broju stanovnika.
Kod nas je glavni problem projektovanje i kvalitet izgradnje. Ona petlja kod NS je cirkus. Projektant je zasluzio u najmanju ruku otkaz i oduzimanje diplome!
Sinbad
Za sve velike infrastrukturne objekte uzimju se krediti, čija ozplata ide naplatom putarine. Druge nema posebno u krizi kao što je ova u Evropi. Šta misliš ko bi za JP Puteev Srbije otplaćivao kredite za Koridor 10, most na Beškoj, deonicu Beograd - Ljig - Preljina i sl??
Ili u Grćkoj propala država? Ili putevi koji su dati pod koncesiju?
Jedno je šta je to za neku mega državu isplativo a šta ne i šta može da podnese a šta ne. A Srbija ne može da podnese takav teret.
Nije to ni malo prosto kao što izgleda.
Gymkhana motorsport
Tako razmisljaju Srbi i zato nam je stanje ovakvo kakvo je.
Nemci, Holandjani razmisljaju malo drugacije, i zamisli bas su oni najrazvijenije ekonomije u EU. Kako ne propadose do sad. Oni su posle drugog svetskog rata i onako razruseni, gradili autoputeve i NIKADA nisu naplacivali putarine. U Nemackoj je problem sto su preterali sa izgradnjom, pa izmedju dva grada ponegde potoje i tri paralelna autoputa na 20 km udaljenosti jedan od drugog (Frankfurt, Keln, Dizeldorf, Dortmund na primer)i sad to ne mogu da odrzavaju. Najverovatnije ce te duplirane autoputeve zatvoriti i tako ustedeti na odrzavanju.
Garancije za sve kredite Srbija puteva dala je drzava Srbija. Srbijaputevi od naplate putarine placaju plate i odrzavaju puteve, a Drzava Srbija vraca kredite iz svog budzeta.
Što prozivate bugarske autoputeve? Ako vozite malo izduvane "balonke" ili još bolje- tudja kola, auto putevi su im odlični. A sve to za smešnu cenu vinjeta. Taman da jednom mesečno menjaš kugle, šolje amortizera ili silen blokove, opet je džabe
Sinbad
Ti ne razumeš da Srbija nije Nemačka? Nemačka ima dugoročne plannove, kokji su finansijski potkovani sve je to OK, bez premca. Problem je sa propisima u odogovorima u EU, gde teraju Nemce na mnogo šta, pa i posredno i na naplatu putarine, kao i na limitiranje brzine na autobanovima na 130. Šta će biti - videćemo.
Srbija nema plana, ni planskih dokumenata. "Polupismene" zemlje imaju strategiju, ali sbija ni to. Sve se svodi na politički marketing, a oni ljudi koji rade, koji se ne vide, pokušavaju da vode i povežu konce nas drže živima.
Normalno je da akciza na benzin služi za puteve, ali u srbiji služi za penzije i ko zna šta a ni dinar za puteve.
Zato ti kažem, u Srbiji je ukidanje putarine čista utopija, posebno u ovom trenutku. To nije ni racionalno ni pametno ni moguće. To je jedino sigurno sredstvo za održavanje puteva.
Jednostavno, skini budžet za ovu godinu sa sajta Vlade, pa pogledaj šta tamo stoji, koliko za šta ima i koliki je manjak.
Pa ja ti to sve vreme pokusavam reci. Najlakse je podici putarine 20%. I sta onda? Imaces 20% manje saobracaja na autoputu i samim tim 20% manje prihoda, sto znaci da finansijski ostajes na istom, a za tih 20% ces opteretiti lokalne puteve, i doprineti tome da se bezbednost saobracaja jos vise smanji, da se stete od udesa povecaju, da bude vise poginulih i invalida, a koliko tek to kosta drzavu? Ja bih umanjio putarine za trecinu (33%) ili cak na pola, i tako bih pokusao da saobracaj sa nebezbednih lokalnih puteva preusmerim na bezbedan autoput. Tako bih s jedne strane naplatio vise putarina, promet u objektima kraj puta bi bio veci, nezgoda na lokalnim putevima bi bilo manje, oni bi se manje habali i unistavali, samim tim i manje odrzavali, pa bi bilo viska para da se preusmeri za odrzavanje autoputeva, a bilo bi manje poginulih i povredjenih, manje matrijalne stete na lokalnim. Saberi oduzmi, finansijski bismo bili na istom, sa mnogo manje mrtvih i invalida a slozices se da je to najskuplja i najvaznija stavka u celoj ovoj prici.
Sinbad
Povećanje putarine za 20% neće smanjiti saobraćajno opterećenje na autoputevima Srbije. To neće uticati sigurno a po ranijim iskustvima po tom pitanju. Rast saobraćajnog opterećenaja PGDS na autoputu Niš - Beograd je recimo oko 1-2% godišnje zadnjih 10-tak godina, nezavisno od poskupljenja.
Nisam rekao da je to dobro za kućni budžet, a čak nije ni izvesno poskupljenje.
Izvesno je da će stanje puteva biti još gore - na žalost.
Ja kao ekonomista, tvrdim da nisi u pravu. Postoji nesto sto se zove "laferova kriva". Primenjuje se z aporez, ali isto ti je to. Prouci malo sta je to, pa ce ti biti jasnije o cemu pricam. Nije nas autoput namenjen gastarbajterima i strancima nego pre svega nasim gradjanima! Prema tome oni su ti koje moramo motivisati da vise koriste autoput, a ne preopasne lokalne puteve koji prolaze kroz naseljena mesta. Gradjani Srbije najvise stradaju u Saobracaju. nekoliko hiljada ljudi godisnje pogine ili ostanu trajni invalidi. I taj novac od lecenja, socijalne pomoci, invalidnina, gubitka radno sposobnog stanovnistva, treba preusmeriti u motivisanje gradjana Srbije da koriste autoputeve. Turske i bugarske slepere koji lome lokalne puteve a izbegavaju autoput treba kaznjavati sa nekoliko hiljada evra! A ne da policajcu daju crvenu, umesto dve crvene za putarinu.
Laferova kriva:
http://trzisnoresenje.blogspot.com/2007/06/laferova-kriva.html
Izguglaj, ima jos!
Ja uopste ne kazem da su se preduzeca obogatila, vec razonorazni na rukovodecim, i manje rukovodecim pozcijiama u okviru njih i pri njima. I to je cinjenica.
Sinbad
Već sam rekao, da u zemlji koja nema kratkoročnog plana ni strategije, ne možeš terati nekoga da radi protiv svog osnovnog interesa koji mu daje da preživi i održi sistem živ. Pri tome imaš drugo javno preduzeće kao Srbija Gas koje troši bez pokrića i računa i van svake pameti.
To što ti pričaš o infrastrukturi, se uči na nekim "višim" i inžinjerskim školama, ali ne bi o tome, kao ni o statistici, regresiji i sl. U statistici imaš "neplaniran"događaj koji remeti ceo sistem plana. Tu padaju i testovi, i Hi kvadrat test i ko zna šta. U Srbiji svaki dan donosi neplaniran događaj, svaki izbori su ekstraneplaniran događaj. Zato kod nas nema stranih investitora, bez ekstra uslova.
Sve što si naveo, šteta, ljudski životi i sl se izražava novcem koji je fiktivni, i relativno mali, a samim tim ne tera državu na izmene u infrastrukturnom razmišljanju.
To ti je da kad budeš dovoljno gladan, skinućeš kožni đon od cipele, skuvaćeš ga i pojedeš. Na stranu, što ćeš se posle 10 puta sporiej kretati, a može biti da ti se i noge smrznu. Međutim, nadaš se da sutra nađeš nečije bačene cipele, pa opet na novo.
@Gymkhana motorsport
Kazes:"Povećanje putarine za 20% neće smanjiti saobraćajno opterećenje na autoputevima Srbije"
Treba obrnuti pricu.
Kako da povecamo saobracaj i tako povecamo prihod. Stranci autoputevima idu pa idu, ali gradjani Srbije masovno eskiviraju autoput, i tu je prostor za povecanje prihoda od putarina.
Jedno vreme je policija kaznjavala vozace na lokalnim putevima za svaku sitnicu, i otvoreno su govorili vozacima da je bolje da si platio 240 dinara putarinu i da te niko ne dira, nego sad 2000 din za prljave tablice. To nije bilo motivisanje nego reketiranje. Obaranjem cene, mnogo nasih gradjana bi pocelo da koristi autoput i prihod bi se mozda i povecao. Sam si rekao da se cena nije menjala 10 godina, i da traze povecanje cene 20%. Ali se zato povecao saobracaj za 2% svake godine i samim tim je i saobracaj za 10 godina kaoi prihod vec povecan 20%. Zato nema opravdanja da se cena dize za jos 20%. Postoji prostor za ustede i tu treba poraditi. Ali to kod SPS bande ne moze!
Fordovac
Te koje pominješ, su ili propali ili u zatvoru, tako da takve slatke priče više nisu tako u opticaju.
Na kraju, to nije moglo da utiče na sistem. Negativan uticaj je ostao zbog neadekvatnog rada, zbog loših materijala (bitumena, cementa i agregata...), nepismenih ljudi, a sve je posledica niskih cena.
Sinbad
Kolika je inflacija za 10 godina?? Koja je razlika u kursu € za 10 godina??
Traže povećanje od 20% isključivo iz razloga što im je Dinkić uveo 20% PDV na putarinu. To ne komentarišeš??
Ovo je vreme kada i zemlje koje du MAX polagale na liberalnu privredu i finansije, se vraćaju na državno uređenje i ustrojstvo. Treba preživeti krizu.
Samo 20%?
Zašto se bunite?
Tražili ste,gledajte!
Ovo je sve u duhu izjave o najnižoj inflaciji u poslednjih četredeset godina!
sacu za Dinkica samo zato sto je lopovima uveo 20% PDV-a svega mi.
Inace sam ti odgovorio za Dinkica ali izgleda nisi procitao. Ponovicu:
@ Gymkhana motorsport
I nije im Dinkic uzeo 20%, nego oni samoinicijativno nisu uplacivali PDV, koji su naplacivali vozacima. Poreska uprava je to primetila i reagovala, a onog Drobnjaka, SPS lopinu treba u zatvor strpati. Covek sa krivicnim prijavama jos uvek radi kao direktor.
Autor Sinbad 28 Dec 2013, 21:21
Poenta je da ovaj narod nije gradio autoputeve da bi se njima vozili stranci i domaci bogatasi, nego upravo oni sami. Medjutim danas to nije slucaj zbog skupih putarina koje treba pojeftiniti za najmanje 33% a ne poskupljivati za 20%. I voleo bih da znam koliki je prosek plata u direkciji Puteva Srbije. I ne pominji mi inflaciju a da pre toga ne pomenes milionsku kradju na naplatnim rampama od strane putarske mafije (zaposlenih u Putevima Srbije)! Svi znamo da se SPS finansira od firmi koje vodi SPS, Jedna od nih je i Putevi Srbije, pa i pomenuti Srbijagas, Galenika. Gde god imaju svog SPS direktora, ta firma je pokradena i u buli.
Kako lepo URSov bot Sinbad brani Dinkicev rad gde god stigne i kad god stigne. Mora da je dobio drzavni posao pa sada siri umotvorine i deli mudrost kao i na temu oko Fijata.
Zaista? Hahahah. Znam ih makar 10 i toliko su propali da svi voze nove modele Porschea, Mercedesa I range Rovera. Jako su "propali".
Sinbad
Da bi razumelo putarstvo, mora se bar malo biti i tehnički obrazovan. Imaju tu nekakvi minimalni tehnički uslovi, asfalt se ne "polaže" po vazduhu ili vodi. Za čišćenje snega treba kupiti naftu, za proizvodnju agregata, treba održavati postrojenja, kupovati eksploziv....
Tvoje znanje se svodi na laferovu krivu, a kad bi te neko putao da odrediš osnovne parametre te krive ne bi znao.
Neko je u pravu, ked je pomenuo i tvoje besede o Fiatu.
Da je država uložila pare u puteve umesto u Fiat, sad bi putevi bili kao u Hrvatskoj.
Drugo, ti kao ekonomista, treba da znaš da PDV, se zove "porez na dodatu vrednost" a taj porez putari plaćaju kad izvode radove. Plaćanje poreza na putarinu je DUPLO OPOREZIVANJE! Zanči uloži rad na održavanju, naplati radove preko putarine, i treba jednom da plati porez a ne 2 puta, posebno šte sve pare idu na održavanje!!
Zahvaljujući takvim ekonomistima, država je tu gde je. Jer primeni ti laferovu krivu, na ulaganja držvae u Fiat i sl, mamipare, pa vidi gde je tu max krve, a vidi gde smo mi sad!
Fordovac
Izgleda si ti za ponovno uvođenje komunizma. Da se svi koji voze auto skuplji od Forda, dacije, Skode ispitaju, imovina oduzme a oni kazne!
Da se putarine ne plaća, već da se leti pokrenu dokoni studenti na radne akcije čišćenja i održavanja autoputeva i drugih puteva.
A zmi da se seljaci dinnu na mobe sa vozama i volovima da čište autoputeve i druge puteve, jer sede dokoni.
@ Boban
Ne branim dinkicev rad nego za razliku od tebe znam o cemu pricam, jer mi je to struka. A vi kojima je pored svih problema, Dinkic kriv i sto je danas nedelja, ne mogu pomoci.
Poreska uprava je Putevima Srbije naplatila PDV.
Zpog nepostovanja zakona laferove krive, nama je 30% ekonomije u sivoj i crnoj zoni. Nije problem samo u putarinama, nego i u porezima, doprinosima, i akcizama. Primer sa gorivom je veoma slican ovome. Zbog prevelikih akciza, i nemogucnosti povrata PDV-a, kamioni i autobusi pre ulask au Srbiju, napune rezervoare do vrha i kroz Srbiju samo prokrstare. Govoriti politicarima da smanje akcize i da omoguce povrat PDV-a, je borba sa vetrenjacama. Onda bi autobusi i kamiondzije, svracale na pumpe, tocili bi gorivo, usput bi nesto pojeli, mozda odspavali u motelu. Od toga bi neko imao posao i placao bi doprinose i drzava bi od tog jedenja, pijenja i spavanja ubirala PDV, od kojeg bi deo morao da ide na odrzavanje tog puta zbog kojeg sve to i postoji. Onda bi restorani zbog velikog prometa imali prostora sa snize cene, pa bi i nama klopa na autoputu bila pristupacnija...
Tako kao Vi mali Perica zamislja ekonomiju jedne zemlje. Nikada nisam komentarisao izgradnju i odrzavanje puteva jer se u to ne razumem, Mada i kao laik vidim da je sve zivi fuseraj! Ali, ekonomija mi je struka i znam sta pricam. A ti Bobane koji se obrazujes iz Kurira, promeni literaturu za tvoje dobro!
Gymkhana motorsport
Nemoj mi reci da je uvek samo novac problem a da je ljudski faktor savrsenstvo. Uporedi zakrpe na Ibarskoj magistrali, koje su tako zaravnate, da se ne oseti kada predjete preko nih i iste takve zakrpe izmedju Subotice i Backe Topole, po kojima ne mozete voziti brze od 100 na sat, a Ibarska je dokaz da se put moze zakrpiti veoma dobro.
Kad bi se cena putarina podigla, ne bi doslo do povecanja kvaliteta puteva, jer bi visak para otisao na plate, nove zaposlene, finansiranje SPS-a, besne automobile, novi namestaj, itd, itd.
@Gymkhana motorsport
Prihod od putarine jeste dodatna vrednost. PDV uvek placa krajnji korisnik usluge tj. vozac, a Putevi Srbije, naplacen PDV prosledjuju drzavi, jer to nije njihov nego drzavni novac.
Putevi Srbije kao i sve druge firme, imaju pravo povrata PDV-a na izgradnju i odrzavanje puteva na investicije i ulaganja u osnovna sredstva. Tako da nisi u pravu! Putevi PDV ne placaju cak ni na teretna i radna vozila, i na radne masine, jer im je to osnovno sredstvo za rad.
Sinbad
Ibaraska magistrala u zadnje vreme nije rađena "zakrpama" nego je rađena rehabilitacija.
Kažem ti kepo da postoji X nažina i nivoa usluge na redovnom, pojačanom, investicionom i urgentnom održavanjau.
Postoje i metode danas do sutra, to jeste svaki dan krpiš udarnu rupu. To nismo mi izmislili, nego SAD i Nemačka i sl zemlje koje su postavile standare u putarstvu.
Po pitanju PDV-a, ako je korisnik puta krajnji korisnik, koji sada plaća PDV (posle ovoga poskupljenja), zašto onda plaćaju i putari po svakoj ispostavljenoj situaciji i to u identičnoj sumi, to jeste za tih 160 mil€ i to odmah po ispostavljenoj situaciji, a naplata stiže posle par meseci???
Nisi upućen u putarsku privredu, probleme, finansiranje... Činjenica je da im je Dinkić zadao konačni udarac sa PDV-om. Prvi udarac Dinkića kada ih je uvukao u prekoračenje budžta obećanjima, a zatim smestio direktpora u zatvor. Od tada putarska privreda duguje do neba i od tada su se počeli putevi da zatiru.
Pare koje su bezrazložno uložene u Fiat, italijansku firmu, su bile namenjene i putevima.
Ne, ja sam samo za to da se svako sa imovinom vecom od pola miliona evra ispita odakle mu, a za sta nema dokaz odakle mu, ili je steceno kriminalnim putem oduzme. Pare nisu isparile, samo su otisle kod lopova.
Druga stvar, naplata taxe za luksuzna vozila stranih tablica po danu zadrzavanja u zemlji. Dakle, BMW x6 moze slobodno da se vozi, i neka ne placaju parking, ali eto 30 evra dnevno i sve je okej. Placanje unapred, nema povratka sredstava, duze zadrzavanje od placenog jos skuplje po danu sa oduzimanjem vozila do placanja te skuplje takse + kamate. Pa nek vozi mafija na strane tablice.
@Gymkhana motorsport
Elem PDV!
Svi placaju PDV, To je tacno, ali imaju pravo povrata PDV-a.
Samo krajnji korisnik proizvoda ili usluge (u ovom slucaju VOZAC) nema pravo povrata PDV-a i placa ga uz uslugu putarine.
Putevi Srbije kao i svaka druga firma koja je u sistemu PDV-a, ima pravo na povracaj PDV-a i na gorivo i struju i vodu i delove i so za puteve, i na asfalt i na masine, bankine, stubove rasvete... i na sve sto koriste u svom poslu. Jedino su duzni da uplate PDV od putarina koje su naplatili vozacima jer je to ustvari platio krajnji kupac-vozac, a Putevi samo te pare prosledjuju vlasniku novca - drzavi, a oni to godinama nisu radili. Koliko znam, u Putevima je pohapseno 50-tak ljudi i Drobnjak zajedno sa njima, zbog kradje (tzv. putarska mafija) Gde su izdavali lazne kartica i uzimali sebi pare. Ne razumem sto branis tu barabu Drobnjaka koji je dokazani LOPOV, sa nekoliko krivicnih prijava, koji je uvredio porodice poginulih njegovom krivicom, onomad u Novom Sadu.
Sinbad
Pa zašto onda ne vrate PDV putarima ili JP Putevi Srbije? Zašto ga naplaćuju?
U tome i jeste problem! U javnom nezakonskom nametu na JP Putevi Srbije! To jeste na krajnjeg korisnika, vozača!
Evo ponovo dižu akcizu na gorivo, a od nje ni Š na puteve!!!
Znači, pokušava se da se još smanje ulaganja na puteve, da vozimo po rupama!
Posao sa krađom putarine, potiče još od Krkića, Miloševićevog direktora. Sa tim Drobnajk nema ama baš ništa. I drobnjak nije hapšen, i nemojmo o neproverenim stvarima jer nije uljudno! Ne kažem ja da je on cveće i poštenje, ali dok sud ne kaže svoje nije korektno. Jer za stanje na putevima krivlji je Dinkič od bilo koga! On je sekao, davao, odobravao, ostavljao putare na dugu, zabranjivao radove!
Uopšte nije tačno da su ljudi u novom Sadi stradali zbog dtobnajka! Stradali su što su vozili 120 na mestu gde je višestrukom signalizacijom dozvoljeno 60, gde je vidno obeleženo da je se sišlo sdaa autoputa, gde je vidno obeleženo suženje! Jel traba da obložimo puteve gumenim pojasevima??? Tada je mareketinški bilo lepo nametnuti Drobnjaku sve, kao da je on nekome nešto zabrano! Na kraju imali su tu inžinjeri, sa licencom, nadzor, projektant, izvođač! Drobnajk će imati drugi problem, sa NIBNS grupom i radu i njoj, dok nije bio u JP Putevi Srbije. Pominje se da je zaštićen svedok u postupku protiv Miškovića i društva.
Vidiš i sam da ne pozanješ problem i da nemaš objašnjenje.
A Drobnjak nije milosevicev (SPS) covek? Daj breee! ne vredjaj nam inteligenciju. A Privodjen je itekako i ima i nekoliko krivicnih prijava. http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/423700/Drobnjak-ponovo-izabran-za-vd-direktora-Puteva-Srbije
A ti tu barabu brani i dalje.
A zbog ovoga je trebalo da zaglavi ZATVOR! http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/423700/Drobnjak-ponovo-izabran-za-vd-direktora-Puteva-Srbije
Od mene toliko, ne mogu vise da se raspravljam sa covekom koji brani ovog skota Drobnjaka!
Sinbad
Ja Drobnjaka ne branim, i više bi voleo da mu vidim leđa od tebe. Ali na osnovu novinskih špekulacija i harangi, ti odlučuješ o zatvoru!!
Kad sud donese izvršnu presudu, ja skidam kapu.
Za sada mnogo više informacija imam i od tebe i od Blica, tako da znam šta pišem.
Što se tiče putarine, nadam se da si shvatio mehanizam koji drži sistem putarstva na granici samouništenja.
Toliko o ovoj temi.
Propast značajnog dela privrede ( posebno gradjevinarstva, kako visoko, tako i niskogradnje ) izazvala je upravo naša država, neplaćajući na vreme ono što je izvedeno i što je država dugovala.
Primera radi, stanica "PROKOP" se gradi negde do 1976. godine, a država i danas duguje (devizne) "milione" izvodjačima za radove izvedene "Pre Hrista" ( pa i za one radove izvedene pre 15 i više godina ).
Ili NTP "Zvezdara" ( nije plaćeno ni ono od pre 30 godina ).
Ili ...
Primera ima koliko hoćete.
Tako je prošla i "putna privreda", totalno "izmasakrirana" od strane države kao "investitora". I najvećeg dužnika
Tako da je topla preporuka da se za nadolazeće dane na našim putevima pribavi lada niva ili neko slično (svakako tudje) vozilo.
Mada, "neplaćanje" od strane raznih investitora je prosto "moda kod nas", pa do danas nije plaćena ni izgradnja TC MERCATOR-a u Beogradu, a koristi se namenski već više od 10 godina...