
Kompanija "Fijat automobili Srbija" u prva tri meseca povećala izvoz za 50 odsto. "Fijat" je po prodajnim rezultatima najpopularniji auto kod nas, a kao brend postaje sve više prepoznatljiv i po sloganu "Sa ponosom stvoren u Srbiji"
"Fijat automobili Srbija" su i u prva tri meseca ove godine naš najuspešniji izvoznik, ali i jedan od najvećih poslodavaca u regionu. Izvoz brodom preko barske luke povećan je od januara do marta za 50 odsto. U isto vreme, "Fijat" beleži i rast prodaje u Severnoj Americi, a mesečno se samo u Italiji plasira 7.000 vozila.
Kompanija je u periodu od januara do marta ove godine izvezla automobile za 374,8 miliona evra i na prvom je mestu liste 15 najvećih srpskih izvoznika. Samo u Americi i Kanadi u martu je plasirao oko 2.000 modela 500L.
"Fijat" je po prodajnim rezultatima najpopularniji auto kod nas, a kao brend postaje sve više prepoznatljiv i po sloganu "Sa ponosom stvoren u Srbiji".
Miloš Petrović, predsednik udruženja uvoznika vozila i delova kaže da je "Fijat" otvorio vrata svim svetskim proizvođačima automobila da je Srbija tržište koje je dobro za ulaganje.
"Sve velike kompanije koje se bave komponentama rade i za Fijat i za okruženje. Prema tome, mislim da je ovo stabilno ulaganje pokazalo da vredi doću u Srbiju", rekao je Petrović.
"Fijat" želi da podstakne i ostale brendove u Srbiji. Izbor je pao na Beogradski maraton, a slede i neki muzički festivali poznati van granica Srbije.
Alaksandra Ranković iz kompanije "Fijat automobili Srbija" kaže da je to "Nišvil", a u pregovortima su i sa "Egzitom", kao i sa beogradskim projektom "Birfest".
"Iskreno se nadamo da ćemo na pravi način poslati sliku Srbije u svet a samim tim i sliku najvećeg izvoznog proizvoda", rekla je Rankovićeva.
U "Fijatu" smatraju da će ova godina izvozno i finansijski biti mnogo bolja. Luka Bar je od početka godine nabavila, zahvaljuči ovom poslu, opremu vrednu sedam milona evra za pretovar automobila.
Ukupan promet povećan je za 50 odsto, a kako kažu u Fijatu, najbolje je investirati u svoje dobavljače, jer jedino tako se može biti siguran u plasman vozila, naročito u prekookeanskom saobraćaju.
Izvor: Rts.rs
Svaska cast, najbolja fabrika koju smo imali ikada u Srbiji. Ali ovo je tek pocetak za nekoliko godina ocekujemo 3 milijardi $ izvoza godisnje, sto auta sto delova.
Fiat, najveći srpski uvoznik. To ne piše u tekstu, ni izjavama PR botova.
Hvalis se svojim neznanjem. Navedi mi bar jednu firmu iz Srbije koja je ikada napravila 1.5 milijarde eura za godinu dana. Uspeh je jos veci ako se zna da je kriza u autoindustriji i sve teze prodati auto.
@B.M.
Zaista si preterao sa FASom, bez obzira što te verovatno plaćaju za hvalospeve.
Ajde, daj nam primer koliko je Fiat poklonio automobila u Srbiji, državi, medicinskim centrima ili bilo kome za humanitarne ili druge svhe??
Fiat srbiji buhvalno do sada ni dinara nije prihodio,
Kako je najveći izvoznik, jednako je veliki i uvoznik!
Srbija je imala mnogo noljih kompanija od FAS-a, a ima i danas mnogo firmi koje mnogo prihode, za razliku od FAS-a, koji štetuje Srbiji.
To si NIS, Tigar, Namenska, Impol Seval, Takovo, Metalac, itd. Svi oni više prihode, a u njih nije uloženo ništa.
Srpski FIAT ne postoji! On je italijanski ma gde god da se proizvodi ili bolje rečeno dorađuje. Mi smo pre FIAT-a imali svoj FIAT koji je zaista bio srpski, kako po imenu tako i po delovima. Ovo što sad gledamo je ništa drugo neko uvoz svih delova i upotreba jeftine radne snage za farbanje i sklapanje automobila.
Pogledajte tabelu izvoznika, FAS izvozi ubedljivo najvise, vise nego ostalih nekoliko firmi zajedno. U svaku nasu firmu je itekako ulozeno, nisu nastale same od sebe. Automobil je slozen proizvod i mnogo ga je teze napraviti nego lonac, gumu ili keks. A sto se tice vlasnistva on nije ni srpski ni talijanski,vec privatna kompanija.. Većinski akcionar je Exor, holding čiji su vlasnici potomci Fiatovog tvorca Giovannija Agnellija, s prezimenima Agnelli, Elkann i Nasi. Glavni dioničar i Exorov predsednik je John Elkann.
Druze, ne zivimo vise u socijalizmu pa da firme pripadaju drzavi. U kapitalizmu, firma je onoga cije su deonice tj. akcije. Na pr. FAS je vise srpski nego NIS, jer je vlasnistvo Srbije u FASu 33% a u NISu 29%.
@B.M.
Baš radi tog "Exora" zašto je Srbija uložila u privatnu porodičnufirmi milijardu evra???
Pogledaj tabelu uvoznika i videćeš da je FAS prvi na spisku.
Saberi uvoz i izvoz i dobiješ nulu! Kako je to moguće???
Nego, B.M, mene zanima, zašto Fiat, kad je tako moćna kompanija, ne plati reklamu u glasilima, nego angažuje ljude slične tebi? Ako je to tako moćna kompanija, zašto na vrhu ovoga bloga, nema Fiat reklame. zašto je nema u drugim medijima? Zašto pravi jeftine promocije, na nivou drugorazrednih autokuća??
Srbija je ulozila u svoj deo u FASu, srazmerno vlasnistvu, znaci 33%. Sto se tice izvoza, kad saberes i oduzmes, izvoz iz Srbije je zahvaljujuci Fiatu povecan preko 20%, a to nije nula. Fiat zna kako i gde da se reklamira, nece sigurno tamo gde nemaju ljudi ni za leba da ulaze milione u reklamu. Kod nas pomaze sport i kulturu, sponzor je vaterpolo i kosarkaskog kluba Radnicki, olimpijske reprezentacije Srbije, BG maratona, a uskoro i Egzita. Prosle godine Fiat je platio 5 miliona $, za reklamu 500L. na americkoj TV, tokom emitovanja Super Bowla. Za reklamu od 40 sekundi!
@roker
Davno nisam procitao komentar sa manje istine.
Nis je takodje veliki uvoznik sirove nafte a nasu domacu crpe z adzabe. Tigar gaji plantaze kaucukovca u Srbiji ili sta? Impol Seval u minusu, Takovo je u vlasnistvu domaceg tajkuna, a Metalcu svaka cast (takodje uvozi rostfraj) i izvozi 1000-ti deo vrednosti FAS-ovog izvoza. Znaci nalupao si se kao maksim po diviziji... :)
@ roker
Privatnu porodicnu firmu? A kakve to drugacije firme postoje na zapadu? Tito je umro, komunizam je istorija...
Edukuj se malo da se ne brukas ovde u neznanju.
Srbija je za ulozeno dobila vlasnicki udeo, koji moze da proda i opet uzme tu milijardu evra. Drugo, uvoz FAS-a je daleko manji od izvoza. U pocetku je bio veci jer su se uvozile zalihe delova za nekoliko meseci unapred, da ne bi dolazilo do nestasica kao sto se to dogadjalo u pocetku, pa nisu radili po nekoliko dana jer dobavljac nij eposlao delove na vreme. Sada se uvoze zalihe rezervnih delova, ali ti kao totalni laik za ekonomiju takve stvari ne razumes. Nauci nesto pa pisi.
Fiat uložio 5 mil dolara za reklamu u SAD, a tamo manje prodaje vozila nego u Srbiji!
I ja zaista nisam čuo i video da se Fiat u Srbiji pojavio kao generalni sponzor bilo čega ozbiljnog!
@B.M.
@Sinbad
Ok, izvezao je robu u vrednosti od 1,5 milijarde eura, a u kolikoj vrednosti je uvezao materijala/delova da bi proizveo tu robu?
Kazu proizvodimo navodno 60-tak procenata delova 500L tipa navlake, sedista, kablove itd, bolje neka kazu koliko to ucestvuje u ukupnoj ceni proizvoda sto se proizvodi kod nas... mozda je to 10%, 15%... a onda opet ide pitanje koliko je otislo u budzet preko poreza i zasto se ne prikazuje koliko je taj isti FAS uvezao, nego se pokazuju samo oni lepi i bombasticni podaci koja masa guta lepo bez da malo promisli...
Ovo nećete procitati svuda...a lepo objasnjava neke stvari
http://www.kanal9tv.com/fiat-u-srbiji-strana-investicija-veka-ili-katastrofa-na-pomolu/
Tekst sa Kanala 9 je u stvari sa hrvatskog sajta Dnevno.hr
http://www.dnevno.hr/vijesti/regija/121542-fiat-u-srbiji-strana-investicija-stoljeca-ili-katastrofa-na-pomolu.html
@auto
Tako je.Na dnevno.hr sam ga originalno procitao juce ali kad sam sad naišao temu ovde google je ovaj link prvi izbacio, ali hvala za dopunu sa originalnim izvorom. U RS niko to ne pominje, niti komentariše (pa sve i da ništa nije tačno). Ukoliko je samo deo ovih navoda tačan onda je ovo katastrofa i za KG, i za RS i zestoko obmanjivanje javnosti stalnim objavljivanjem samo jedne strane konta FASa.(pa i ona je navodno fingirana)
Evo samo deo citata iz datog teksta sa linka:
"Fiat Automobili Srbija je, dakle, izrazito privilegirana kompanija koja pravi ogromne gubitke i rapidno se zadužuje. Zašto? Pogledajmo podatke. Troškovi materijala su izrazito visoki, 32 milijarde dinara. Prihod od prodaje je 37,7 milijardi dinara. Troškovi materijala dakle iznose preko 85% prihoda od prodaje, što je izuzetno visok postotak. Najzanimljivija stavka je – troškovi eksperata i podrške u iznosu od 1,55 milijardi dinara. Više se isplaćuje za eksperte, nego za plaće 2.960 zaposlenih radnika, što dokazuje da Fiat samo iskorištava jeftinu nekvalificiranu radnu snagu i besplatnu infrastrukturu, te činjenicu da mu država Srbija daje jeftiniju struju, beskamatne kredite, subvencije, plaća velik dio primanja radnika, daje desetak tisuća eura subvencija za svakog zaposlenog radnika i odriče se svih poreza, te još plaća građanima tri tisuće eura novca poreznih obveznika da kupe domaći proizvod. "
Uz to da dodam da troškovi FAS-a su daleko narasli preko 200 miliona eura.
Zbog svega navedenog, iritiraju me botovi koji pišu hvalospeve o propaloj investiciji Fiat - Srbija.
Nadam se da će kad tad neko morati da odgovara za jedu upropašćenu fabriku Zastava i milijardu eura datu u propast privatnoj stranoj kompaniji, bez bilo kakvog tendera i sa "zatamnjenim" ugovorom.
Privreda Šumadije i Pomoravlja ostvarila je ukupan obim spoljnotrgovinske razmene od 716,3 miliona dolara u prva dva meseca ove godine, pri čemu je u odnosu na isti period prošle godine izvoz povećan za 16,5%, a uvoz za 2,7%. Industrijska proizvodnja u periodu januar– februar 2014. godine, u poređenju sa istim periodom 2013. godine, veća je za 12,9%. Ostvaren je spoljnotrgovinski suficit u vrednosti od 66,1 miliona dolara, koji je preko tri puta veći u odnosu na prva dva meseca 2013. godine. Izvor je regionalna privredna komora.
Pametnom dosta.
Baš sad pogledah sajt APR-a. Svi do sada registrovani godišnji finansijski izveštaji za FAS imaju iskazan GUBITAK. Eto i odgovora kakvu je "dobit" ostvarila Srbija kao suvlasnik te firme.
Nije to nista cudno, Fiat vraca kredite uzete za opremanje FAsa. Robote i masine nije dobio na poklon od Japanaca i Nemaca.. Za ovako veliku investiciju treba najmanje nekoliko godina da se vrati ulozeno.
B.M
O kakvim ti "opremanjima" pičaš?? Po ugovoru, italijanski partner je bio zadužen za "opremanje" i to kao ulaganje a ne da FAS opterećuje kreditima!
Trenutni dug FAS-a je preko 200 mil€!! Za par godina koje ti pominješ, preći će milijardu!
Kako ti nije jasno, da je FAS bio posao pranja para!! I to za više strana.
Fiat ne ide... Dugovi se gomilaju .... Srbija plaća troškove transporta, energenata, plata...
Srbija dobiti nema.... FAS se zadužuje. To su činjenice....
A u štampi piše "FAS je najveći izvoznik". Kakva demagogija i politički poeni!
A dobiti od FAS NEMA - pojela maca :)))
Kaže B.M: "Nije to nista cudno, Fiat vraca kredite uzete za opremanje FAsa".
Kada bi bilo tako ( kada bi kredite uzimao i vraćao FIAT ), to "vraćanje kredita" ne bi bilo trošak FAS-a (i ne bi vodilo gubitku FAS-a).
Ali, problem je i jeste što kredite uzima FAS (i vraća FAS ), a ne FIAT, kao "strani ulagač" (a on bi trebalo da uloži), pa zato to "vraćanje kredita" vodi gubitku FAS-a ( a Država dobija "šipak" na ime nepostojeće dobiti ). Lako je tako biti "strani ulagač".
Ovde se radi o zajednickom projektu Fiata i Srbije, koji imaju podelu vlasnistva u FASu. Fiat 66% a Srbija 33%. Kredit vraca FAS, jer je za FAS i uzet. Nece valjda Fiatova fabrika u Meksiku da vraca taj kredit. Koliko se secam radi se o oko 500 mil $. Kada su u pitanju ovako veliki projekti oni se jednim delom finansiraju iz sopstvenih sredstava, a drugim delom iz kreditnih linija. Kredit je Fiatu dodelila Evropska investiciona banka koja finansira razvojne projekte u maksimalnom iznosu od 50 procenata ukupne Fiatove investicije, u ovom slučaju 500 miliona evra, obzirom da ukupna vrednost Fiatove investicije premašuje milijardu evra.
B.M.
A šta je to onda uložio Fiat u FAS, kad FAS diže kredite??? Jel to neku stranu maglu uvezao? I kako je došao do 66%.
Kako ne shvataš da je cela priča fiat - Srbija, jako šatrena i viđena da propadbe, to jeste da Srbija pukne jednu milijardu €.
Tebi ne vredi davati argumente. Uporno se držiš priče o Fiat u Srbijei - nabolje još od prvog srpskog ustanka!!! Valjdasi zaposlen u FAS ili radiš ove stvari honorarno, pa te razumem u neku ruku....
I ja bih tako bio "strani ulagač", a na teret "majke Srbije"...
Pa, Država Srbija je dala "garancije" ( jemstvo ) na kredit koji je 2011. godine "uzeo" FAS ( što znači i da je FAS obveznik vraćanja kredita ), a onda se dobijena sredstva tog kredita ( FAS-u ) kod APR-a "proknjiže" kao dodatno ulaganje "stranog ugovarača" (FIAT-a ) i neko mi ovde priča kako je to FIAT "uložio". To ne bi progutao ni "moron" iz Laze Lazarevića ...
FAS i treba da vraca pare, koje su ulozene u njega od strane Fiata i Srbije... Nista logicnije od toga. Ako ulozis pare u neki posao ocekujes da ti se od tog posla i vrate. Isto i banke ako su dale kredit ocekuju i da im se vrati. Argumenti su ti nikakvi i molim da mi se vise ne obrtacas, jednostavno nisi strucan da procenjujes ovakve poslove.
Fiat bolje finansijski stoji od Srbije, i kako onda moze Srbija da daje garancije za kredit Fiatu? Upravo je obratno, zahvaljujuci Fiatu kredit je uzet pod najpovoljnijim uslovima. Srbija moze da garantuje samo za svoj deo kredita, kao i Fiat. To je toliko jednostavno da mi je neverovatno da neko to ne razume. Fiat je taj novac ulozio u kupovinu robota, opreme, obuku radnika i naravno da je to njegov ulog. Srbija je ulozila u renoviranje fabrike i to je njen ulog. I ostala duzna put i obilaznicu.
B.M.
Pare uložene u FAS se nikada vratiti neće. Računam da Srbija ostane kratka oko 1 milijardu € u poslu sa Fiatom. Ostaće Komatsu robot kao usomena kad izanđa!
Tvoji argumenti su rekla - kazala, a ovde su izloženi realni činioci, poslovanja i nastanka FAS-a.
Ja te molim da u daljoj diskusiji ne smatraš da su posetioci ovoga Bloga kao čitaoci Kurira.
Potrudi se da bolje odradiš posao za koji si plaćen!
"Nadam se da će kad tad neko morati da odgovara za jedu upropašćenu fabriku Zastava i milijardu eura datu u propast privatnoj stranoj kompaniji, bez bilo kakvog tendera i sa 'zatamnjenim' ugovorom".
Upravo tako.
@Jovanovic
Postoji nesto sto se zove medijska pismenost. Proguglaj malo ovaj pojam. Ljubomorni Hrvati crkavaju od muke jer ne mogu da privuku ni jednu ozbiljnu investiciju a mi doveli Fijat, Nas aerodrom raste 30% godisnje a njihovom otkazuju letove zbog novih vlasnika, a Croatia airlines propada a Air Serbia raste... Zar verujes ljubomornim Hrvatima? Prihod HR od turizma je u 2013 bio 14% manji nego prethodne godine 6,5 MLRD €, a u Srbiji turizam porastao 45% u istom periodu i dostigao 1,5 MLRD € i to bez Jadranskog mora.
@Roker
Koji salon automobila drzis?
Toliko neznanje iz oblasti ekonomije davno nisam video. Smejem se a plakao bih citajuci tvoje komentare.
Prva lekcija: Firma je knjigovodstveno u gubitku sve dok ne otplati sve kredite i dugove. Krediti se u normalnim biznisima vracaju godinama, a samo kod dilera droge ima ono sto ti ocekujes.
Tekst iz no name hrvatskog casopisa je tendenciozan i neistinit, jer se bavi samo povrsno finansijama jedne firme.
FAS je neto izvoznik, tj vise izvozi nego sto uvozi sto je i logicno.
@CaMIRO
Koliko se davalo staroj Zastavi?
Dali smo za FAS toliko novca koliko je stara Zastava jela svake 3 godine. Stvarno lupetate najstrasnije.
Pojavili se uvoznici auta Roker Moron i caMIRO da pljuju po FAS-u jer im je konkurencija. Jadno!
@Sinbad
Ja nisam „uvoznik automobila“ i „ne pljujem po FAS-u“, ali nisam saglasan sa dovodjenjem ljudi u zabludu i sa potcenjivanjem njihovog zdravog razuma ( što neki ovde očigledno rade ).
Ako je FIAT „strani ulagač“ ( a jeste ), za ono što on hoće da se smatra njegovim ulogom (inicijalnim i/ili kasnijim ) i da se to kao takvo registruje kod APR-a, to mora da ULOŽI sam FIAT, pa ( ako je naknadni novčani deo uloga u pitanju ) makar da to obezbedi iz kredita, koji će da UZME i VRATI sam FIAT ( i/ili onaj ko za FIAT bude garantovao, a to može, ako hože, da bude i Država Italija ).
Ne može „STRANO ULAGANJE“ FIAT-a u FAS da predstavljaju (i) sredstva kredita koje je uzeo FAS i za koji će da garantuje Država Srbija. To je sve, samo ne „strano ulaganje“.
Naravno, ako kredit uzme i otplati FIAT ( kako bi trebalo ), a sredstva kredita kao dodatni ulog ( kao novac ili kupovinom opreme ili s. ) da investira u FAS, onda, ukoliko FAS bude posle „pozitivno poslovao“, osnivači ( pa i FIAT ) će da „povlače dobit“ i FIAT će iz te dobiti da otplati i kredit koji bi uzeo.
To je jedino ekonomski, pravno i logični razumno postupanje za Srbiju.
Ovako kako se radi, kredit uzme ( i vraća ) FAS, garantuje za njega Država, a sredstva tog kredita se „predstave“ kao „strani ulog“ FIAT-a, te ako se tako i nastavi, FAS će stalno da ima gubitak, a naša Država će stalno na ime dobiti da povlači „šipak“. I imaćemo još jedan čuveni „Zamber“. Još jedno „strano ulaganje“ iz te iste „kuhinje“. Samo daleko crnjih razmera ...
Strah me i pomisliti kako će FIAT „obezbediti“ sredstva za razvoj novog modela. Tako što će i te pare dati majka Srbija, sve na isti način ...
"Dali smo za FAS toliko novca koliko je stara Zastava jela svake 3 godine".
Ovu floskulu sam izabrao i pored toga što je neistinita. To ne treba da umanji njenu važnost. Biografiju odnosno nivo obrazovanja autora ne treba uopšte poznavati da shvatite da bi bilo neukusno očekivati ozbiljnu diskusiju.
Dakle, floskula je vredna pažnje ne zato što autor nagađa; već zato što bi, kada bi došao do ugovora koji definiše obaveze Srbije prema "Fijatu", zatvorio oči i nastavio da nagađa.
Od veličine ove pogrešno upućene ljubavi, prave se španske serije. Doktori je prepoznaju kao stokholmski sindrom. To je demagogija vredna pažnje. Partija je bitnija od države, volja Vođe je sam svoj razvojni plan, profit je iznad zakona, komfor robovlasnika je važniji od razvoja radnika ...
Kako proizvodnja i izvoz budu rasli, sve manje ce biti argumenata protiv ovog posla s Fiatom. Secam se pocetka i memoranduma, vecina nije verovala da ce Fiat uopste doci. Pa zatim, pravice samo Punto, odustace od posla sa Zastavom, nece uplatiti novac, nece biti novi model itd, itd. Ali bez obzira na sve, mi smo danas stigli do 1.5milijardi $ izvoza FASa, a planira se jos jedan model. Mrziteljima ovog posla je sve teze izneti argumente protiv.
Za neke zaludjene hejtere mozda i jeste floskula! Drzava je svako godine, staroj Zastavi davala subvencije u iznosu od oko 300 miliona evra godisnje neto. Tj, kad se uracuna i novac koji je Zastava kroz doprinose na fiktivne plate, vracala drzavi. Znam da ste hejteri iz licnog interesa, koji su licno pogodjeni uspehom FAS-a. jasno je to svakome ko procita vase komenntare. O ekonomiji govorite sarlatanski, bez argumenata. Dajte relevantne podatke, moze i iz stampe, pa da razgovaramo.
Vučić najavio objavljivanje ugovora sa Fijatom i Etihadom:
http://www.kurir-info.rs/vucic-najavio-objavljivanje-ugovora-sa-fijatom-i-etihadom-clanak-1354707
Zastava je posle Sartida najvise kostala drzavu, i da nije dosao Fiat verovatno bi bila zatvorena. A sto se tice ugovora neka ga objave. Koliko god je dato Fiatu danas bi drzava dala i vise samo pokrene neka propala preduzeca.
Ugovor će biti objavljen....
Ali u Srbiji se smatra krivično delo, a posebno u razvijenom svetu, ako se se osnivački kapital firme odnosi na kredite koji su opterećeni tom firmom! To je čist kriminal i način pljačkanja neke zemlje! Upravo to je Fiat uradio u ovom poslu. Nije ni dinara uložio, osime neke opreme koja s epotrpa u kamion i odveze!
Fto se programa Fiat tiče a posebno 500L, stvar je propaloa i nema tu nekog prihoda.
Sinbad
Ja ne bi kupio 500L ni u ludilu! Zamisli jedan Audi A3 ili A4, star 2-3 godine, mane košta od nasmejanog putujućeg kofera zvanog 500L!!!
To što navodiš da su Hrvati ljubomorni Hahaha! Ne! U navedenm tekstu samo ne preovladava euforija i pomamam kao u Srbiji, gde se Fiat predstavlja kao najbolje nešto još od prvog srpskog ustanka! A ustvari, ostaće upisano u knjigama kao najveća prevara od drugog svetskog rata!
"mane košta od nasmejanog putujućeg kofera zvanog 500L!!!"
Ahahaha, toooo Mange, car si! :)
@roker
Jaki ti argumenti! :)
Ne bih ga ni ja kupio ali iz sasvim drugih razloga. I gde ima A4 star 2-3 godine za 10 i po hiljada evra? Ima mozda onaj iz kojeg se nije izlazilo pa za 3 godine u njega uterano 400.000 km, pa vraceno na srpskih 120.000 pa prodato naivcima poput tebe. Ali to je tvoj izbor.
Samo duplo skuplje od baznog 500L:
http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila-26.php?category=26&tags=W3siaWQiOiAiMjE4IiwgInZhbHVlIjogeyJtaW4iOiAiMjAxMS4wMCIsICJtYXgiOiAiMjAxMi4wMCJ9LCAiZnVuY3Rpb24iOiAicmFuZ2UiLCAic2VsZWN0ZWRJbmRleCI6IFs0LCAzXX1d&showold_pt=false&shownew_pt=false&brand=38&model=959&price_to=&tag_218_from=2011.00&tag_218_to=2012.00&showoldnew=all
Ja ne mogu sebe da smislim u 500 L zbog nečega "bolnog" o čemu upravo govori i ovaj svež komentar jednog vlasnika sa B92:
"Ja imam ovu nacionalce verziju sa paketima i osećanja su pomešana. Kvalitet obrade, dizajn i funkcionalnost su sasvim dobri. Mesta ima, pogotovo na zadnjim sedištima. Simpatičnih rešenja pregršt. Vešanje lepo podešeno, lep osećaj u vožnji, menjač sasvim lepo ide. Ni previše mekan, ali ni nemački precizan. Ipak za vozača prema mom kriterijumu može biti noćna mora. Nisam razmažen, raznih sam se kola navozao u životu, od juga i lade, preko fijata, škoda, do premijuma, ali ergonomija je možda i meni najgora do sada. Do sada nisam uspeo da namestim poziciju sedišta i volana da bude u redu. Kad su volan i sedište u redu, ne vidim brzinomer. Kad vidim tablu, bole leđa i ne mogu lepo da uhvatim volan. Kad namestim volan i tablu, sedim ko po kazni. Par dužih puteva su bili prilično bolni. Motor 1.4 je jako težak za vožnju i mora da se šalta dobrano. Opet, kad se osvrnem oko sebe, lepota, pa i nije loše:)"
Ono što je najbitnije ( ergonomija ) to je promašeno.
Audi A3 1,6 tdi, sa odličnom opremom, godište 2011, prešao 160 000km pravih, može se uzeti za 11 000€ u odličnom stanju. Mogu se naći slični i A4 za nešto malo više para.
Zmači, A3 tdi 2011 godište je u ceni kao nov benzinac 500L u siromašnoj opremi! I Audi kad bude na 250 000km, biće u sličnom stanju kao nov 500L. Novi 500L benzinci, imaju očajne motore, troše ulje a imalo je masa havarija motora na nekih 20 - 30 000km!