
Kako prenosi Tanjug, prodaja automobila na tržištu Evropske unije povećana je 4,5 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, što je deveti mesec zaredom kako raste. to je objavila Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).
U maju je prodaja novih vozila na tržištu Evropske unije (uz rast od 4,5 odsto) dostigla 1.093.448 jedinica, posle rasta od 4,6 odsto u aprilu, dodaje se u saopštenju koje prenosi francuski list Kapital.
Od početka godine, dakle za period januar-maj, prodaja je porasla 6,9 odsto u odnosu na isto razdoblje 2013, a prodato je 5.431.921 vozilo.
Sa izuzetkom Italije, sva velika evropska tržišta zabeležila su rast u maju - francusko 0,3 odsto, nemačko 5,2 odsto, britansko 7,7 odsto, a špansko čak 16,9 odsto. Rang ostaje isti i kada se posmatra period od prvih pet meseci, na čelu sa Španijom (16,3 odsto), dok su na poslednja dva mesta po stopi rasta Italija (3,2) i Francuska (3,0 odsto).
Međutim, posmatrano po proizvođačima, vode upravo francuske kompanije. Reno je u maju ostvario rast prodaje od 18,8 odsto u odnosu na maj 2013, pri čemu su i marke Reno i Dačiija ostvarile rast, i to od 16,2 i 25,1 odsto, respektivno.
Što se stope rasta tiče, u maju je japanski Nisan (+10,7 odsto) pretekao nemačkog proizvođača Folksvagen koji je je uz rast od 9,6 odsto ipak ostao lider u obimu prodaje na evropskom tržištu, sa 290.119 prodatih novih vozila.
Francuska kompanija Pežo-Sitroen PSA u posmatranom mesecu je ostvarila skromniji rast od 4,3 odsto, pri čemu je Pežo povećao prodaju 4,9, a Sitroen 3,5 odsto u odnosu na maj 2013.
A što se obima prodaje tiče, PSA je ipak ostala ispred Renoa, sa 120.128 prodatih jedinica u maju, prema 101.334 koliko je prodao Reno.
Najzad, neki proizvođači su u istom mesecu ipak zabeležili pad prodaje, kao što je Ford (2,0 odsto), Fijat (2,7 odsto) ili Dženeral motors (6,8 odsto).
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia
Kako sad Pezo ima rast od samo 4 % a pre neki dan rekordna prodaja uspesnih modela???
Posmatranje procenata na ovakav nacin ne dovovodi ni do kakvog zakljucka, a ko ne znamo niz faktora koji uticu na same numericke vrednosti. Na primer, mesecni pad prodaje u prethodnom periodu, ili ukupan broj prodatih vozila i slicno.
Evo primera: VW je u proteklom kvartalu na japanskom trzistu povecao prodaju za 27% u odnosu na isti period prosle godine. Neko ce zakljuciti da ovaj proizvodjac razbija u Japanu, a rec je o svega 4000 automobila vise, itd.