
JD Power sproveo je u Nemačkoj istraživanje tržišta čija je tema bila pouzdanost automobila. Rezultati su pokazali da su japanski automobili, prema iskustvu nemačkih vozača najpouzdaniji. Po svemu sudeći kvalitet odn. ekonomska korist je kod pragmatičnih Nemaca nadvisio rodoljubivost.
Istraživanje je sprovedeno u Nemačkoj od decembra 2013. do februara 2014. godine, tako što je anketirano 18.288 vlasnika automobila koji su prvi put registrovani u periodu od januara 2011. do februara 2012. godine. Na taj način došlo se do saznanja o najvažnijim argumentima koji su imali uticaj na odluku vlasnika novih automobila u Nemačkoj da kupe određeni automobil. To su: pouzdanost i trajnost (56%), "poslovna" funkcionalnost (48%) i bezbednost (46%).
JD Power je proglasio Toyotu Avensis najpouzdanijom poslovnom limuzinom u Nemačkoj jer je Avensis postigao najbolji rezultat i najvišu ukupnu ocenu između svih modela koji su obuhvaćeni istraživanjem.
Još je jedan Toyotin automobil zauzeo je prvo mesto - Yaris je proglašen najboljim u segmentu malih automobila, dok je manji Aygo zaslužio drugo mesto u segmentu gradskih automobila. Treće mesto na listi kompaktnih automobila pripalo je modelu Toyota Auris. Ukupno, Toyota je zauzela drugo mesto prema pouzdanosti u Nemačkoj, prema JD Power istraživanju za 2014. godinu.
Izvor: Netauto.rs
Cak su i prema nemackim istrazivanjima Japanci u samom vrhu pouzdanosti.
Koja je ovo glupost, U svetu se godišnje proda desetine miliona vozila, a oni nude zaključke u „pouzdanosti“ vozila na bazi „iskaza“ 18.000 vlasnika vozila starih oko dve godine. Totalna imbecilija. Ne kažem da je Toyota „nepouzdana“, ali je činjenica da u skorije vreme ( poslednje 3-4 godine ) opoziva „milione i milione“ vozila ( zbir toga je značajno veći od njihove godišnje produkcije ), što može da govori (i) da su primenjena tehnička rešenja i/ili kontrola kvaliteta veoma sporni, a vozila „nepouzdana“ ( ali bi bilo loše i misliti da je TSI „pouzdan“ zato jer od strane VW-a nije bilo zvaničnog opoziva zbog „lanaca i katanaca“ ). A koliko sam čitao nedavno, godišnja prodaja avensisa u EU je toliko opala, da je pitanje da li će postojati sledeći avensis za EU, tako da su hvalospevi o njemu u ovom istraživanju malo bespredmetni i promašeni
Ja godinama pricam Toyota-Lexus.. :) mada, gotivim i Mazdu podosta, Nisan, Micubisi
Pa ovo nije istrazivanje vezano za svet nego za Nemacku i nije prvo te vrste u kojoj Japanci pobedjuju ostale, a svi koji ih voze duze i nekoliko modela znaju o cemu se radi.Sto se tice opoziva modela i on je deo strategije kvaliteta.Ako vozis novi auto i ako znas da ce, ukoliko postoje sistemski propusti na tvom automobilu on biti opozvan i otklonjen propust, siguran sam da ces biti spokojniji i proizvod koji si kupio ces smatarti kvalitetnijim.A sto se tice uzorka od 18 000 ispitanika on je sasvim reprezentativan za jedno trziste, posebno ako podatke uporedis sa drugim istrazivanjima i oni se u dobroj meri podudaraju.Sto se Avensisa tice, ovde je rec o kvalitetu a ne o atraktivnosti i primamljivosti za kupca, to nema puno veze sa tim zasto se auto kupuje ili ne.Kvalitet nije jedina i najcesce nije presudna stavka pri izboru automobila, a ja sam jedan od onih koji Avensisa ne bi kupio nikada taman i da je najkvalitetniji ikada, mada postujem kvalitet Toyote, ali meni nije presudan.
Kod ocene "pouzdanosti" (da ne kažem "poštenja" Toyote),pogledajte zvaničan sajt Toyote,gde imate "upustvo za upotrebu" za svaku Toyotu koja se kod nas nudi, u kom upustvu, izmedju ostalog, piše da je, recimo, za Yarisa dozvoljena potrošnja motornog ulja DO JEDAN litar na svakih 1.000 km. Za svaku Toyotu je to u "upustvu" deklarisano kao normalna potrošnja,što je po meni najbolji dokaz koliko je Toyota "kvarna" i kako onemogućava vlasnike da se koriste svojim pravima iz garancije ( osim ako neko misli da je DANAS normalno da kola troše do 1 litar ulja. Znači, ako ja u Toyotu izmedju dve redovne zamene ulje (15.000 km) DOSPEM 14,9 litara ulja i "požalim se" da mi "troši ulje", Toyota će da me "oladi" , jer je to "normalna" ( deklarisana) potrošnja ulja.
Tko ne veruje, eno ga sajt Toyote, pa neka čita šta je "normalna potrošnja ulja".
Ne znam samo za onaj "novi" engine BMW 1.6 dizel u Versu, pošto je za njega servisni interval 10.000 km, tu bi možda "dosipanje" ulja od "svega" 10,1 litara izmedju dve zamene, valjda bilo prihvaćeno kao "osnovana reklamacija"
Pa mislim da svi savremeni motori, kada su potpuno ispravni i novi, mogu u otezanim uslovima eksploatacije, da potrose i do litar ulja na 1000 km,kada se potpuno opterecen na primer vozi velikim turazama i brzinama, a da nakon toga nastave da trose ulje normalno.To se ne smatra kvarom, to se desava i potpuno zdravim motorom, ne postoji motor koji ne trosi ulje, to je zabluda, a posle par hiljada kilometara nivo ulja ostaje isti iako je jedan deo ulja sagoreo, zato sto karike sa zidova cilindara skidaju tokom taktova skidaju ostatke garezi i nesagorelog goriva.Svakako na 10 000 km ne sme da potrosi 10 l ulja, ali ako potrosi 1,5 litara, a pri tome 1 l potrosi nakon samo 1000 km, to se ne smatra neispravnim motorom,ako nakon toga potrosnja ulja postane normalna a to je od 0,1% do 0,8% potrosnje goriva.Dakle, ako vozis benzinca i pri tome je natovaren na autoputu pri brzini od 130-140 km na cas, potrosnja goriva ce ti kod vecine benzinaca u tim uslovima ici na 10 do 12 litara, a ulja ces sasvim sigurno potrositi od 0,5 do 0,8% odnosno,pola do jedne litre ulja.To je uobicajeno.Nije uobicajeno da trosis litar na svakih 1000 km, ali ako ti se nekada desi da za 1000km potrosis litar to nije nenormalno i nije kvar.
Ja ne znam sta je tu vama cudno vezano za potrosnju ulja. Cak ni tih litar na 1000km uopste nije nerealno za ispravan motor. Srbin cim vidi da mu potrosi i 100 grama ulja na 1000km odmah krene da panici kako tu nesto ne valja
Pa nije Tojota jedina koja deklarise ovako veliku potrosnju ulja, i kod Italijana je isto tako, pa i jedni i drugi vaze za drzave koje prave najizdrzljivije motore.
Svaki, ali svaki auto MORA da potrosi odredjenu kolicinu ulja bio on ganc nov ili polovan, to je cist zakon termodinamike.
Jedini izuzetak je Mazdin rotacioni motor koji voli da guta ulje skoro kao benzin, ali to je zbog svoje konstrukcije.
Slažem se ja da (i savremen) motor „pod forsažom“ troši značajno više ulja ( i da svaki motor u nekoj meri uvek troši ulje).Ali, ako VW ili Pežo ili mnogi drugi u svom upustvu deklarišu „do POLA litra“ na 1.000 km, a Toyota deklariše „do JEDAN litar“, tada, ukoliko Vam, recimo, 1.4 TSI ili 1.6 HDI „pod forsažom“ troši 9 dcl na 1.000, Vama će ( po reklamaciji ) da priznaju da postoji „garantni problem“, ali, ako imate novu Toyotu Verso sa BMW-ovim dizelom 1.6 (ili jaris sa malim motorom od 1 litra zapremine), pa Vam on „pod forsažom“ troši tih istih 9 dcl. reći će Vam da je to „sasavim normalno“.
I, ko tu sada nije normalan, a ko je kvaran kao šupalj zub? Kako ja razumem, u prednjem delu je veoma kvarna Toyota