
Kineski organi sprovode istragu oko toga kako se prodaju rezervni delovi nekih nemačkih brendova poput Audija, BMW-a, Mercedesa.
Istraga treba da utvrdi da li su originalni rezervni delovi dostupni i za ovlašćene servise, ali i nezavisne servise, da li ima nameštanja cena i da li su iste prevelike.
Ukoliko se utvrdi da neki brendovi pokušavaju da na ovaj tržišno nelegalan način naprave dodatni profit, kazne će se meriti u milionima, ili više desetina miliona.
Izvor: Automotosvijet.com
Voleo bih da vidim zakon koji u trzisnom nacinu privredjivanja ogranicava visinu profita.
Vojvoda,
A kako ovo objašnjavaš? "Uvaljivanje" falš delova po ceni originalnih zarad dodatnog profita?
pozz
Razna uvaljivanja i prevare spadaju pod krivicno delo. Ovo sto Kinezi nameravaju je nesto sasvim drugo. Nesto sto sa trzisnim principom poslovanja nema nikakve veze, ako je vest dobro prevedena i ako je ova vest tacna.
Da li ce rezervni delovi biti dostupni samo ovlascenim servisima, da li ce se ponuditi slobonom trzistu, ili ce biti dostupni samo servisima, iskljucivo je stvar poslovne politike proizvodjca vozila. Nikako ne Mao Ce-tunga.
@Vojvoda - nemojte tako crno-belo gledati na svaku vest koja dolazi iz Kine a za koju mislite da nije u skladu sa "neoliberalnim" gledanjem na trziste kakvo mi ovde u Evropi poznajemo.
Mera poput ove postoji odavno u EU - i uvedena je kao zastita za vlasnike nezavisnih servisa od samovolje proizvodjaca vozila i njihove zelje da "zakljucavaju" prodata vozila za svoju servisnu mrezu (u i van garantnog roka).
Koga zanima nesto vise na ovu temu moze da poseti sajt http://www.r2rc.eu/