home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Zajednički projekat Renault Trucksa i 6 partnera nazvan EDIT (Efficient Distribution Truck) – Efikasni distributivni kamion, ima za cilj smanjiti potrošnju goriva distributivnih vozila za 13% (u odnosu na vozila koja se trenutno proizvode), i to zahvaljujući upotrebi inovativnih tehnologija.

Partneri projekta su renomirane kompanije Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA de Lyon (LamCoS) i IFSTTAR (LICIT).

Projekat se zasniva na različitim poljima istraživanja. Pre svega revidirana je aerodinamika, prototip će biti opremljen niskonaponskim macro-hybrid sistemom za rekuperaciju energije koja se može koristiti za napajanje pomoćne opreme, a po potrebi pružati podršku motoru SUS, odnosno pogonskom sistemu.

Drugo polje istraživanja odnosi se na sisteme pružanja pomoći u vožnji, a povezan je sa putnom signalizacijom, pa će, naprimer, biti povezan sa semaforima i imaće mogućnost regulacije brzine kretanja, kako bi se vozilo što manje zaustavljalo, te tako ostvarivalo uštedu goriva. Takođe, tu je sistem koji će omogućiti vozaču da odabere najekonomičniji itinerer usklađen sa trenutnim uslovima vožnje. Konačno, na prototipu će se testirati nove gume sa nižim koeficijentom otpora kotrljanja.

U pripremi projekta, planirana je isporuka prvog vozila tokom 2018. godine.

Nakon projekta Optifuel Lab 2, laboratorijskog vozila u kome je primenjeno više inovacija kako bi se smanjila potrošnja na “duge pruge”, ovaj put za osnovu je iskorišćen Renault Trucks D Wide Euro VI sa hladnjačom, a sve primenjene tehnologije mogu biti komercijalno dostupne do 2020. godine, gde će svaki partner u projektu ostvariti svoju ekspertizu.

Izvor: Proauto.ba

Foto: Renault



čitanja : 935



Komentari