
Francuski ministar za zaštitu okoline Segolen Rojal izjavila je danas da inicijalni testovi ukazuju na prevaru u vezi sa emisijama štetnih gasova u „Folksvagenovim“ automobilima, dok su ostali proizvođači dobili prolaznu ocenu.
Ubrzo nakon što je „Folksvagen“ priznao da je u 11 miliona automobila sa dizelskim motorima ugradio softver za manipulisanje nivoom štetnih gasova, Francuska je pokrenula seriju testova.
„Od deset vozila svih marki koje se smo do sada testirali, videli smo da `Folksvagenova` vozila emituju pet puta više azotnog oksida od zakonske granice.
„Time je prevara potvrđena“, rekla je Rojalova radiju „Frans info“.
Ona je dodala da su emisije ovog gasa iz dizelskih motora ostalih proizvođača bile takođe iznad zakonske granice, ali u skladu sa očekivanim razlikama između laboratorijskog testa i vožnje u realnim okolnostima.
„Folksvagen“ je zbog ovog skandala izgubio oko 40 odsto tržišne vrednosti, njegov direktor bio je primoran da podnese ostavku, a u mnogim zemljama pokrenute su istrage koje bi mogle da rezultiraju kaznama od nekoliko desetina milijardi evra.
Nemački proizvođač izdvojio je skoro sedam milijardi evra za saniranje posledica ove afere.
Poziv članicama EU da provere emisije gasova
Evropska komisija uputila je pismo članicama EU apelujući na njih da prošire istragu o mogućem kršenju propisa o emisijama štetnih gasova, nakon što je „Folksvagen“ priznao da postoje „neregularnosti“ u nivou emisija ugljen-dioksida.
U pismu, koje je Rojters dobio na uvid, Komisija navodi da nije znala za bilo kakve nepravilnosti u vezi sa vrednostima ugljen-dioksida i da traži podršku vlada EU da „otkrije kako i zašto se to dogodilo“.
U pismu se navodi da je Komisija već kontaktirala nemačku Saveznu upravu za saobraćaj /KBA/, koja je odgovorna za odobravanje novih tipova automobila.
Portparol Komisije potvrdila je da je upućeno pismo, dodajući da je zatraženo od nacionalnih vlada da prošire svoje istrage i utvrde moguća kršenja propisa EU.
„Ovde se radi o poverenju javnosti. Potrebne su nam sve činjenice na stolu i zato primena postojećih propisa“, rekla je ona.
Testiranja vozila u EU provode nacionalne institucije, pa se Komisija oslanja na državne organe članica bloka. Proizvođači automobila su moćna lobistička grupa u EU jer su glavni izvor radnih mesta i glavni izvoznici.
Izvor: Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
"Ona je dodala da su emisije ovog gasa iz dizelskih motora ostalih proizvođača bile takođe iznad zakonske granice, ali u skladu sa očekivanim razlikama između laboratorijskog testa i vožnje u realnim okolnostima."
Hahahaha!!!
Dobro, onda cu ja da isporucim merni uredjaj za termoelektranu, koji gresi vise nego sto je propisima dozvoljeno, ali nema veze, to je ocekivano, jer ja to ispitujem u laboratoriji u firmi, a ono tamo je na terenu. Ako kotao eksplodira i pola Beograda ostane bez struje, necu biti kriv!
Ako važeći normativ propisuje testiranje u "tačno opisanom laboratorijskom ciklusu" ( tj. u nekom imaginarnom "cirkusu" ), onda je za ocenu poštovanja normativa bitno samo da li je vozilo "položilo" takav "cirkus".
Kada propišu neki drugi "cirkus" ( kao bliži "realnim uslovima" ), biće bitan on, ali do tada - ne.
Samo, nikada se nećemo složiti šta su to "realni uslovi".
Jer i po gradu Beogradu možete da prosečno trošite 5, 15, ali i 25 litara goriva. Samo je pitanje kojim putem, tempom i u koje vreme. I šta je onda tu baš "realno"?
moron
Upravo na taj "cirkus" sam i mislio. Znaci, model je prosao na ispitivanju ili je pao. Bilo manje ili vise, on je pao. Cim su i drugi prekrsili zakonski normativ, znaci da su i oni pali.
Izjava ove Francuskinje me podseca na onu pricu "Devojka je samo malo trudna". Verovatno medju tim "samo malo trudnim devojkama" ima i poneka Francuskinja.
OP
Ali, gore piše: "inicijalni testovi ukazuju na prevaru u vezi sa emisijama štetnih gasova u „Folksvagenovim“ automobilima, dok su ostali proizvođači dobili prolaznu ocenu."
Kako ja to jezički razumem, osim VW-a, svi ostali "prolaze cirkus".
Najbitnije je utvrditi da li se koriste prevarantske radnje pri merenju emisije gasova na testu. Laboratorija teško da može da bude 100% ekvivalent realnim uslovima.
@Optimus prime
Zakonski normativ je dat samo za laboratoriju i niko ga osim VW nije prekršio.Vožnja u realnimuslovima nije zakonski regulisana nigde. Regulisano je samo koliko može postići u laboratoriji. Srž priče je da VW to nije mogao postići u laboratoriji, pa je zato instalirao softver koji je varao.Jedino on.
Srž priče je da je VW prevarantska firma. koja ce ovim izgubiti poverenje kupaca. Najmanje se to ocekivalo od Nemaca koji su poznati po tacnosti.Kod nas to nista nece promeniti, vecina ce i dalje verovati da su VW najbolja marka pa makar se i raspao u voznji.
Dragan
Cekaj, druze, gore u tekstu ne pise da su ispitivanja vrsena u laboratorijama. Seti se da su Ameri provalili laziranje na testovima van laboratorije, jer u lab testovima softver-lazov odradjuje svoju funkciju. Ovde kazu da su posle serije testova (ne kazu kakvih), VW motori pet puta prekoracili dozvoljene vrednosti, a za ostale kazu da su i oni, ali u "prihvatljivim granicama". To je kao da imas ubicu koji je ubio 20 ljudi i onoga ko je ubio 4-5 ljudi. I jedan i drugi su ubice, sami se ovaj prvi vise prikrivao. Inace, i u labu moze da se izvede dosta dobar test: uzmes motor, stavis ga pod maksimalno opterecenje i vidis sta ce da izbaci. Dzaba njihovi (fabricki) podaci, ako su puni fusnota (pod uslovom da je ovo, pod uslovom da je ono...).
alo NEMOJ da se tesis i da branis vw! sto pezo nema toliko zagadjenje! zna se da su oni najcistiji! oni ljudi misle da danas sutra ne dobijamo rak a sugavi vw i nemci uvek gledaju kako neko zlo da naprave! pu!
Ne kontam iz kojih razloga srbijanski zivalj tako zdusno brani nemacke prevarante?
Prvo nije isto ubio 20 ili 5 ljudi,drugo na testiranju za izlazak iz psyco institucije vw ludak je koristio nedozvoljane sedative, a ostali su prosli test regularno. Kako da ih testiraju u lab uslovima kad onda softver odradjuje svoj prljavi posao.
Sto se pravite blesavi VW ljubci?
Meni nije baš jasno kako to da samo VW dizeli padaju i toliko su lošiji po okolinu od ostalih, kada svi common-rail dizeli rade na maltene istom principu sa sličnim iskorišćenjem energije i potrošnje goriva. Gde je tu najveća razlika? Jer gorivo sagori kako sagori, ako je slično iskorišćenje i potrošnja, i ono što izlazi iz bloka motora mora biti slično. Da li je onda najveća razlika u kvalitetu katalizatora, da li je tu VW fušario pa varao u SW jer je to "jeftinije"?
@Miki
Svi automobili idu na četiri točka, ali nisu ista. ;)
Za azotne okside nije bitna potrošnja goriva kao za recimo ugljene okside. Uslovi pod kojim gorivo sagoreva utiče na azotne okside. Za to je pre svega zadužen EGR ventil, koji inače ima malo negativan uticaj po potrošnju. U post tretmanu je zadužen LNT ili SCR katalizator. LNT je manje efikasan kada motor mnogo bljuje azotne okside, ali nema održavanja i jeftiniji je. VW je, ako se ne varam, negde koristio LNT a negde SCR u zavisnosti od verzije.
Sta reci,Das Garbage.Nema dizela bez dCi.Viva la Renault!!!!!
kiza
Naprotiv, ne branim nista specijalno VW, vec kritikujem i ostale proizvodjace sto daju sminkane podatke. Niko od njih nije bez putera na glavi. Ovo sto su u VW uradili, samo je vrhunac drskosti odavno prisutne u auto industriji.
Hasan
Ubica je ubica, kako god da okrenes, svidelo se to tebi ili ne. A testiranje motora u labu moze da se obavi na probnom stolu, bez ikakve veze sa karoserijom. Najjednostavnije opisano: inspekcija slucajnim izborom uzme motor sa trake, odnese ga u nezavisnu laboratoriju, stavi na probni sto i da gas do daske. Ako motor ostvaruje maksimalnu snagu (koju proizvodjac navodi) i pod tim maksimalnim opterecenjem zadovoljava ekoloske propise, onda je prosao. Kao sto u normalnim zemljama radi i sanitarna inspekcija.
Renault
Da, da. Dci je najbolji i jedini. Toliko je dobar, da nisam smeo sebi da dozvolim, da vozim duze od godinu i po Senik sa tim motorom, vec sam morao da se spustim na Pikaso 2.0 HDI od 66kW.
Optimus Prime
Jbg,Mercedes je sebi dozvolio da stavi svoj znak na 1.5 dCi.Al dobro,nekome nije ni to dovoljna potvrda kvaliteta,zato je tu Vw heheh..
09:40
Motor u Mercedesu je doradjen i razlikuje se više od 50%.
http://www.motoring.com.au/news/2012/small-passenger/mercedes-benz/a-class/a-class-to-employ-renault-diesels-30245
Ali bez obzira, i da nije doradjen, taj motor je dobar.
Iznenadio sam se kad sam probao Megan 1,5dci sa 80ks kako lepo ide i koliko je elastičan.
Na papiru mi taj 1,5 delovao bezveze.
Evo baš u B klasi ovoj je taj motor sa 109 ks. Lepo ide, sasvim dovoljno za većinu vozača, tih je, miran, a troši ko upaljač.
Reno
Pa ?
http://www.motoring.com.au/news/2012/small-passenger/mercedes-benz/a-class/a-class-to-employ-renault-diesels-30245
OM607 ima 16-ventilsku glavu?
Koliko znam, Mercedes je promenio neke spoljne delove tipa zamajac, alternator... Unutra ništa.
"While the Renault version of the engine is now in its sixth generation and mostly sells in single-camshaft, eight-valve form, Mercedes-Benz has fitted it with an all-new 16-valve cylinder-head and a variable-vane turbocharger to produce 80kW of power.
It will also have 250Nm of torque when it mates to its six-speed manual gearbox, but Mercedes has wound that back to 260Nm when fitted with a seven-speed dual-clutch transmission."
Ovaj deo teksta se odnosi na om607.
Kao prvo, Renault ne prodaje 1.5 dCi uglavnom u 8-ventilskoj formi, nego isključivo u 8-ventilskoj formi, jer 16-ventilska ne postoji.
Takođe, u početku, A180 CDI sa ručnim menjačem je imao 260 Nm, a A180 CDI sa DCT Mercedesov 1,8-litarski motor sa 250 Nm.
Ovi nemaju pojma.
Meganed
U Dačojzlu ide starija generacija tog motora. Merc je doradio po svom. A koliko dugo ugraduju 109ks u Renolu ?
Nema od 109 nego od 110 konja, ali to može i softverski da se spusti kao i NOx emisija. :)
Ugrađuje se još od 2007.
meganed,
Kolega sa starog foruma hehe..on od 2007 nosi naziv Energy?
Terminatore, druže :)
Ne. Energy je od pre par godina sa Stop&Start sistemom i pojačanim obrtnim momentom.
Terminator
Da, i oni imaju sada 260 Nm.
Citan je, recimo, u početku imao stariju verziju sa slabijim maksimalnim obrtnim momentom od 240 Nm.
Malo mi je neprimereno u mečku B klase danas "trpati" dizel sa samo 260 Nm. Ipak je to mečka, a ni cena nije mala, pa da se kupcu "nudi" moment kao pre nekoliko godina. Bolje da stave 1,6 dci. Doduše, VW je svoj 1,6 TDI i sa 120 ks zaustavio na 250 Nm.
Renault Terminator 07 Nov 2015, 09:40
Mercedesu je to bila najpovoljnija kombinacija. Da Renou platforme za Infiniti a zauzvrat dobije Kangu i dci motore. I ja bih tako uradio da sam na Brxovom mestu. Dci motori su dosta dobri, ali nisu najbolji. Mislim da su trenutno Mercovi 2,1 od 125 kw najpouzdaniji dizeli. Vecina mojih pajtosa mehanicara imaju, uglavnom, lepe reci za njega, a ni jedan nije Mercov fan.
moron
Vozio sam se u B klasi sa tim motorom, nije malo, sasvim lepo ide. Za prosečnog vozača i više nego dovoljno.
Ima i 220cdi i u ponudi ko želi brže.
Al vozaču B klase 180cdi i više nego završava posao.
Folcikin 1,6 tdi sa 105 sam probao u Golfu 6 i iznenadio sam se koliko je lenj i trom.
Nije ni blizu 1,9 koga menja.
Oba B klasa ima 7G i potpisuje iz mesta. :)
Iznenadjujuće lepo ide.
MB
Taj 180 CDI "ima moć" koliko i stari 1.6 HDI od 110 ks. "Ide to", ali samo ako besan nisi (ja, srećom, nisam ili sam se tek nesvesno prilagodio toj nemoći). Ali, nema on "momenta" i to se pod opterećenjem oseti. Kada ga nateram na "bruto dve tone" ( a znam i do maksimalno dozvoljenih 2,2 tone), to je smehotres kakav "performans" pruža. A, koliko je nemoćan, najbolje se vidi kada mu staviš lance. Ni da kreneš, a da ti se ne ugasi ...
MB
Vidim da se u B klasi nude i jači dizeli od 180 CDI, ali onaj 160 CDI sa 90 ks nije dostojan zvezde na nosu. Ubrzanje kao kada u logan MCV "meteš" 1,2 16V sa TNG ...
Ipak je to mercedes i ja ne bih dozvolio taj "populizam". Neki nivo brenda ipak mora da postoji.
moron
Ova je 109ks i 7G, sasvim lepo završava posao.
Ipak verujem da B klasu ne kupuju trkači. :)
Ko hoće jače, ima u ponudi, ali za ovu kategoriju automobila, pije vodu.
Ako se gleda to što kažeš, Merc i BMW ne bi trebali da imaju ispod 140-150ks u toj kategoriji, ispod 180ks u C/3 itd.
Da budu dostojni znaka.
Medjutim jure prodaju, a nisu svi vozači željni brzine, tako da...
A oseti se pod opterećenjem uzbrdo da se motor forsira.
Jbg, zato ja uvek volim jaču kubikažu.
Ali generalno sasvim zadovoljavajuće performanse za većinu, uz malu potrošnju, jeftino održavanje.
MB
Ako nešto mrzim, to je kada na velikoj uzbrdici ( tipa Begaljičko brdo, prevoj Mečka, od Bubanj potoka ka BG i sl ) moram da znatno jače stišćem gas. A to sa tih 240 ili 260 Nm prosto moraš. Nema taj motor moći za tako nešto i ja najčešće radije predjem u "sporohodnu traku" nego da "stišćem". Ali, kada tim istim putem idem sa 1,6 MJ sa 320 Nm, to je sasvim druga pesma. tada imam hrabrosti da ostanem i u srednjoj voznoj traci :)
Slažem se sa tobom da tu klasu "porodičnih kola" ne kupuju trkači, već mahom ljudi kojima je "život već prošao" ...
A da ta kola relativno malo troše i na gorivo i na održavanje, istina je. Ali, da nekada na najružniji način pokažu svoju "nepotentnost", i to je istina.
Koliko znam, kod renoa )npr. Scenica) je samo 1.000 eura "prelaz" sa 1,5 dci od 110 ks na 1.6 dci od 130 ks. Nije zbog tih dodatnih 20 ks, ali tih dodatnih 60 Nm ga dovodi na nivo dojučerašnjih 2.0 dizela.
Doduše, tada bi bio potentniji od B 200 CDI sa čak 2,2 litra i samo 300 Nm :)
moron
Na pomenutom mestu ja osetih "slabost" W212 220cdi spram W211 320cdi.
Ekem, važno je da čovek zna šta hoće, koje su mu potrebe i namene za auto.
B klasa je porodični automobil, za razliku od A klase koja je više za momka ili devojku.
Razlika u startu izmedju B180 i B220cdi je 7 000e.
Ako doplatiš 7G za 180 onda ispada 5 000e ta razlika.
I kod nas skuplja registracija 500e za 2,2.
Nema sumnje da je 220 bolji, samo je pitanje koliko će vozača B klase da se odluči za 220 umesto da ponekad "istrpi" slabosti 180-ce.
Doduše, 1250 ojra je doplata za 200d u odnosu na 180, samo opet kod nas ozloglašena 2,1 kubikaža.
Ova ispod 2,0 će bolje držati cenu.
MB
Slabo pratim premium segment, je li taj 7G klasičan AT ili je "EDC", "DCT", "DSG" ?
Golema je ta razlika cene i/ili registracije da vi se zalečila "povremena nemoć" 1,5 DCI-a ( i ja sam juče "okrenuo" skoro "hiljadarku" a da mi "moć" ni jednog trena nije zatrebala, pri čemu sam bio "nagradjen" smešnom potrošnjom (realnih 5)).
Tako da verujem da će kod nas "99,99%" kupaca B klase izabrati baš 180 CDI i da je sve ostalo za naše tržište ekonomski "promašeno".
moron
DCT je.
Fenomenalan je menjač, moguće je da i on pomaže u peglanju "nedostatka" snage.
Kočnice su odlične.
A iznenadjujuće je da može i da se forsira auto, lepo drži po krivinama, iako mu ti nije namenta niti je namenjen za jurcanje.
I ona troši tu oko "crvenkape" po gradu, tj i malo manje.
5,5- oko 6 "kila" nafte.
Na otvorenom ide i manje.
A pomaže 7 brzina, uvek ide na "leru".
I što se tiče Merca, mogu da kažem da je najjeftinija praktična kupovina.
Porodičan, ima mesta, kompaktan za grad a može i za put. Ima čak i gepeka.
Odlično su iskoristili, da kažem maksimalno prostor s obzirom da nije veliki auto.
Mogu da kažem da sam promenio mišljenje što se tiče A vs B klase.
B klasa je mnogo isplativija kupovina, mnogo više nudi za uloženi novac, praktičnija, za 4-oro, za put, dok je A klasa dobra za dvoje, a 4-oro po potrebi.