
Kako prenosi B92, zbog jeftinijeg goriva u susednoj Bosni i Hercegovini stanovnici pograničnih područja doslovno su okupirali njihove pumpe. Sve veći broj građana i iz Beograda odlazi u prekograničnu nabavku goriva.
Stanovnici iz susedne opštine Bogatić, su ovde redovne mušterije. Udaljnost od dvadesetak kilometara, simboliočna je u odnosu na novac koji uštede kupovinom goriva preko granice. Dolaze ovde i iz udaljenijih gradova, Šapca, Rume i Beograda.
Matematika je jasna, štedi se na svim derivatima. Evrodizel košta 83,40 dinara, odnosno 43 dinara jeftiniji nego u Srbiji. Oko 40 dinara štedi se i na litri benzina, jer je u Bosni super od 95 oktana košta 89,40 dinara. Autogas je 39 dinara pa vozači uštede 29 dinara po jedinici mere.
Preko granice vozači idu i zbog lož ulja, koje košta 66 dinara. Zakon, akcize i cena sirove nafte, vozačima su u drugom planu. Bitna je ušteda. Na graničnom prelazu u redu koji je često do polovine mosta strpljivo stoje vozači iz Srbije, jer će im se čekanje isplatiti. Sve to ide u budžet druge zemlje, a u našoj otvara prostor za šverc. Dve loše strvari odjednom.
Uprkos sve jeftinijem gorivu na domaćim pumpama, u susednoj Bosni i Hercegovini cena mu je još povoljnija pa su stanovnici pograničnih područja doslovno okupirali njihove pumpe.
Na benzinskoj pumpi u Doljanima, odmah iza granice pokraj Metkovića, gotovo svi automobili su sa hrvatskim registarskim oznakama. Cene goriva u Bosni i Hercegovini niže su za više od dve kune (32 dinara) po litru nego u Hrvatskoj pa su ispred pumpi česte kolone. U Ljubuškom, dvadesetak kilometara od Metkovića, cena evrodizela je oko pet kuna i 20 lipa (oko 80 dinara), a evrosupera oko šest kuna. Među onima koji strpljivo čekaju u redu kako bi napunili automobilski rezervoar mnogo je vozača iz Hrvatske. Na pumpama u Metkoviću i okolini samo pokoji kamion ili automobil. Po gorivo hrle u susednu državu i na jednom rezervoaru uštede više od 100 kuna (1.600 dinara).
Samim tim uplaćuju novac u budžete susednih zemalja. Ali, ni to nije najgore, nego pojavljuje se šverc, klasičan šverc, gde građani odlaze radi kupovine goriva i prodaje na srpskom tržistu. E to je dvostruki negativni efekat za budžet.
U poslednjih nedelju dana prosečna cena litra benzina u Srbiji pala je za oko jednog dinara, a cena dizela za dva dinara.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs
Vucic je rekao da ne zeli da se petlja u trzisna desavanja (cene hrane i poljoprivrednih proizvoda), sada neka ne sprecava ljude u pokusaju da ustede. Druga opcija je da spusti cene ispod bosanskih (RS).
Nasi bi da mogu nekako i zrak koji udisemo da nam prodaju sa sve akcizom i porezom.Svaka cast Dodiku,jest lopina kao i ostali al bar nesto da narodu,mogu se voziti za razliku od nas,em plate u Republici Srpskoj su vece nego u Srbiji.
Necete verovati ali i potrosnja je manja pa onda vidi koliko km perdjes za iste pare
Velja
I to je tacno.Uvjerio se licno,od nafte,benzina i plina.Auto ide bolje,ljepse,manje trosi.Sta god od ova gore tri bila kao pogonsko gorivo.
Moram da kazem da su i npr. prehrambeni proizvodi duplo jeftiniji(cak i oni proizvedeni u Srbiji). Sve to ima veze sa nasom ekonomijom koja je oligarhska, a ne trzisna, pa samim tim i cene nemaju veze sa ponudom i traznjom vec sa interesom malog broja ljudi.
I treba tako, kad te rodjena drzava satire. Uzima ti lopatom, a daje ti kasicicom.
Ionako, najvise para od svih tih akciza, poreza i sl. politicari i njihovi prateci mafijasi, trpaju sebi u dzepove.
U Srbiji cene padaju za dinar dva, a porastu za 10-20. Tako nam i treba kad samo cutimo i trpimo. Da se Boj na Kosovu desavao u danasnje vreme, vecina Srba bi otisla za Brankovicem, a vecina od onih preostalih-to bi bili danasnji politicari i oni bi vikali: "Mi smo Turci! Alahu ekber!" Ostao bi Laza sa desetak ljudi!