home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nema novog modela, ni novih tržišta za "fijat 500L"

Kragujevac - Oko 3.000 zaposlenih u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija (FCAS) juče je poslato na plaćeno odsustvo na kojem će, zbog nedostatka posla u fabrici, biti do ponedeljka, 7. marta. Iako se radi o prvom ozbiljnijem ovogodišnjem zastoju proizvodnje svih verzija "fijata 500L" u FCA Srbija, radnici te kompanije sve su zabrinutiji, i to ne samo zbog toga što tokom prinudnih odmora primaju po 65 odsto od redovnih plata, no još više, reklo bi se, što i dalje nema nikakvih najava o proizvodnji novog modela u kragujevačkoj fabrici, u kojoj, voljom Vlade Srbije, ne funkcionišu ni organi upravljanja.

- Nema informacija o novom modelu, ali ni novih tržišta za već postojeći model "500L", zbog čega radnici već otvoreno strahuju za budućnost fabrike. Premijer Aleksandar Vučić nedavno je u Kragujevcu ocenio da su neozbiljne i neodgovorne najave moguće izlazne strategije Fijata iz Srbije, ali ništa ne preduzima da barem profunkcioniše Nadzorni odbor fabrike. Naprotiv, prošla su dva meseca otkad je ustanovljeno da kandidat države za predsedavajućeg tog organa upravljanja ne može da bude na toj funkciji, jer bi bio u sukobu interesa, a Vlada ne predlaže nikoga drugog za to mesto, usled čega je rad Nadzornog odbora fabrike blokiran. Pozivamo premijera da, ako ne može sam da predsedava i tim organom, napokon predloži nekoga ko bi mogao da bude na toj funkciji, i time odblokira rad organa upravljanja - kaže za naš list predsednik sindikata u FCA Srbija Zoran Marković.

Inače, kompanija FCA Srbija je da bi podstakla tražnju Fijatovih modela na domaćem tržištu, prekjuče pokrenula novu akciju zamene starih automobila za nove, u kojoj se, na primer, model "fijat 500L pop" može nabaviti po ceni od 9.900 evra, pod uslovom da kupac u zamenu (reciklažu) ponudi vozilo starije od deset godina. Osim fijata 500L, na akciji su i model panda, koja uz reciklažu košta 7.990 evra, zatim punto, koji se prodaje za 8.990 evra, fijat 500 po ceni od 9.490 evra, kao i SUV model fijat 500X čija početna cena uz recikliranje starog vozila iznosi 14.490 evra.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 1745



Komentari

Opet taksijana...

Autor P1 25 Feb 2016, 11:52

"SUV model fijat 500X čija početna cena uz recikliranje starog vozila iznosi 14.490 evra"
Juče ili dan pre je pisalo 12.490 ?!?

Autor moron 25 Feb 2016, 12:17

Ako su Vučić i „Fijat“ rekli da radnici ne trebaju da se brine, onda mogu mirno da spavaju.

(da se i ja malo isprobam kao bot)

Autor CaMIRO 25 Feb 2016, 13:34

Da smo napravili auto-put i obilaznicu, do i oko Kragujevca, do svega ovog ne bi ni doslo...

(ukljucen sarkazam)

Autor Orlo 25 Feb 2016, 13:48

Orlo
Ne mogu da postignu, usled silne potraznje, proizvodnja radi punom parom, zbog cega se guzva stvara tokom isporuke-transporta tako da je obilaznica glavni problem. :)))
A drzava pored FAS-a kupuje Škode ( i druge ). :)))
Toliko veruju u 500L. :)
Mogla je drzava da uzede 500L pa tako stvori privid, sto potraznje sto poverenja u njega.
Makar ovi radnici ne bi morali na raspust, neko vreme. :)))

Autor P1 25 Feb 2016, 14:17

Pit
evo stizu tvoje Lade, sad ce svi da ih kupuju! :)))

Autor carobnjak 25 Feb 2016, 14:25

Naravno da se 500L u Srbiji sada slabije prodaje, kada je Opel Meriva trenutno "na akciji". I razuman čovek teško tu može imati ekonomsku dilemu.

Autor moron 25 Feb 2016, 15:08

moron
koliko god da je na akcoji, vrata naopacke retko ko moze da proguta! :)))

Autor carobnjak 25 Feb 2016, 15:11

Za "razumne novce" bih progutao kola i bez vrata ...

Autor moron 25 Feb 2016, 15:13

Prvo se radi infrakstruktura pa model. Bar toliko bi trebalo da znate. Niko nece u nekoj zabiti da pravi velike serije. 500L je za nas formula 1, posle Yuga.

Autor Nesa 25 Feb 2016, 16:10

Čuo sam da FAS misli na svoje radnike, pa priprema verziju 500L namenjenu za Taxi, da imaju zaposleni šta da rade. :)))

Autor P1 25 Feb 2016, 19:23

@P1
Ocekujem da ce osim gore navedenih razloga za obustave u radu naredne godine, biti i Meriva C... pa onda C3 Picasso... a mozda i neka zaraza iz kantine koju ce osmisliti konkurenti u vidu udara na giganta... ;)

@Nesa
Tvoje selo je mozda u nekoj zabiti gde je neisplativo graditi fabriku, a ako nisi nikada bio u Kragujevcu znaj da je to veliki grad sa vec postojecom putnom i zeleznickom infrastrukturom...

Autor Orlo 25 Feb 2016, 20:31

Orlo
Neki food-gate. :)))
Radnici primaju 65% od plate, koja se kreće od 27-31 hiljada din.
Postoji opasnost da se radnici ne vrate na posao, kad vide da će na taksiju više da zarade. :)
Mogao bi FAS neku Taxi edition da napravi, za svoje radnike, da im ostane neka uspomena na FAS, kad metnu katanac.

Autor P1 25 Feb 2016, 20:36

@Orlo, Kragujevac je grad bez autoputa, obolaznice i elektrificirane zeleznice. Ako nikad nisi bio pitaj nekog.

Autor B.M 25 Feb 2016, 21:40

@B.M
Da, da, kako ne - auto put i struja na pruzi su krivi za nesposobnost Fijata da napravi automobil.
Koliko vidim i tebi se drma botovski posao.

Autor Oktopod 25 Feb 2016, 21:49

Fajat je napravio automobil al mi autoput jos nismo. Pravimo ga preko 10 god, trebace jos nekoliko najmanje i za obilaznicu jos toliko. I mogu se kladiti da ce 500L prestati da se proizvodi a mi jos necemo zavrsiti infrakstrukturu. A onda se kao cudimo sto nam lose ide.

Autor B.M 25 Feb 2016, 22:06

Al sta i ocekivati u drzavi gde se kamenuju vozovi i gde je kultura i obrazovanje na niskom nivou. Sudstvo bolje da ne pominjem. Uspeh je ako neko uopste i dodje.

Autor B.M 25 Feb 2016, 22:12

"I mogu se kladiti da ce 500L prestati da se proizvodi a mi jos necemo zavrsiti infrakstrukturu."

Autor B.M 25 Feb 2016, 22:06

Kako si vidovit. :)))
Izgleda da neće puno proći dotle. :)
A možeš li dati neki razuman odgovor kakve veze ima autoput i obilaznica sa raspustom u fabrici ?
Da je gužva i krkljanac, razumeo bi te, ali proizvodnja je slaba i za aktuelnu infrastrukturu.

To oni gledali ozbiljne fabrike kako rade, pa mislili trebaće i njima takva infrastruktura, eee šaljivdžije vragolani. :)))

Autor P1 25 Feb 2016, 22:19

@B.M
Koliko vidim, 500L se polako gasi, a mi ćemo napraviti puteve, za oko 2 godine. Tako da si u pravu.
Ako porediš, 500L i naše autoputeve, šta je bolje, odgovor je da su slični. Daju se porediti.

Autor Oktopod 25 Feb 2016, 22:42

Da je sve oko infrakstrukture uradjeno onda bi mogli da trazimo odmah novi model, a ovako se sve svodi na volju Fiata. Vucic je nedavno bio u Kragujevcu ali Fiat nije obisao sto dosta govori o odnosu drzave prema najvecem izvozniku. Medjutim ima tu jos nekih stvari, nekima ne odgovara da se Kragujevac previse razvija, pa se i ne zuri sa autoputem i obilaznicom. Tako je bilo i u SFRJ kad su kooperanti Zastave morali biti iz svih republika iako je logicno da budu blizu maticne fabrike. No videcemo, Fiata smo prvi put zeznuli al drugi put necemo moci, ocekujem i novi model ali i autoput i obilaznicu.

Autor B.M 25 Feb 2016, 22:44

Kakav crni novi model, pa da prodje kao ovaj.
Nek spuste cenu na realnih 6-7 hiljada koliko vredi i neće biti brige ni raspusta.

Autor Raspust 25 Feb 2016, 23:06

Haha, pa mi smo previse malo trziste da bi Fiat prema nama birao model. A 100 evra rate mesecno nije uopste mnogo, da smo normalna drzava sa boljim platama. U odnosu na Ficu ili Yuga 500L je avion.

Autor B.M 25 Feb 2016, 23:10

@B.M.
Taj koji je slagao narod, (odnosno obecao narodu bez neke analize) da je Fiat-u neophodan auto-put, obilaznica i elektrificirana pruga da bi mogao da radi i izvozi neka plati iz svog dzepa... ili neka ti da smernice da znas sta da napises kao argument... zna se i ko je obecavao i da je obecavano zbog biraca i izbora...
Imate tranzitnu saobracajnicu, dovoljno je za Kragujevac... nek voze nocu delove...

Autor Orlo 26 Feb 2016, 08:25

Autoput stoji u ugovoru, nije to obecanje narodu. Eto juce su predati kljucevi nove hale u Smederevu nemackoj firmi za preradu ribe. Drzava im besplatno napravila halu i puteve, dala subvencije i ostalo za svega 300 radnika. Fiat je za 5000 radnika koliko samo u Kragujevcu zaposljava mogao da prodje mnogo bolje. Da kaze napravite fabriku, puteve, obilaznicu i ostalo pa pocinjemo sa radom. I morali bi.

Autor B.M 26 Feb 2016, 10:25

@B.M.
Napravili su im pristupni put do fabrike, ne auto-put, ne moto-put, ne put sa dve kolovozne trake, nadvoznjacima, podvoznjacima, mostovima koji kosta stotine miliona eura itd...

Taj koji je to obecao i potpisao bi trebao da izvrsi samobistvo jer je to razbacivanje drzavnih para... nesporno da je guzva (ima dosta automobila) u Kragujevcu, gorepomenuti tranzitni put je opterecen, to znam jer sam tamo milion puta bio, ali sve je to jos uvek neisplativo za siromasnu zemlju i takav grad i opstinu... i Veljin auto-put imaginarnog Koridora 11 je propast jer nema dovoljan saobracaj samo to cemo "kasnije" da shvatimo...

Autor Orlo 26 Feb 2016, 10:39

Pristupne puteve i prosirenje postojecih unutar fabrike je radio grad, drzava tu nije ulozila nista. Pruzne prelaze je takodje radio grad a platio Fiat. Drzava je trebalo do pocetka proizvodnje 500L da zavrsi autoput do Batocine a posle nekoliko godina i obilaznicu. Nisu to obecanja to stoji u ugovoru. Vidim i da ne razumes cemu sluze autoputevi, nisu oni tu samo zbog putarine vec da obezbede bolji i brzi prevoz ljudi i robe. Kad bi se putevi gradili tom logikom onda vecina sela nebi trebalo da imaju ni obican put.

Autor B.M 26 Feb 2016, 10:49

Čudno da je Fiat naivno uleteo u svu nasu pricu,. trebali su u startu da traze izgradjenu fabriku sa svom infrakstrukturom, a ne da nekoliko puta renoviraju staru Zastavu, i imaju problema sa drzavom. Toliko je para ulozeno da bi prestanak rada bila katastrofa i za nas i za Fiat.

Autor B.M. 26 Feb 2016, 11:01

@B.M.
Tvoja logika gradnje auto-puteva je ona koju plasiraju politicari za nepismene mase... neko bi rekao "svidja mi se kako razmisljas"...
Ovde nije rec o "obicnim" putevima, vec o auto-putu, a to nikako nije isto zbog enormne razlike u ceni... evo nase komsije zbog tog stava da ce im cim naprave auto-put kroz nerazvijene delove, odmah doci investitori da naprave fabrike jer su im oni neophodni za brzi transport (ne objasnjava niko kako brzi transport), grcaju i ne znaju kako ce (osim povecanjem putarina) da vrate pare koje su prakticno bacili... ali dobro sve dok vlada takvo misljenje dobro onima gore...

Autor Orlo 26 Feb 2016, 11:04

Pa eto imas primer i Crne Gore koja gradi autoput ka Srbiji. S obzirom na konfiguraciju terena i cenu izgradnje ne da im se isplati nego nece vratiti novac nikad. Pa opet moraju da grade, to je od najviseg drzavnog interesa, kako kazu.

Autor B.M 26 Feb 2016, 11:13

@B.M.
Da je od najviseg drzavnog interesa kazu politicari, ne ljudi koji znaju nesto... njima je turizam najbitniji ali oni nemaju saobracaj tamo 365 dana kao u vreme sezone, a javasluk u saobracaju umesto na drugi nacin - strogom kaznenom politikom, i jacom kontrolom u policiji, i intenzivnijiim radom policije na terenu oni resavaju gradnjom preskupe saobracajnice...

Autor Orlo 26 Feb 2016, 11:33

Orlo
Gde ćeš strožije no u Crnoj Gori, ali ne vredi.
Taj autoput treba da se spoji sa našim i biće koristan, svima koji putuju na toj relaciji.
Istina da njima treba zbog turizma pre svega, ali bolje je i za naše ljude koji putuju tamo, da se ne lome po onim komičnim ograničenjima.
U CG je još gore, tamo ne možeš pošteno ni da voziš auto, njima je baš neophodan. Kod nas je opet nešto bolja situacija i bez tog autoputa, veća dozvoljena brzina, mada je i to nedovoljno.
Ali to nema nikakve veze sa Fiatom, koji i na postojeću infrastrukturu na koju se botovi žale, šalje radnike na raspust ( čitaj taxi ). :)

Autor P1 26 Feb 2016, 11:58

@P1
Ali oni imaju put, ne tako davno sredjen, znaci nije da nisu povezani. Iskren da budem ponajvise se radujem kada vidim novi put ili novi auto-put, ali to je za njihovu nepostojecu ekonomiju ubitacno, a o tome se i pisalo u medijima... i za nasu je ubitacno sve sem Koridora 10 tj auto-puteva E-75 i E-80 koji realno donosi prihode zbog velikog obima saobracaja u tranzitu...

Sto se tice policije, pa da ona radi odlicno kao npr. u Nemackoj gde nasa raja postuje pravila kada ode tamo, postovali bi je i u Crnoj Gori, nego znamo svi da nije tako...

Autor Orlo 26 Feb 2016, 13:41

Orlo
Svima je udarac kad finansije slabo stoje.
Sto se policije tice, mislim da ni u jednoj ex-yu nije strozije.
Na svakih 25km po jedna patrola, presretace uvek vidim kad neko u tunelu obilazi.
Ja tamo idem strogo po ogranicenjima.

Autor P1 26 Feb 2016, 14:50

"pa mi smo previse malo trziste da bi Fiat prema nama birao model."

I ne baš. Broj uvezenih polovnjaka nam govori da nismo tako malo tržište (preko 100000 automobila) čak naprotiv.

FIAT ili neko drugi, kada bi pokrenuo proizvodnju nekog novog Yuga mogao bi da ima odlično, što bi Hrvati rekli, zaleđe za izvoz u region i velika svetska tržišta kao u stara "dobra" vremena. Put je već odavno utaban pošto tržište "očekuje" takvo vozilo. Da ne očekuje, kupili bi neko skupo novo auto.

U najgore vreme smo otpisali Yugo pa se sad "suočavamo sa posledicama" tog očigledno nepromišljenog poteza.

Tako je to kada se ekonomista umesto ekonomista komercijalista u toj firmi odlučuje o sudbini Zastave i cele auto-industrije. Ni ovo danas stanje nije ništa bolje. Mi o proizvodnji vozila, a političari o proizvodnji kontejnera za smeće. Da je ovo južna Amerika i da su ovo devedesete, ovo bi moglo da prođe. :D

Osim toga, takav vid restrukturiranja se ne radi sa velikim firmama, naročito ne sa strateški bitnim velikim firmama. Ko god da se poslednjih godina bavio našom ekonomijom ili zna da vodi ekonomiju (u globalu, ali ne ekonomiju svake firme koja je svaka za sebe slučaj) ili nema blage veze sa ekonomijom.

Da smo Zastavu privatizovali nebismo bili u poziciji da sutra ostanemo bez autoindustrije. Ovako samo ćuti i čekaj dan kada će FIAT da ode i dovedi nekog ko će da uradi ono što smo davno trebali da uradimo - da privatizujemo Zastavu.

Autor Zastava 26 Feb 2016, 14:55

@P1
Onda respect!
Na bezbednost sam se osvrnuo jer se secam da im je to bila jedna od "prednosti" koju su forsirali izmedju ostalog...

Autor Orlo 26 Feb 2016, 14:57

Orlo
I pored silnih patrola, vidim kako njihovi neki sile na punu liniju u nepreglednim krivinama, ne vredi...
A love ih, video sam bezbroj puta, nije fora, ali dzabe.
Smanjilo se jeste divljastvo sigurno, ali jos uvek ima, pored rigoroznih kontrola i kazni.
Nocu bukvalno u svakom mestu stoji patrola, ne mozes ni da udjes ni da izadjes a da ne proveravaju alko testom.
E sad, ko hoce da se igra, nek izvoli.

Autor P1 26 Feb 2016, 15:04

Autoput ka Srbiji prave i Albanci iako tu nema dovoljno prometa da bi se gradio zbog putarine, niti im je stalo do zblizavanja sa Srbijom. Time drzava dobija na znacaju, jer nikom se ne putuje losim putevima i u guzvama. Mislim da je to Velja prvi provalio kako se ne isplati graditi autoput ako nema dovoljno prometa. Ali ako ga nema sada bice za nekoliko godina, gradovi se uvecavaju, kao i broj automobila i putnika.

Autor B.M 26 Feb 2016, 16:13

@Zastava , ne znam uopste o cemu ti pises, jel si prespavao zadnjih 10ak godina. Firma Zastava je prodata Fiatu jos 2008e i on je preuzeo hale i radnike. Tacnije drzava i Fiat su napravili novu firmu FAS, sada FCAS. Kako nebi preuzeli i Zastavine dugove i potrazivanja izdvojena je firma Zastava automobili koja je to preuzela, i koja postoji samo na papiru. Kako to da privatizujes i sta da privatizujes? Preseraj, montaza, karoserija, lakirnica, upravna zgrada i dr., sve je sada Fiatovo. Zastava automobili je imala par kancelarija u podrumu nekadasnje Zastavine ambulante i trebala je da bude zatvorena jos prosle godine. Mislim da je sada u stecaju, i radi jos mozda nekoliko ljudi u administraciji. Bice ugasena ove godine. Od nekadasnjih zastavinih delova sto nisu preuzeli talijani sansu ima jos nekadasnja fabrika u Somboru za koju ima zainteresovanog kupca.

Autor B.M 26 Feb 2016, 16:31

Zastava nije prodata, već predata.

Autor CaMIRO 26 Feb 2016, 21:59

Daleko od toga da je Fiat dobio Zastavu dzabe. Italijanski proizvođač automobila zvanično je, uplatom 98 miliona evra, krajem decembra 2009e godine, preuzeo kragujevačku "Zastavu". Reč je o osnivačkom ulogu u zajedničko preduzeće sa Vladom Srbije, u kojem "Fijat" ima 67, a Srbija 33 odsto kapitala. Zastava je posle zelezare bila najveci gubitas u Srbiji pa smo odlicno prosli. Steta sto je posle izbila kriza u autoindustiji pa smo morali da dajemo dodatne beneficije Fiatu da nebi odustali. Inace odlican posao je tada sklopljen i planirana cak tri nova modela.

Autor B.M 26 Feb 2016, 23:05

@B.M.
Oni grade da bi mogao brzi transport "belog" da stigne do nas, nemaju oni ekonomiju i saobracaj kojoj treba moderna i (pre)skupa saobracajnica... grade i Albanci ka Albaniji, i kroz Albaniju ali to je vise stvar interesa politicara i povezivanje dve drzave, jer su i oni "jaki" ekonomski da mogu da izdrze tako nesto, a i nisam siguran da ima mnogo turista koja je zeljna turizma u Albaniji... mozda oni sa zapada Makedonije, ili sa Kosova, mada i oni vole Grcku...

Autor Orlo 27 Feb 2016, 13:02

@Orlo, u kom si ti filmu? Kakvo "belo", moslis da ce szapad da finansira kriminal. To jeste politicki projekat ali u svrhu razvoja države a ne kriminala. Bas kriminalcima treba autoput, koje gluposti ti valjas :)

Autor B.M 27 Feb 2016, 17:41

@B.M.
Kada je neko ogranicen kao ti, ne moze se ni ocekivati da shvati ironiju u tome... da bi ti malo bolje objasnio poenta je da taj auto-put nema svrhu... ;)

Autor Orlo 27 Feb 2016, 18:08

Poenta je u tome da si nezreo da raspravljas o ozbiljnim stvarima kao sto je autoput. Radi se o ogromnom novcu koji mora da odobri ne samo drzava vec i medjunarodni investitori, tacnije banke. Nema tu mesta kriminalu, bar ne o onom koji mislis.

Autor B.M 27 Feb 2016, 18:21

@B.M.
Pa ti opet nisi shvatio ironiju u komentaru?
Prostudiraj ga malo slobodno...

Autor Orlo 27 Feb 2016, 18:27

@B.M.
Nema ni veze, mozda za par dana ukapiras sta je pisac hteo da kaze uz neku asistenciju...

Upravo si se dotakao osnove svega, prvo imas politicare koji hoce da iza njih ili za njihova mandata da se napravi nesto grandiozno, pa tu imas lobiste/mesetare koji se ugradjuju predlazuci projekte onoj prvoj grupi a ujedno nudeci i novac tj kredite koji ce da vraca narod. Zatim politicari potpisu, dodju inostrane firme da rukovode jer je to uslov uz novac koji daju stranci, a nasa raja bude podizvodjac odnosno jeftina radna snaga... pa kada sve to spojis onda onoj narodnoj masi, koja je jednim dobrim delom nepismena i lako prevrtljiva, ubedis (odnosno to je metod opravdavanja) da ce izgradnjom auto-puteva pohrliti investitori, a ujedno ce se i povecati obim saobracaja jer ce broj stanovnika toliko brzo rasti da nam je to neophodno ulaganje... a mi svake godine sve manje i manje stanovnika, naravno osim u Beogradskom pasaluku... ostatku Srbije ce auto-put resiti sve probleme - od standarda do Bele kuge...

Autor Orlo 27 Feb 2016, 18:38

Autoput nikada nije ni bio da resi ekonomske probleme vec samo da pomogne ekonomiju. Normalno da ce svako pre da investira blizu autoputa nego daleko od njega. I tu se vracamo na Fiat, radi se o najvecoj fabrici i investiciji a nije spojana na autoput iako se radi o 30ak kilometara. Sramota za Srbiju.

Autor B.M 27 Feb 2016, 20:00

@B.M.
Posto si bas strucan, evo objasni mi kako ce manje od 20 km moto-puta (posto je to ono za tvoju informaciju sto se gradi od Batocine do Kragujevca a cudi me da ne znas posto si Kragujevcanin i veliki putnik) poboljsati rad FCAS-a? Izvoli...

Autor Orlo 27 Feb 2016, 20:03

Autoput ili motoput ce poboljsati rad ne samo fabrike automobila vec i svih fabrika u Kragujevcu. Kao i gradjana. Stvarno treba biti glup pa traziti za to dokaze.

Autor B.M 27 Feb 2016, 20:11

Fabrika izvozi 100.000 automobila, najveci izvoznik, planira da izveze i 300.000, a vi pitate jel joj treba bolji put i infrastruktura? Da je iole pameti imala bi najbolji put u drzavi i prugu. Al ovo je Srbija pa se i tako glupa pitanja postavljaju.

Autor B.M 27 Feb 2016, 20:16

@B.M.
Evo ti tako pametan, taksativno navedi sta to FCAS ima od moto-puta duzine manje od 20 km?

Autor Orlo 27 Feb 2016, 20:21

Ma da, nemam preca posla nego da racunam koliko kosta transport i delovi koji cekaju zbog lose infrakstrukture. Radi se o ogromnoj fabrici i gubici su prema tome veliki. I jedan kilometar znaci kada se radi o milonima evra a ovde se radi o milijardama evra.

Autor B.M 27 Feb 2016, 20:27

@B.M.
Ocigledno je da si dokon cim imas vremena da polemises, ali posto se vec razumes slobodno navedi sta ce to da poskupi zbog tih manje od 20 km, sta to kosta FCAS? Mani racunicu to znaju samo ekonomisti unutar firme...

Oni npr dovoze motore i menjace udaljene preko hiljadu kilometara odavde, a ti govoris o gubicima zbog manje od 20 kilometara nedovrsenog moto-puta kojim bi se kamion kretao brze 10 km/h nego sada... pricas kao da nema puta do Kragujevca ili do fabrike...

Autor Orlo 27 Feb 2016, 20:37

Nije u pitanju samo autoput, drzava je trebala da uradi i obilaznicu i modernizuje prugu. Ako mislis da to nije vazno za fabriku i ne pravi manjak onda nemas poima. Cak i mali porivrednici iz Kragujevca se bune sto je losa infrakstruktura i to svakako smeta poslovanju.

Autor B.M 27 Feb 2016, 20:42

@B.M.
Ako je Kragujevcu neophodna obilaznica, neka je plati gradska kasa, a ako ona nije neophodna a neko je obecao da bi dobio na izborima, onda on to i treba da plati...
Kazi mi elektrifikaciju koje pruge? Cele mreze do Bara?

Autor Orlo 27 Feb 2016, 20:46

Do Pozege nema struje na jugu, kao ni do Lapova na severu. Znaci idu dizel lokomotive pa se tamo menjaju u eklektricne. To su vece pare nema grad za to da izdvoji.

Autor B.M 27 Feb 2016, 20:56

B.M
Očigledno pričaš napamet, i naručeno. Od Požege do Čačka, pruga je elektrificirana, mada uopšte ne vidim kakve to veze ima sa Fijatom?

Autor Oktopod 27 Feb 2016, 22:26

Nikakve veze nema sem sto vozovi svakodnevo transportuju 500l i delove prugom do Kragujevca. Pruga u Kragujevcu nije elektrificirana, nije zavrsen autoput, motoput ili kako ga vec zovu i nije zavrsena obilaznica. Jel to mozete da zapamtite?

Autor B.M 27 Feb 2016, 23:09

@B.M
A kakve to veze ima Fiat sa železnicom? Posao železnice je da im ta dva voza dnevno prevezu do Crne Gore, pa taman vukli magarcima. A koliko vidim železnica to obavlja bez problema. Problem je što Fiat nema robe da napuni ta dva ugovorena voza dnevno. Uzgred, železnicu plaća Srbija, a vozovi imaju prednost i nad poslovnim vozovima.
Zato te molim, nemoj da prodaješ demagogiju, jer Fijat ne može da napuni ni 2 voza dnevno. Sramota šta Fiajt proizvodi u Srbiji, kad ne može da proda godišnje ni 90 000 tih nazovi poluautomobila.

Autor Oktopod 27 Feb 2016, 23:22

Srbija ne placa nista, Fiat je iznajmio vagone od jedne nemacke firme i placa zeleznicki transport iz fabrike u Kragujevcu do luke Bar. Zbog kasnjenja vozova bilo je placanja penala. Znaci ni vozove nismo sposobni na vreme da otpremimo. Totalno nesposobna drzava. Na stranu sto su kompozicije kamenovane sto govori o kulturi naroda. Znaci prvo se naucite kulturi, pa obrazovanju, da bi uopste mogli uci u diskusiju o necemu.

Autor B.M 27 Feb 2016, 23:36

@B.M
Čemu uopšte tvoja priča o vozovima, kaf Fijat nema raobe da ih napuni. Oni "spavaju" u stanicama?
Kad će sad Fijat za to da plati penale? A?

Autor Oktopod 28 Feb 2016, 10:24