
Volkswagen Golf je nekada bio nosilac prodaje giganta iz Volfsburga
Prvi Golf je s proizvodne trake sišao 1974. godine, a od tada ih je proizvedeno više od 37 miliona. To je daleko najpopularniji automobil u istoriji kompanije, značajno nadmašivši Bubu (21,5 miliona) i Polo (20 miliona). Ipak, sudeći po aktuelnim rezultatima, tržišni vrhunac Golfa je daleko iza nas.
Reuters je dobio uvid u interni dokument i izveštava da je 2015. godine proizvedeno više od milion Golfova (hatchback i karavan) na globalnom nivou, dok je prošle godine proizvedeno tek nešto više od 300.000 primeraka. Za 2025. se očekuje daljnji pad - proizvodnja od samo 250.000 vozila. U samo deset godina proizvodnja se smanjila za čak 75%. Predsednica radničkog saveta Daniela Cavallo je izjavila za da će situacija biti još gora: "Trend je nezaustavljiv pad. Golf mora da ode u Meksiko."

Zašto Golf sve teže prolazi na tržištu?
Kako ističe Index.hr, postoji nekoliko faktora koji su presudili Golfu. Rani softverski problemi s modelom osme generacije su verovatno uticali na potražnju. Brzo su stigle i informacije o padu kvaliteta unutrašnjosti u poređenju s izuzetnim prethodnikom, modelom sedme generacije. Nije pomoglo ni uklanjanje većine fizičkih kontrola.
Kupcima se nisu svideli ni klizni dodirni elementi ispod ekrana, a kapacitivne tipke na skupljim verzijama pre redizajna su mogle dodatno da odbiju neke kupce.
Ali ne treba zaboraviti da živimo u eri SUV i crossover vozila. T-Roc je u stvari crossover verzija Golfa, a gotovo je jednako popularan kao i hatchback verzija u Evropi. Prema podacima Dataforcea, prošle godine u Evropi je prodato 216.549 Golfova – samo 13.000 više nego T-Rocova. Pomenimo i T-Roc Cabriolet, koji se sasvim solidno kotira na tržištu modela bez krova.
Skraćena radna nedelja?
Volkswagen planira da premesti proizvodnju benzinskog Golfa iz Volfsburga u Pueblu u Meksiku, počev od 2027. Kad se to dogodi, Cavallo ne isključuje mogućnost uvođenja četvorodnevne radne nedelje u nemačkom pogonu, gde se trenutno proizvode Tiguan i već zastareli Touran.
Golf bi trebalo da se vrati u Volfsburg s devetom generacijom – potpuno električnim modelom na posebnoj platformi – do kraja decenije. Tamo će se proizvoditi i električni T-Roc.
U međuvremenu, štednja je u punom jeku. VW planira do da kraja decenije u Nemačkoj ukine 35.000 radnih mesta. Reuters izveštava da je više od 20.000 radnika već ugovorno pristalo na odlazak u sledećih pet godina. Do 2030. kompanija planira da smanji godišnju proizvodnju u Nemačkoj za 700.000 vozila, a veliki deo tog smanjenja dolaziće upravo zbog premeštanja proizvodnje Golfa u Meksiko.
Izvor: Index.hr / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen