home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Golf

Volkswagen Golf je nekada bio nosilac prodaje giganta iz Volfsburga

Prvi Golf je s proizvodne trake sišao 1974. godine, a od tada ih je proizvedeno više od 37 miliona. To je daleko najpopularniji automobil u istoriji kompanije, značajno nadmašivši Bubu (21,5 miliona) i Polo (20 miliona). Ipak, sudeći po aktuelnim rezultatima, tržišni vrhunac Golfa je daleko iza nas.

Reuters je dobio uvid u interni dokument i izveštava da je 2015. godine proizvedeno više od milion Golfova (hatchback i karavan) na globalnom nivou, dok je prošle godine proizvedeno tek nešto više od 300.000 primeraka. Za 2025. se očekuje daljnji pad - proizvodnja od samo 250.000 vozila. U samo deset godina proizvodnja se smanjila za čak 75%. Predsednica radničkog saveta Daniela Cavallo je izjavila za da će situacija biti još gora: "Trend je nezaustavljiv pad. Golf mora da ode u Meksiko."

VW Golf

Zašto Golf sve teže prolazi na tržištu?

Kako ističe Index.hr, postoji nekoliko faktora koji su presudili Golfu. Rani softverski problemi s modelom osme generacije su verovatno uticali na potražnju. Brzo su stigle i informacije o padu kvaliteta unutrašnjosti u poređenju s izuzetnim prethodnikom, modelom sedme generacije. Nije pomoglo ni uklanjanje većine fizičkih kontrola.

Kupcima se nisu svideli ni klizni dodirni elementi ispod ekrana, a kapacitivne tipke na skupljim verzijama pre redizajna su mogle dodatno da odbiju neke kupce.

Ali ne treba zaboraviti da živimo u eri SUV i crossover vozila. T-Roc je u stvari crossover verzija Golfa, a gotovo je jednako popularan kao i hatchback verzija u Evropi. Prema podacima Dataforcea, prošle godine u Evropi je prodato 216.549 Golfova – samo 13.000 više nego T-Rocova. Pomenimo i T-Roc Cabriolet, koji se sasvim solidno kotira na tržištu modela bez krova.

Skraćena radna nedelja?

Volkswagen planira da premesti proizvodnju benzinskog Golfa iz Volfsburga u Pueblu u Meksiku, počev od 2027. Kad se to dogodi, Cavallo ne isključuje mogućnost uvođenja četvorodnevne radne nedelje u nemačkom pogonu, gde se trenutno proizvode Tiguan i već zastareli Touran.

Golf bi trebalo da se vrati u Volfsburg s devetom generacijom – potpuno električnim modelom na posebnoj platformi – do kraja decenije. Tamo će se proizvoditi i električni T-Roc.

U međuvremenu, štednja je u punom jeku. VW planira do da kraja decenije u Nemačkoj ukine 35.000 radnih mesta. Reuters izveštava da je više od 20.000 radnika već ugovorno pristalo na odlazak u sledećih pet godina. Do 2030. kompanija planira da smanji godišnju proizvodnju u Nemačkoj za 700.000 vozila, a veliki deo tog smanjenja dolaziće upravo zbog premeštanja proizvodnje Golfa u Meksiko.

Izvor: Index.hr / Reuters

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen  



čitanja : 141



Komentari