
Nemačke vlasti sumnjaju da je i italijansko-američki automobilski gigant Fiat Chrysler varao na testovima izduvnih gasova.
Nemačka kancelarija za motorna vozila (KBA) poslao je zvanični izveštaj Evropskoj komisiji u kojem se navodi da postoje indicije da je i Fiat Chrysler, kao i Volkswagen, varao na testovima izduvnih gasova.
Nemački mediji su u četvrtak objavili da su nemačke vlasti nezadovoljne odnosom rukovodstva kompanije Fiat Chrysler tokom istraživanja moguće nove afere. Nemačke vlasti su se žalile na nekooperativnost Fiat-Chryslera koji je odbio da popuni upitnik o testovima izduvnih gasova.
Bild piše da su modeli Fiat Chryslera imali softver sličan onom koji je imao i VW. Softver bi se pokretao u vreme testiranja izduvnih gasova i omogućavao bolje rezultate testiranja. Dva minuta nakon završetka testiranja softver bi se gasio i omogućavao normalan rad motora ali i veću emisiju štetnih gasova.
Rukovodstvo Fiata je odbilo da se sastane sa nemačkim istražiteljima uz opravdanje da su italijanske vlasti jedine nadležne da ispitaju celi slučaj.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva / Novosti.rs
Ma samo da VW ne bude najgori od sve dece. Kakvi spinovi. Neverovatno.
Zbog izbeglicke krize (i finansiranja rata u severnoj Africi) treba prikupiti novac od onih ko ga najvise ima.
A ko ga ima?
Zna se. Automobilska industrija.
Zanimljivo kako su izduvni gasovi u labaratorjskim uslovima problem. To je problem.
Sto vozila trose makar 50% vise u realnoj eksploataciji, a samim tim i dodatno doprinose zagadjenju, to je sasvim normalno, ali ono malo izduvnih gasova u labaratoriji su problem.
Nek naprave zatvorenu stazu(ili negde gde su male varijacije u vremenskim usloviam tokom godine) sa sve brdima ,stajanjima, kretanjima itd, instaliraju robotizovane komande u vozila kako bi isti uslovi vazili za sve i nek mere. Kakve su ovo z*** i koga lazu.
Jako mudro od Fiata. Po NEDC pravilniku test je em u šaljivom režimu rada motora, em PIŠE JASNO da traje 20 MINUTA na hladan start plus jasno piše pri kojim vanjskim temperaturama se mjeri.
Što je Fiat napravio?
Našao rupu u zakonu, ako je temperatura van okvira gasi sustave za postizanje eko normi, ako prođe 22 minute od hladnog starta također to radi.
I pazite to. Sve sa jednim modom rada. lol
Svi automobili to imaju. Poseban program na probnom stolu. Ali razlika je sto Fiat nema, a VW je za americko trziste imao Harnstoffeinspritzung. I njega je on iskljucivao. To je razlika ko nebo i zemlja!
@ Roky
Nije istina da svi na stolu imaju poseban program. Njega ima jedino isključivo VW.
Stvar je da je opterećenje po NEDC testu šaljivo i da ga većina vozila bez problema zadovoljava plus on je preciziran za hladan start i trajanje do 20 minuta.
Druga je priča što po RDE (real driving environment) niti jedno vozilo koje nema SCR to ne može zadovoljiti.
RDE kreće od 9. mjeseca sljedeće godine. Aktualna vozila ga neće morati zadovoljiti, to se od njih traži tek od 9. mjeseca 2019.
VW u 2.0 TDI motorima iz EA189 čak za SAD nije imao SCR. Kako je njihov test sličniji RDE-u naravno da nisu mogli zadovoljiti norme.