
Kako prenosi RTS, predstavnici Samostalnog sindikata fabrike "Fijat" u Kragujevcu, nakon najavljenog smanjenja broja zaposlenih, o sudbini kompanije razgovaraće krajem ove nedelje i sa mandatarom za sastav nove Vlade Aleksandrom Vučićem.
Oni će od države, kao vlasnika 33 odsto kapitala kragujevačke fabrike, tražiti da se uključi u pregovore sa poslovodstvom i da podrži predlog sindikata kako bi se sačuvala radna mesta. To je jedino moguće pokretanjem proizvodnje novog modela u Kragujevcu, navode u sindikatu.
Predsednik Samostalnog sindikata Zoran Marković kaže da je ušteda koja je ostvarena čestim prekidima u proizvodnji i kolektivnim odmorima, izuzetno mala i bez većeg efekta.
"Mi smo spremni da se žrtvujemo za opstanak fabrike. Svesni smo da je potražnja za modelom '500L' koji se već četiri godine proizvodi u Kragujevcu ispod naših očekivanja, ali ne želimo da i Srbija i Kragujevac ostanu bez tako značajnog proizvođača kao što je 'Fijat'. Jedino rešenje za spas fabrike je pokretanje proizvodnje novog modela", rekao je Marković.
Inače, početkom prošle nedelje poslovodstvo italijanske fabrike najavilo je da će do kraja avgusta ukinuti celu jednu smenu u proizodnji i na taj način ugasiti oko 900 radnik mesta u samoj fabrici, zbog čega bi i u kooperantnim fabrikama bilo zatvoreno još 600 radnih mesta.
Odlazak iz fabrike, za sada je predložen po modelu dobrovljnosti, nakon čega će uslediti i otpuštanje po principu tehnološkog viška.
Izvor: Rts.rs
Foto: arhiva / Novosti.rs
Godina 2018. - predskazanje.
Kompanija FIAT Chrysler Automobili Srbija donela je odluku o zatvaranju svoje fabrike automobila u Srbiji, ostavljajući za sobom 2000 radnika (ili koliko do tada ostane) i još toliko radnika koji rade kod dobavljača delova.
Mada ne treba mi predskazanje da bi video da još od osnivanja ta firma je stavljena na ekonomski nezdrave noge. U istoriji kapitalizma u Srbiji nepojmljivo je to da strani investitor dolazi sa 1 evrom i dobija 50 miliona evra svake godine X 10 godina (500 miliona evra) i to na lepe oči i na osnovu stare saradnje. Prvo, na lepe oči se ne daje ništa. Drugo, ni rodu najrođenijem se ne daju pare, a kamoli velike pare. Treće, ovo nije komunizam pa da se poklanjaju pare. Četrvto, kako nešto sadiš tako će i da niče. Peto, na.ebali smo i to se više ne može ispraviti, a i pitanje je dali je i pre moglo s obzirom na sam ugovor koji je veoma problematičan. FCAS je sam sebi zacementirao propast.
To se neda popraviti. Da je FIAT došao u Srbiju kao investitor, možda bi i bilo rešenja pošto bi ga sami našli jer njihova investicija njihova briga, a ovako državne pare, njihova imovina, mogu da rade šta hoće, može im se, a dugovi na onog koji se ugovorom obavezao na ekonomski "zlatni tuš".