
Nemačka kompanija je zazala sastanke sa zakonodavcima i sudom, što bi moglo da dovede do rešenja problema.
Naime, Vrele Gume pišu da 3,0-litarski TDI V6 iz VW grupe navodno poseduje tri nova softverska poništavajuća uređaja, javlja „Automotive News“, citirajući „Bild am Sonntag“. Nemačke novine ne navode izvore ovih tvrdnji. Više inforamacija bi moglo da bude dostupno kada se čelnici Audija budu sastali sa predstavnicima američkog zakona 10. avgusta. Po novom izveštaju, dotični poništavajući uređaji su isključivali sisteme emisije izduvnih gasova nakon 22 minuta, što znači da je tehnologija aktivna tokom dvadesetominutnog testa.
Agencija za zaštitu životne sredine, otkrila je sporni softver prošle godine, odmah nakon izbijanja skandala sa VW-ovim 2.0-litarskim TDI. Novembra 2015., VW grupa je priznala da se nedozvoljeni softver nalazi u oko 85.000 vozila Audija, Porschea i Volkswagena. Grupa je nameravala ublaži problem popravkama, ali je Kalifornijski odbor za vazdušne resurse (CARB) odbio to rešenje. Ova agencija ga je nazvala nekopletnim i sa brojnimnedostacima. CARB takođe tvrdi da VW nije obezbedio dovoljno podataka da bi solucija funkcionisala. Pre presude CARB-a, Audi je bio uveren da će popravka rešiti problem.
VW ima saslušanje na sudu 25. avgusta, kada namerava da podnese revidirani predlog popravki. Ukoliko rešenje ne bude zadovoljavajuće, CARB bi mogao da zatraži da kompanija otkupi nazad sporna vozila. S obzirom na to da su tu uključeni luksuzni modeli poput Porsche Cayennea, Audija A6, A7, A8, Q5 i VW Touarega, ukupan trošak bi mogao da bude velik. Da podsetimo, 2,0-litarski TDI je već koštao kompaniju oko 15 milijardi dolara.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: Volkswagen