
Naši vozači jednostavno ne vole da koriste pokazivače pravca, koje ćemo u nastavku teksta zvati migavcima. Da li je ovo pitanje za policiju, psihijatre ili istoričare?
Već smo se bavili temom zašto naši vozači ne žele da vezuju sigurnosni pojas u ovom tekstu.
Pokazalo se da uprkos tome što stalno kukamo na loše i nebezbedne puteve, veliki broj vozača jednostavno ne želi da uradi ono najosnovnije kako bi zaštitio sopstveni život. Sigurnosni pojas ima svaki auto, a njegovo korišćenje je besplatno.
Slična je situacija sa korišćenjem migavaca. Prava je misterija zašto naši vozači uporno odbijaju da ih koriste.
U auto školama steknu tu naviku, ali čim počnu da voze bez instruktora na suvozačkom sedištu, u njima kao da se probudi buntovnički duh koji se bori protiv neke vekovne represije...
Najčešći primeri
Koliko puta vam se desilo da neki drugi vozač bez davanja migavca (uključujući i „sva četiri“):
- iznenada „smota“ i uleti između vas i automobila ispred vas baš kad nailazite na crveno na semaforu i tako vas dovede u situaciju da oštro prikočite rizikujući da vas neko udari u zadnji kraj
- vozi polako kao da će svaki čas da stane, iznenada ubrza, pa opet uspori, opet ubrza, a onda naglo stane nasred trake, ugasi auto i izađe kao da druga vozila ne postoje. Kad mu svirnete, pogleda vas začuđeno kao tele pokazujući rukom na prodavnicu auto delova preko puta
- vozi normalno i odjednom se zaustavi nasred trake, ugasi auto i ode do kioska da kupi cigarete
- stoji na sred trake bez upaljena sva četiri migavca. Prilazite i pokušavate da shvatite da li čeka da se skloni neko ispred njega. Ništa se ne dešava, pa krećete da ga obilazite. Iznenada, kreće i on, apsolutno vas ne registrujući pošto u ruci drži telefon
- čekate da se sa sporednog uključite na glavni put, on prilazi u punoj brzini, oštro koči i skreće na „vaš“ sporedni put ostavljajući vas da čekate iako ste odavno mogli da krenete da je dao migavac
- vozi polako brzinom od 5 km/h, a vi morate isto lagano da vozite iza njega zato što ne znate da li će u nekom trenutku iznenada da skrene levo ako ugleda slobodno parking mesto ili će odjednom da ubrza kad vi počnete da ga obilazite
- vozi brzinom od 30 km/h i ne gleda ni ispred, ni iza sebe, već traži brojeve po kućama i kada ugleda broj koji mu treba, „zakucaće“ kočnicu svom snagom
- kada naiđe na biciklistu kojeg treba da obiđe, neće dati migavac da upozori i vas da tu postoji biciklista kojeg možete da udarite, nego će u poslednjem trenutku cimnuti volan ulevo, a na vama je da se snađete ukoliko niste držali bezbednu distancu
- uoči sa desne strane dvorište ili parking u koji želi da skrene. Usporava, pomera se maksimalno ulevo ka razdelnoj liniji kako bi „uhvatio prostor“ da lakše uđe. Za to vreme biciklista koji ide iza njega ni ne sluti da će „ubica za volanom“ oštro skrenuti udesno tačno u trenutku kada se nađe pored njega
Primera ima još mnogo – slobodno ih navedite u komentarima.
Šta je zajedničko vozačima koji ne koriste migavac?
Generalno, dele se na tri osnovne grupe. Na one koji su:
- uglavnom nesvesni svog okruženja u saobraćaju i svakodnevno izbegavaju nesreće samo zahvaljujući prisebnosti i refleksima drugih vozača
- ubeđeni da su sjajni vozači i da će svaki manevar odraditi toliko brzo i „profesionalno“ da signaliziranje migavcem neće ni biti od pomoći drugim vozačima. Po prirodi su bahati i bezobrazni i u svakodnevnom životu
- „hibridi“ – oni su najgori. Često su to tatine i mamine ćerke i sinovi u novim „fensi“ modelima...
Gde je solidarnost?
Naš narod je ubeđen da je vrlo solidaran. Međutim, mnogi vozači jednostavno nisu u stanju da vide apsolutno nikakvu vezu između korišćenja migavaca i solidarnosti sa drugim vozačima.
O tome da pravovremeno najavljivanje skretanja, promene trake ili zaustavljanja pomaže bržem protoku saobraćaja, tj. smanjenju gužvi na putevima nećemo ni da govorimo...
Vaša iskustva
Navedite još primera kako vam zagorčavaju život vozači koji ne koriste migavce, tj. u kakve rizične situacije vas dovode.
Autor: Dragan Romčević
Preuzeto sa: Polovniautomobili.com
Takodje, pocinju opasno na putevima sa vise traka da voze levom trakom. Vozi 110 km/h i nece da se pomeri. Ozbiljan problem ovo postaje.
Zato što ima goveda za volanima. I ne samo pokazivač pravca, već kompletna opšta kultura u saobraćaju je naš veliki problem.
Ima još jedna kategorija, koji su takođe VEOMA iritantni - vozači koji umesto sva četiri daju samo jedan migavac u pravcu trotoara, a stoje. Ako ovo urade blizu raskrnice, i još je na semaforu crveno, iza njih ide kolona jer ljudi misle da skreću, a oni zapravo stoje. Dok vozači iza shvati da se ovaj "štediša" neće ni pomeriti, počinje gužva haos propušta se semafor ...
Sto kaze Orlo, sve so to situacije koje se mogu izbeci, cemu nerviranje? :)
U Grckoj te batica pretekne i odmah skrene u desnu traku. Brzo voze ali im je kultura dosta dobra. Sta se ovo desava po Srbiji nije mi jasno. Kaznjavao bih ove s***ve u levoj traci papreno!
iako spadam medju ljude, koji ne daju migavac striktno po "slovu zakona", ipak ne mislim, da spadam u neku od ove tri kategorije, koje ste naveli... a princip po kome se ravnam je jednostavan... migavac dajem uvek, kad je moja radnja relevantna drugim učesnicima u prometu! što znači, da ga kod menjanja trake dajem uvek, kad je promet zbog gužve ili niske brzine toliko gust, da su vozila jako blizu jedno drugima ili kad prelazim područje ceste, gde u mom smeru postoje bar dve opcije kretanja (npr. ravno ili desno) a neposredno ispred ili iza mene je vozilo, ćije kretanje je zavisno od mojih postupka (čeka svoje skretanje levo ili mora pazit, da me ne "nabije"...
ali, retko ga palim na raskrsnicama sa odvojenim trakama za skretanja levo ili desno, praktički nikad ne dajem migavac na semaforima sa odvojenom, obveznom i praktički isključivom signalizacijom kretanja ...recimo, na semaforu sa odvojenom trakom i semaforskom signalizacijom (strelicom) za skretanje levo... na takvim raskrsnicama je valjda svima jasno kada i kamo idem i tu migavce koristim samo, da bi drugima pokazao kako neću napravit "očekivano", već ću menjat traku ili produžit ravno, jer sam se za*ebo u raskrnici.... praktički nikad ih ne palim ako najavljivanje skretanja migavcem nije namjenjeno nikom drugom "osim meni"... recimo, skrećem desno na odvojak a iza mene nema nikoga ili prelazim križanje i nema drugih učesnika u prometu (ili su ti toliko udaljeni, da im moje skretanje nije relevantno za njihovu vožnju)....
možda je to "bahato" a možda sam samo mator... :). ali sam siguran, da sam bolji i sigurniji vozač od moje "nezakonite", koja daje migavac i kad u praznoj podzemnoj garaži ulazi na svoj parkirni box... ;)
@Nino
A da procitas zakon? Desna strana je iskljucenje iz saobracaja. Leva je ukljucenje. Jedino ako se zaustavio na kolovozu treba da pali sva 4, mada ja palim sva 4 i kad se isparkiravam s obzirom da se bezbroj puta desilo da u jednosmernim ulicama jure suprotnim smerom.
@ Fordovac
Naravno da pričam o tome da stoji na kolovozu. Dakle, ako nisam bio jasan - ulica sa dve ili više traka, on stoji u krajnjoj desnoj, nedaleko od semafora i dao je samo desni migavac i stoji. Čim se zaustaviš na kolovozu, tvoje je da uključiš sva četiri ili ne misliš tako ?
Iz moje perspektive vozaci ispred ako ne koriste migavce dovode sebe u veoma rizicnu situaciju,pogotovo kad sam natovaren,nisu svjesni da ja ne mogu da stanem za tri metra,da jako tesko mogu izbjeci sudar I koliko god da drzim bezbjednu distancu od vozila ispred uvijek se nadju filozofi i ubace se u taj medju prostor ne znam samo o cemu razmisljaju kad to rade,dal se Ikad pitaju ima li ovaj iza kocnice,moze li se zaustaviti.
Takva nam je kultura u saobracaju,to je tema bez kraja...
Ako se iskljucujes iz saobracaja (tipa na parking mesto) dovoljno je da drzis upaljene pokazivace pravca u desno. Moze biti zbunjujuce ako si blizu raskrsnice, ali ko juri da skrene?
A primeri razonorazne gospode su mnogobrojni. Stoji u desnoj traci, a ima upaljena dva migavca(cak i izadju iz vozila, ovo stalno srecem u Dzordza Vasingtona). Iako si dao migavac krecuci se uz paralelna parking mesta, vozac iza ne zna da zakoci kako bi mogao da se uparkiras. Vozac ispred samo stane, bez bilo kakvog signala, i napusti vozilo, eventualno upali leve pozicije. Da mu se ne trosi akumulator dok je na rucku, verovatno. Ulazi u vozilo i ukljucuje se u saobracaj pod uglom od 90 bez bilo kakog signala, cesto preko vise traka svog smera i pune razdelne linije. Ukljucuje se u saobracaj sa pozicije paralelnog parking mesta bez migavca. Zelena svetla prolaze dok se dobri prijatelji ne ispricaju kroz prozore svojih vozila. Parking je slobodan, ali nije bas ispred njegovog prozora. On to resava parkiranjem uz ulaz u garazu, preko pesacke staze, uz ulaz u zgradu, na travnjaku... i, naravno, parkiranje preko dva parking mesta da mu neko ne ogrebe auto.
Samo kazna Srbe spasava. Kamere bi na velikim raskrsnicama i krušnim tokovima mogle da snimaju i nedavanje migavaca. Naravno, ja sam među izuzecima, uvek dajem migavce, posebno sva 4, kada je predviđeno. Veći je problem, koji bi se rigorozno morao kažnjavati, nebezbedno odstojanje!
Господо
ја бих за НЕ коришћење мигаваца и КОРИШЋЕЊЕ мобилног телефона током управљања мооторним возилом, без пардона
С Т Р Е Љ А О !!!
Толико о томе.
Haha...Ima I radikalnih od mene,nisam jedini koji bi streljao sve zivo po cesti hehe..
Razlog je jednostavan: POLICIJA NE KAŽNJAVA!
Samo se uhvate brzine i alkohola i to samo zato da mogu to da predstave u statistici kao najčešće prekršaje i da opravdaju represiju koju vrše. Takođe, u Somboru (gde sam), niko ne zna da se prestroji, niko ne zna paralelno da parkira već svi ukoso pa desnim prednjim točkom nagaze debelo na trotoar. Niko još nije kažnjen zbog toga.
Treba svakako povezati nedavanje zmigavaca sa nekulturom, nepostovanjem drugih ucesnika a verovatno i drugih osoba, mozda i (polu)debilizmom... cesto gledam one sa malo boljim kolima, koji zive u jednom uverenju da su krem ovog drustva, cak i finansijska elita, jer poseduju malo bolja vozila od proseka, pa je u tom stilu zivota "samo bahato", i "pisanje po sirotinji" to nije nista nenormalno... ali opet to treba povezati sa kucnim vaspitanjem, ali i nacinom dobijanja dozvole (ortacko-prijateljska veza, placena/kupljena dozvola i sl) ali i neznanjem, jer jos uvek eto npr. kruzni tokovi predstavljaju misteriju za nase vozace koji su odavno zaboravili propise, a YT je pun klipova iz SAD koji imaju malo drugacije propise kada su u pitanju pokazivaci pravca u tim raskrsnicama...