
Francuski proizvođač PSA Group očekuje da će kupovina GM-ovog Opela doneti kombinovanu prodaju od oko pet miliona automobila do 2022. godine uz uštedu od dve milijarde evra, prenosi Reuters.
Prodaja pet miliona vozila koja žei da se postigne između 2020. i 2022. godine predstavlja rast od 16 posto u odnosu na 4,3 miliona prodatih jedinica PSA Grupe i Opela u 2016.
PSA i General Motors potvrdili su prošle nedelje da su u toku pregovori preuzimanja GM-ovog Opela čime će PSA postati drugi najveći evropski proizvođač automobila, odmah nakon nemačkog Volkswagena.
Vest o verovatnosti kupovine i “uštedi” promenom politike u Opelu je podstakla zabrinutost zbog budućnosti fabrika Opela i Vauxhalla u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu u kojima radi oko 38.000 ljudi.
Postoje osnovane sumnje da bi kupovina Opela dovela do brojnih otkaza, pa čak i zatvaranja jedne fabrike u Britaniji.
Izvor: Capital.ba / Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel
Godišnji profit Peugeot Citroena veći za 79%
Francuski proizvođač automobila PSA, vlasnik brendova Peugeot, Citroen i DS, u četvrtak je saopštio da je u prošloj godini gotovo značajno povećao neto dobit, dok grupa planira da kupi evropske marke General Motorsa - Opel i Vauxhall.
Godišnji neto profit automobilskog giganta je skočio za 79 posto, na 2,15 milijardi evra, pa su nakon šestogodišnje pauze ponovo najavili isplatu dividende, i to u iznosu 48 evrocenti po deonici.
"U okruženju koje karakterišu nepovoljni kursevi valuta, taj rast su generisali veća prodaja i pozitivni cenovni pokazatelji, kao i niži fiksni i troškovi proizvodnje", navodi se u saopštenju.
U januarau su objavili da su u 2016. prodali ukupno 3,15 miliona vozila, što je 5,8 posto više nego 2015. Veću prodaju su pripisali obnovi poslovanja u Iranu nakon ublažavanja međunarodnih sankcija.
U današnjem saopštenju su naveli da su im prihodi u 2016. smanjeni za 4,1 posto, na 54 milijarde evra, što u kompaniji uglavnom pripisuju prodaji dela FAURECIJE, proizvođača auto delova u delimičnom vlasništvu PSA. Ako se izuzme uticaj te prodaje, prihodi su smanjeni samo 1,2 posto, u velikoj meri pogođeni promenama kursnih razlika.
Prošle nedelje su objavili da su zainteresovani za evropske brendove Opel i Vauxhall, trenutno u vlasništvu američkog General Motorsa.
Njihovo saopštenje je podstaklo bojazan u Nemačkoj i Velikoj Britaniji da bi novi vlasnik mogao da smanji volumen poslovanja van Francuske. Opel je krajem 2015. imao 10 fabrika u šest evropskih zemalja i 35.600 zaposlenih, uključujući i 18.250 u Nemačkoj. U Velikoj Britaniji je prisutan na tržištu prodajom vozila pod brendom Vauxhall.
Ako planirano preuzimanje bude uspešno, PSA bi mogao da ponovo zauzme poziciju drugog po veličini proizvođača automobila u Evropi, nakon nemačkog Volkswagena. Trenutno je na toj poziciji konkurentski francuski proizvođač automobila Renault.
PSA je danas povisio i ciljeve za period od 2016. do 2018. godine i sada ciljaju na rast operativne marže za više od 4,5 posto, u poređenju s prethodno zacrtanih četiri posto.
Izvor: Seebiz.eu