home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Samostalni sindikat i Ujedinjenog granskog sindikata Nezavisnost Fijat Krajsler automobili (FCA) Srbija odlučivaće večeras o inicijativi premijerke Ane Brnabić da posreduje u pregovorima predstavnika kompanije FCA i Štrajkačkog odbora i mogućem zamrzavanju štrajka.

Praksa Fiata svuda u svetu je da ne pregovara dok je štrajk u toku, a razgovari počinju kada se štrajk zamrzne, objašnjeno je predstavnicima Štrajkačkoog odbora zbog čega se predstavnici menadžmenta FCA još ne oglašavaju povodom zahteva radnika kragujevačke fabrike automobile.

Zbog toga će večeras sindikati FCA razgovarati o inicijativi Brnabić i doneti odgovarajuće zaključke, ali će konačnu da odluku doneti štrajkači koje ćemo o svemu obavestiti u ponedeljak na redovnim okupljanjima u prvoj smeni u 12 časova i drugoj u 17, rekao je FoNetu predsednik Štrajkačkog odbora Zoran Marković.

On je rekao da je konačna odluka u rukama štrajkača koji su i podneli najveći teret štrajka započetog u utorak 27. juna.

Nisu svi štrajkači članovi sindikata, sli su se veoma disciplinovano i odgovorno ponašali tokom štrajka, pa smo smatrali da je pošteno da oni odluče o inicijativi Brnabić, a ne da se o njihovim zahtevima i problemima odlučuje u Beogradu, rekao je Marković.

On je najavio da će u ponedeljak, bez obzira na večerašnje zaključke Samostalnog sindikata i Ujedinjenog granskog sindikata Nezavisnost, u ponedeljak biti nastavljen generalni štrajk sa potpunom obustavom proizvodnje Fiata 500L.

U dve smene se dnevno proizvodi 440 automobila, tokom potpune obustave rada, za 10 dana sa montažnih traka nije sišlo 4.400 planiranih vozla, a smanjena je i proizvodnja u pogonima kooperanata koji matičnu fabriku snabdevaju delovima.

Proizvodni radnici FCA traže povećanje bruto osnovice zarade sa 38.000 na 50.000 dinara, reorganizaciju rada, koja bi rasteretila radnike koji rade po više operacija, isplatu bonusa efikasnosti i isplatu naknade za troškove prevoza van standardnog radnog vremena.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs

Marković: Nikakvi pregovori o Fijatu nisu još zakazani

Nikakvi pregovori o okončanju štrajka nisu zakazani i odluka o daljim potezima biće doneta u dogovoru sindikata sa štrajkačima, kaže predsednik Štrajkačkog odbora Fijat Krajsler automobili Srbija Zoran Marković. Iz kabineta Ane Brnabić za N1 je rečeno da očekuje da joj se štrajkači jave, kako bi sve strane za istim stolom što pre počele pregovore.

"Tačna je samo informacija da sam ja u subotu imao telefonski razgovor s premijerkom Anom Brnabić, s kojom smo se samo, da tako kažem, upoznali sa situacijom. Pregovori nikakvi još nisu zakazani, jer mi večeras imamo sastanak skupštine Saveza samostalnih sindikata, zajedno sa skupštinom sindikata 'Nezavisnost', da bismo doneli zaključke ili odluke o daljim potezima. Sutra imamo sastanak sa štrajkačima u samoj fabrici s kojima ćemo razgovarati o daljim potezima", rekao je Marković za N1.

Marković je naglasio da "neće dozvoliti uplitanje niti politike niti vrha bilo kog sindikata" u dalje odlučivanje.

"Nećemo da dozvolimo uplitanje niti politike niti vrha bilo kog sindikata, nego će o svemu odlučiti štrajkači, jer oni su ti koji sutra deseti dan ne primaju zaradu, deseti dan donose svoje sendviče i hleb od kuće", rekao je Marković.

Skupština sindikata fabrike Fijat Krajsler automobili (FCA) Srbija u Kragujevcu odlučivaće danas o inicijativi premijerke Ane Brnabić da lično posreduje u pregovorima predstavnika kompanije FCA i Štrajkačkog odbora i mogućem zamrzavanju štrajka.

Marković je potvrdio da će sutra, bez obzira na današnje zaključke dva sindikata, Samostalnog i sindikata Nezavisnost, u FCA biti organizovan 10. dan generalnog štrajka proizvodnih radnika uz potpunu obustavu proizvodnje.

Štrajkači traže povećanje bruto osnovice zarade sa 38.000 na 50.000 dinara, reorganizaciju rada u cilju rasterećenja radnika, isplatu bonusa efikasnosti za 2016. godinu, isplatu naknade za troškove prevoza van standardnog radnog vremena.

Izvor: N1 info

„Fijat” za plate troši manje nego što dobija iz budžeta

Kompanija oslobođena i plaćanja poreza na zarade, a troškove obuke zaposlenih u iznosu od 12 miliona dinara plaća država

Kompanija „Fijat Krajsler automobili Srbija”, čiji radnici već deset dana štrajkuju zbog niskih plata, za zarade zaposlenima potroši mnogo manje novca, nego što dobije iz državnog budžeta na ime raznih premija, subvencija, dotacija i donacija.

Kako može da se vidi iz finansijskog izveštaja za 2016. naša država je kao suosnivač ove kompanije, u kojoj ima 33,33 odsto udela, uplatila na račun ove firme 3,78 milijardi dinara.

Izdaci za zarade, sa druge strane, bili su za čak milijardu dinara manji i iznosili su svega 2,78 milijardi.

Pri tome, u skladu sa Podsticajnim planom, „Fijat” ima pravo na nadoknadu doprinosa od republike za sve zaposlene. To, praktično znači da kompanija uopšte ne plaća poreze i doprinose državi.

Na sve to, država plaća obuku zaposlenih u ovoj kompaniji. Po tom osnovu iz budžeta je prošle godine izdvojeno 12 miliona dinara. O trošku države idu kapitalne investicije i tekući troškovi FAS trening akademije.

Takođe, na račun srpskih poreskih obveznika firma plaća i komunalne usluge, zamenu krova, otklanjanje posledica zagađenja životne sredine.

U finansijskom izveštaju detaljno se navode i ostala davanja države. Tako može da se vidi da je na specijalan račun kompanije uplaćeno 674 miliona dinara, dok je gotovinsko državno davanje iznosilo 628 miliona dinara. Iz državne kase plaćaju se i nadoknade za takozvani park dobavljača. Iz budžeta je po tom osnovu i prošle i pretprošle godine isplaćeno po 20 miliona dinara. Na ime plana restrukturiranja imovine „Fijat” je prihodovao više od 405 miliona dinara. Takođe, kompanija se zaduživala uz garanciju države pa je tako kod Evropske investicione banke dobila nižu kamatnu stopu. Po tom osnovu kragujevački „Fijat” je prošle godine uštedeo 782 miliona dinara.

Kako se navodi u izveštaju, zaduženje „Fijata” kod EIB-a smatra se kao „aktivnost investicione podrške”, jer je Republika Srbija bila garant za taj kredit. To što je ova firma zbog toga dobila niže kamate od tržišne smatra se kao davanje države.

I to nije sve, jer je prema ugovoru, Vlada Republike Srbije „Fijatu” prošle godine uplatila i dodatnih 1,26 milijardi dinara.

Prošle godine, ova firma državi nije platila ni porez na dobit u iznosu od 17,3 miliona dinara, jer je to, takođe, deo podsticajnog plana.

U finansijskom izveštaju se navodi da je „Fijat” na dan 31. decembra prošle godine imao poreske kredite po osnovu ulaganja u osnovna sredstva u iznosu od 35,57 milijardi dinara, a koji potiču iz ranijih godina. Reč je, naravno o poreskim olakšicama. U finansijskom izveštaju vidi se i to da Vlada Republike Srbije, na sve to duguje „Fijatu” 103 miliona dinara. Kako se objašnjava, ta potraživanja odnose se na podsticaje odobrene društvu u skladu sa odredbama Dopunjenog i izmenjenog Ugovora o zajedničkom ulaganju.

Prema pisanju medija ovaj strani investitor, osim poreza na zarade, ne plaća ni PDV na alate za dobavljače, porez na dobit, porez na imovinu, sprovođenje urbanističkog plana i porez za isticanje zaštitnog znaka.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić potvrdio je juče da je tačno da je Srbija dala kompaniji „Fijat” 3,8 milijardi dinara, ali je naglasio da je to bilo ispunjavanje ugovornih obaveza, koje je potpisala vlada na čelu sa Mirkom Cvetkovićem. „Srbija nije ništa poklonila, već ispunjavala svoje ugovorne obaveze, koje je potpisala prethodna vlada, Tadićeva i Cvetkovićeva.”

„Čudim se kada kažu da je Srbija isplatila 2016. Jeste, ali na osnovu ugovora od ranije, a ne novih”, rekao je Vučić i podvukao da njega i sada vladu premijerke Ane Brnabić obavezuju potpisi i Borisa Tadića i Mirka Cvetkovića.

On je dodao da postoji još obaveza iz ranijeg perioda koje nisu izvršene, ali da je 96 do 97 odsto ispunjeno.

„Tako se ponaša odgovorna vlada”, rekao je predsednik a prenosi Tanjug.

Uz sve to, proizvodnja u ovoj kompaniji je obustavljena, što će se sasvim sigurno odraziti na kretanje industrijske proizvodnje u letnjim mesecima. Jer, prema oceni autora biltena „Makroekonomske analize i trendovi” (MAT), učešće „Fijata” u prerađivačkoj industriji iznosi 2,5 do tri odsto. Kako je u poslednjem broju MAT-a napisao Stojan Stamenković, koordinator biltena, proizvodnja motornih vozila i prikolica u prvih pet meseci ima najveći izvoz među oblastima, ali je njen doprinos porastu vrednosti ukupnog izvoza negativan i opada.

Ivan Nikolić, urednik MAT-a ističe da je u prvih pet meseci izvoz „Fijata” iznosio 460 miliona evra. Prošle godine iz ove kompanije izvezeno je robe u vrednosti od 1,1 milijardu evra.

– Problem je međutim, što je neto efekat tog posla veoma mali i iznosi oko trideset odsto – kaže Nikolić.

To praktično znači da je dve trećine „Fijatovih” delova iz uvoza, dok samo jednu trećinu čine domaće komponente.
Za dve godine otpušteno 600 radnika

Kompanija „Fijat” je takođe bila i korisnik subvencija u iznosu od 10.000 evra po novootvorenom radnom mestu. Trenutno, u ovoj firmi radi 2.833 radnika. Prethodne godine bilo ih je znatno više 3.338, pokazuju podaci iz finansijskog izveštaja. Da „Fijat” kontinuirano smanjuje broj zaposlenih pokazuje i podatak da je na kraju 2014. godine u ovoj firmi radilo 3.437 ljudi. To znači da je za dve godine ovaj strani investitor broj zaposlenih smanjio za 604 radnika.

Izvor: Politika.rs



čitanja : 3408



Komentari

"„Fijat” za plate troši manje nego što dobija iz budžeta"
Zar nije jednostavnije i jeftinije bilo da država daje plate ovim radnicima, a bez zakidnja od strane Fiata i bez bačenih milijardi tom istom Fiatu.
Nije čudo što sa ovako imbecilnom politikom, Srbija je tu gde jeste.

Autor P1 09 Jul 2017, 13:14

Više puta sam ovde posumnjao da *mi* PLAĆAMO NJIHOVE RADNIKE, međutim svaki put sam morao da kažem da je samo sumnja.

Sada postaje očigledno da čak ni to nije daleko od istine.

Autor CaMIRO 09 Jul 2017, 13:27

Šta će nekome „strani investitor“ -

- čije je svako zapošljavanje dotirano?

- čije radnike i troškove građani plaćaju?

- koji ne plaća ni porez ni doprinose ni punu cenu za struju koju koristi?

- koji svojim aktivnostima zamenjuje stručne poslove sa nestručnim?

- koji nema mesta za naše inženjere?

- čiji je neto efekat praktično nula (ako ne i negativan)?

- čije kooperante (ako ne i on, sam) krše zakone o radu?

- koji za osam godina nijedan ozbiljan korak nije napravio da poveća svoj doprinos državi koja mu je poklonila fabriku, radnike pa još što šta?

Ovo nije strana investicija. Ovo deluje kao skup, štetni, politički marketing.

Kako su ono govorili? „Fijat je došao kući“.

Autor CaMIRO 09 Jul 2017, 13:32

Što se tiče raznih sindikata, o njima ništa dobro ne mislim. Ako niste znali sindikati fiatovih fabrika u Italiji i Poljskoj bili su protiv otvaranja fabrike u Kragujevcu. Toliko o sindikatima. Što se tiče pomoći i subvencije države, prvo i osnovno Srbija da ispuni ono što je potpisala, autoput i obilaznica oko Kragujevca. Pa tek onda da traži nešto.

Autor B.M 09 Jul 2017, 14:45

B.M
Pošto bežiš sa teme na temu, molio bi da nam odgovoriš na već postavljene citate, i da do tada ne svodiš priču na autoput i sl. gluposti.
Znači, "profesionalac" iz Fijata, ogovori na citate:

Citiram.-

„Dobio je 10.000 evra po radniku, 5,5 miliona evra svake godine u kešu, 10 miliona evra u 2016. za 'dodatna davanja' po dopunjenom ugovoru, plaća jeftiniju struju, Srbija mu garantuje za kredite, plaća 100 miliona dinara obuku radnika ...

„Ovaj strani investitor ne plaća poreze i doprinose na plate, PDV na alate za dobavljače, porez na dobit, porez na imovinu, porez na sprovođenje urbanističkog plana, porez za isticanje zaštitnog znaka“ ...

http://bit.ly/2tCIFBJ

Autor oktopod 09 Jul 2017, 15:02

I šta je problem?
Jel nam brani neko da nađemo nekog drugog iz autoindustrije koji će doći u Kragujevac, i sve da palaća, razne poreze i doprinose?
Što ne dođu i ostali proizvođači automobila u Srbiju kad je ovde tako dobro i mogu da zarade?

Nekoliko puta sam naveo da bi Fiat prodao mnogo više automobila da je napravio fabriku negde drugde. Rumunija, Mađarska, Turska, Poljska..
Pametnom dosta, jel treba i da crtam?

Autor B.M 09 Jul 2017, 15:34

B.M
Tako je Fijat nek ide gde oće, samo prethodno da plati ceh.
Ne može se iz kafane dok neko ne plati račun.
Uopšte ne znam čime to Fijat garantuje ulaganje Srbije, to jest eda ne pobegne, a da ne plati napravljeni ceh.

Ja mislim da je rukovodstvo Fijata napravilo štrajk, to jeste lako pobunila sirotinju, da bi poblegli iz Srbije bez plaćanja ceha.
Fijat nema kome da proda 500l. Taj djubar u EU neće niko.

Autor oktopod 09 Jul 2017, 15:42

Ponovo se vraćamo na problem da je UGOVOR NIJE JAVAN. Tako, ne može niko da kaže sa sigurnošću šta nam „neko brani“ ili „ne brani“.

Naprimer, postaje sve očiglednije da u ugovoru piše da država plaća „Fijatove“ radnike i dobar deo (ako ne sve) ostalih troškova.

Kada je to onde sugerisano pre mnogo godina, botovi su ludili kažeći da nema osnove za to.

Ta strategija - kao i strategija predsednika da on nije odgovoran jer su drugi to potpisali - jednostavno ne pali.

Autor CaMIRO 09 Jul 2017, 15:48

@oktopod
Zanimljiva je ideja da je „Fijat“ odgovoran za štrajk, ali možda poreklo ideje ipak leži malo bliže.

To bi svakako bio odgovor na carobnjakovo pitanje „Zašto niko ništa ne preduzima“.

Autor CaMIRO 09 Jul 2017, 15:50

Uvek se setim price onog profesora na RTSu o tome kako se u medijima predstavlja da mi bez strateskih (kako to lepo zvuci) stranih investitora maltene ne mozemo da zivimo, kako bez njih ne mozemo da napravimo nista i maltene smo bespomocni i sutra cemo da umremo od gladi.

Tuzna je cinjenica da je Srbija na tako niskom nivou da je vlada tako jeftino korumpirana da odabrani strani investitori mogu da rade sta hoce, da za njih ne vaze zakoni, cak ni oni koji su napisani po njihim zeljama.

Bog da nam pomogne svima, ali realno je da smo kolonizovani kao retko siromasna africka zemlja, za sitne pare, do koske i bez pravila i to ne samo u domenu auto industrije, vec i finansijskog sektora itd itd itd

A ovog BMa ne razumem uopste.. Niti bih da komentarisem njegove provokativne pacenicke komentare

Autor J4ZZER 09 Jul 2017, 19:05

Pa ne znam ko je paćenik, dal onaj kome je stalo da fabrika radi i radnici u Kragujevcu imaju posla, ili oni koji jedva čekaju da se zatvori.
A nije u pitanju samo FCAS već i komponentaši u Srbiji. Najmanje 10.000 radnih mesta zavisi od te fabrike.
Znači samo neka budala može želeti da Fiat ode.

Autor B.M 09 Jul 2017, 21:23

Pre deset godina je više od 150.000 radnih mesta zavisilo od „Zastave“.

Reći će bot, „pa nije bilo isplativo“.

A šta je ovo, onda?

Zašto je u redu subvencionisati „Fijata“ - odnosno, plaćati mu radnike i većinu ako ne i sve troškove - a nije u redu subvencionisati „Zastavu“?

Autor CaMIRO 09 Jul 2017, 21:37

BM

"Što se tiče raznih sindikata, o njima ništa dobro ne mislim. Ako niste znali sindikati fiatovih fabrika u Italiji i Poljskoj bili su protiv otvaranja fabrike u Kragujevcu. Toliko o sindikatima."

Pa sti si ti mislio?Da ce da budu ZA?Pa ti sindikati u Italiji i Poljskoj stite svoje radnike,rade svoj posao.Koliko Fiatovi radnici u tim fabrikama imaju plate?
I ova nasa dva sindikata su se konacno sjetila da nesto preduzmu,al treba tu jos strajkova,ne samo u Fiatu.

Autor Renault Terminator 09 Jul 2017, 23:56

Strajk je legitimno pravo radnika svuda u normalnom svetu i sramota je za jednu drzavu, vladu, predsednika da ljudima uskracuje njihovo zakonsko pravo, a znajuci nas mentalitet i kako je tesko organizovati grupu preplasenih zaposlenih na nesto tako rizicno siguran sam da su razlozi opravdani.

Slazem se sa Renault terminatorom da strajkovi treba da uslede u raznim drugim sferama zivota u Srbiji. Moje iskustvo u fin sektorh je takvo da bi Oliver Stone mogao snimiti vrhunski dokumentarac koji bi rasplakao mnoge, ali danas ljudi su uglavnom jedni drugim vukovi igaze po lesevima da dodju do hleba za svoju porodicu i da nahrane svoj ego.

Autor J4ZZER 10 Jul 2017, 00:09

Metodom svodjenja na apsurd, da zaposleni u FCA imaju zarade cca 100 EUR neto, da li bi onda strajk bio zaposlen? Ko je taj zamisljeni autoritet koji bi trebalo da arbitrira izmedju zivota i gladi, ko je taj koji ce da opredeli kolika je "granica tolerancije" izmedju stanja strajka i stanja tehnickog blagostanja u FCAS?
Drzava? Mozda, ako je tako propisano zatamnjenim stranicama SPA.
Mnogo je nepoznanica da bi iole ozbiljan covek mogao da izvuce izadje sa iole ozbiljnijim zakljuckom.
Jedno je, zapravo, izvesno: koliko god ja imao izrazito ne-pozitivno misljenje o sindikatima u SRB (imao sam iskustvo sa istima za dva zivota, niti mi vise treba niti mogu da me iznenade..), moj interes kao hipoteticki) zaposlenog u FCAS uopste ne mora nuzno da se poklopi ne samo sa interesom poslodavca (niti je to u principu prirodno), vec ni sa interesom drzave kao strane u ugovoru cija je uloga nikad do kraja razjasnjena, osim sto je izvesno da stvara klimu evropskog Vijetnama, a sasvim je jasno i zasto. Drugim recima, ako meni nije dovoljno 38 K BRUTO (pa cak i da je neto), ako je jedan Slovak placen 5-6 puta vise, da li bi trebalo ja da cutim zato sto imam "hleba da jedem", a neko tamo pretpostavljeno vredi 6 puta vise od mene, a mozda radimo slican posao.. I zasto jedan Slovak ili Rumun vredi 5-6 puta vise od mene? Zato sto je neki politicki analfabeta isao po svetu i govorio kako smo ubedljivo najjeftinija radna snaga u Evropi i stvorio takvu klimu i uslove za investitore koju ne bi imali ni u Pakistanu.
Niko ne zeli da FIAT ode. Bar ja ne zelim. Ali ne zelim da ljudi rade za dzabe. Ne zato sto sam ja neki vajni borac za radnicka prava (pa sve i da jesam), ne zato sto smatram da su radnici uvek u pravu (naprotiv, cesto nisu i cesto su neradnici najglasniji) vec iz prostog, oportunog, razloga - ako je dobro tebi, na makroplanu moze biti dobro i meni, ne meni kao meni, nego meni kao drustvu u celini. Sta meni vredi mojih (hipotetickih) 7000 evra mesecno kad 95% zaposlenih ima oko 200, hocu li ja biti srecan ako su svi oko mene nesrecni? Pa necu nikad. Osim ako sam zlonemaran proizvod politicko-ekonomskog establismenta.
A ponajmanje hocu da finansiram FIAT i sve ostale "investitore" svojim parama.
Da li ce sve ovo imati uticaj na buduce investitore? Ja se iskreno nadam da hoce. Jer bi svaki sledeci znao gde dolazi, i sta moze da ocekuje. U skladu sa cim bi neki buduci SPA mogli cak da se zakljucuju bez crnih delova. A ne da mi preuzimamo odgovornost za necije bljuvotine. Krivi su i oni sto su potpisali ugovor, krivi su i oni koji nisu objavili zatamnjene delove, bilo im lepo da preuzmu zasluge prethodnika tamo gde i kad odgovara, a kad su dosle na red posledice, onda "nismo mi, oni su.." A oni im sada savetnici.. Mislim, znamo se ko zle pare.. I zato ja svaki ovakav vid otpora najdiletantskijoj izvrsno-sudsko-zakonodavnoj oligarhiji ikad u istoriji Srbije mogu samo zdusno da podrzim. Nemam dilemu da ce se ovo resiti na ovaj ili onaj nacin, ali negde mora da krene, mora neko da kaze: dosta bre ljudi, unisticete i drzavu i narod svojom bezobraznom nekompetencijom. Sve pare odose na botove i stranacki aparat, a nikad vise ljudi po jednom kontejneru u istoriji Srbije koju ja pamtim. Ovo kolektivno ludilo mora jednom da prestane. Ako je situacija u FCAS i KG "svetlo na kraju tunela", ja pozdravljam.

Autor Priapus 10 Jul 2017, 00:52

*"da li bi onda strajk bio "legitiman"?"

Autor Priapus 10 Jul 2017, 00:53

Zivite u drzavi kablova i cudite se sto drugih investitora nema, a neki hoce da idu? Kada je vodja krenuo da smanjuje plate i penzije da bi 'podigao' zemlju, reformisao, on je ubedio da je to dobro mnogo ljudi. Sta si dobio u zemlji u kojoj je plata 200-250e? Fabrike kablova. Zasto ? Zato sto se to ne prodaje narodu u zemlji, vec se izvozi i ide u dalje fabrike Bmw-a najvise pa ostalih. Ima video na youtube gde nastaje najprodavaniji Ford F150. U Americi. Ali sasija uradjena u Nemackoj, sedista u Francuskoj, mnogi delovi iz Meksika ali opet oko 50% je ostalog iz USA. Na kraju navode kablovi i stoji da se to pravi u 'nerazvijenim zemljama sa jeftinom radnom snagom'. Drugim investitorima koji proizvode nije zanimljiva zemlja gde narod zaradjuje od 200-250e zato sto on mora ogroman procenat da izveze, jer narod tu nema kupovnu moc. Imas losu ekonomiju, sve se jedva krece kako jos vise da je unistis? Smanji plate i penzije i jos vise unisti kupovnu moc ljudi. A, onda ubedis ljude kako je to dobro, a ne cudi da ih ubedis kada pogledas koliko je pismenih ljudi u istoj zemlji. U toj zemlji se svecano otvara semafor!? Ikea je 'investicija'!? 90% naroda nije videlo dalje od Crne Gore i Grcke i za njih je Grcka 'organizovana' zemlja, sto za Srbiju i jeste, ali je daleko od organizovane za one organizovane i razvijene. Zato je prosle godine iz Srb otislo 60.000 ljudi, godinu pre 55.000 ljudi. 2010-te je otislo npr 15.000. Sve naprednije godine idu, jedna za drugom da je poceo jedan manji grad da se iseljava iz zemlje. Mnogi cak i navode da i ajde, ostani bori se tu nego kako, zakoni za njega i ovog drugog nisu isti, treba mu clanska karta sto on ne zeli, on zivi sa 30.000 dok neke starlete bez skola, 'pevacice' voze automobile od 100.000e. Vrednuju se totalno pogresne stvari i uspevaju oni bez ikakvog znanja, na mitinzima ti dolazi Sreder kojem narod aplaudira, takodje i Ceca!? Narod kao ovce. Da se narod pobuni je tesko jer je pametnijih manje, a pobunu bi 'ugusili', tako da veci broj istih bira laksi put, iseljavanje. Zapravo vise i ne zalim toliko narod u Srb, tako i treba kad su...Pamtim odeljenje iz srednje skole, gimnazija, pre 11 godina zavrsili, 30 nas je u odeljenju bilo i van Srbije je sada iz istog odeljenja 23. Eh, Srbine kada ti je dovoljno uvek bilo 'hleba i igara'.

Autor dusan 10 Jul 2017, 06:58

B.M
I velikom Debeloustom vodji, kao i tvojim sefovima, je stalo da ljudi u Srbiji imaju posla. Ali, jos vise im je stalo da ti radnici budu sto manje placeni, kako bi oni sto vise mogli da napune svoje dzepove. Debelousti vodja i njegova poltronija dok su na vlasti, a tvoji Italo sefovi dok su u Srbiji. Nego, zasto nisu odabrali, recimo Grcku, Bugarsku ili Hrvatsku, koje su vec clanice EU, vec su dosli ovde? Sigurno zbog velike ljubavi prema Srbiji, jer kod nas ima puno postovalaca italijanskog fudbala, hrane i automobila. Ma, toliko nas vole, da su radnicima dali cak 350 EUR bruto plate. Nikog u okruzenju nisu hteli toliko puno da plate, vec samo nase radnike. To ti je ljubav!
Priapus
Svaka ti je na mestu, apsolutno se slazem.
dusan
Ja uporno trazim nacin da udjem u brojku onih koji su otisli, ali nikako da mi podje za rukom. Taman se ponadam da ce mi uspeti, kad, corak! Cak bih bio spreman i da trpim to da ne budem sa sinom nekoliko meseci, samo da bih njemu obezbedio bolju buducnost, jer u ovoj rupi (novi naziv za nasu "drzavu") nema buducnosti.

Autor Optimus Prime 10 Jul 2017, 10:55

Po listi Svetskog Ekonomskog Foruma (WEF) Srbija je na pretposlednjem mestu u Evropi po konkurentnosti (jedan od glavnih pokazatelja ekonomske dinamike), a od evropskih zemalja iza nas je jedino BiH! Nema dalje priče o tome kakvo je stanje u zemlji.
Ko hoće da čita, kompletan izveštaj 2016-2017 je na linku

http://www3.weforum.org/docs/GCR2016-2017/05FullReport/TheGlobalCompetitivenessReport2016-2017_FINAL.pdf

Autor Jimmy 10 Jul 2017, 14:36

*predposlednjem

Autor Jimmy 10 Jul 2017, 14:38

@Optimus prime
Voleo bih ali ne mogu da pomognem nikako nikome sa srpskim pasosem. U CH mi sa srpskim pasosem mozemo jedino kao turisti 6 meseci godisnje, da bi ostao jedino zenidba. Svakome kazem ako nadjes resenje, a kazem i tebi da dodjes u CH, tu sam da pomognem sto se tice mnogih stvari! Sve sto mogu i znam, tu sam. A, znam mnogo sta, kako, gde i tako dalje. Dao bih ti predlog za Nemacku, barem sto znam ko je hteo, otisao je zadnjih par godina. Moja generacija iz mog grada pola su tamo otisli zadnjih godina, sto ko tehnicari, sto ko doktori, soferi, maaa razne struke. Pazi vodji je to i zelja, da ostane sa svojim podanicima. Svi ostali da odu.

Autor dusan 10 Jul 2017, 14:58

P.S.
I sto se Nemacke tice znam sto sta jer mi familija tamo, jos drugih otisli pa znam po nesto sto se procedura tice i pocetka tamo. Sin bi morao da saceka mesec, dva pa dolazi i on. Ako je jos mali, sto pre moze i sto pre procedura trazi polaganje za pasos. Vodjenjem tamo plus pasosem te zemlje odradio si posao veliki kao zemlja. Zbog dece svi to i rade. Cak cu i ja da uzimam Ch pasos za 3 godine. Polazem i gotovo. Ispasce da nisam 'srbin' zbog prica, jesam srbin koji je rodjen '88. Koji je detinjstvo proveo u sankcijama iako moje nije pogodilo, moje drugare i druge jeste, kao dete iznesem cokoladu ostala deca nisu videla ne pamte od kad cokoladu. Pa bombardovanje, pa ocajno stanje do dan danas. Kada dodjes u drzavu koja brine o svakome i tebi, onda shvatis koliko si propustio. I uvek cu biti Srbin, ponosni Srbin, ali necu ziveti u tudjoj Srbiji. A, bice tudja jos dugoooo, dugooo.

Autor dusan 10 Jul 2017, 15:10

Ko ima bolje široko mu polje, al ovi koji ostaju ovde moraju da rade i za 300 Evra.
Yura zaposljava vise radnika nego Fiat, i mnogo gori su uslovi, pa nema ovakvih štrajkova. Ćute i rade, znaju da nema bolje.
Gledam danas radnike Fiata po gradu, šetaju i završavaju neke svoje poslove, zabole ih za štrajk. A i ko da sedi ceo dan ispred fabrike na suncu, naporno je to.

Autor B.M 10 Jul 2017, 15:23

B.M
A šta si ti danas u radno vreme tražio po Kragujevcu??
Očigledno da si i ti završavao neke svoje poslove.
A to što neko nema bolje, ne znači da država treba da dopusti da kompaniji kojoj sa budžeta uplaćuje više kešpara od radničkih plata, dozvoli ovakvo blaćenje i maltretiranje radnika.

A to da ako neko ima bolje treba da ide, znači da ni Fijat nije imao bolje ovce za šišanje. Pa eto, ako ima negde bolje, Fiat odma da ide, samo da plati ceh i štetu srbiji. Počev od servisiranja kreditnih obaveza Srbije, pobacane stare opreme, licence za Zastavu 10, keš para pokupljenih od Srbije, da plati carine, poreze, doprinose, vodu, struju, transport, habanje železnice i puteva, izgubljenu dobit, pa nek ide gde hoće.
I nek povedu i tebe tamo gde je bolje. Pa tamo špiuniraj radnike, i hvataj zjale.

Autor Oktopod 10 Jul 2017, 16:36

Autor Oktopod 10 Jul 2017, 16:36

Potpuno se slažem sa drugim pasusom.
Ovog krpelja Fiata bi trebalo oterati go*njivom motkom, uz naravno izmirivanje štete koje je naneo Srbiji.
Pa dovesti nekog ozbiljnog i poštenog proizvodjača.
Fiat samo muti, jedini pozitivan brend koji posluje u njegovoj gami je Jeep.
Eto i oni da imaju nešto da valja u svom opsegu.
I pozitivno da posluje.

Autor P1 10 Jul 2017, 19:34

Koga bi oterali? Radi se o preko milijardu evra uloženog kapitala samo u fabriku. A gde su pare uložene u komponentaše, obuku radnika.. I vi bi nekog terali a fabriku niste ni videli?

Autor B.M. 10 Jul 2017, 22:49

„Preko milijardu evra“?

„Samo u fabriku“?

U koju fabriku?

U koju fabriku u Srbiji je uloženo preko milijardu evra?

Ako misliš na „Zastavinu“ staru, ne znam koliko naivan čovek treba da bude da bi poverovao u to.

Za početak, pogledaj malo kako se kreću cene gradnje i/ ili ulaganja u fabrike (brownfield/ greenfield) u autoindustriji.

Isto si ovako tvrdio da radnici imaju više od 30.000 dinara plate, da nema šanse da to plaća država i još mnogo toga.

Još nazivaš ljude budalama ... pa koliko si samo ove nedelje, puta demantovan?

Autor CaMIRO 10 Jul 2017, 22:52

Još pominješ obuku radnika. Ako nisi znao, izašlo je u vestima da plaćamo mi i to.

http://bit.ly/2tCIFBJ

Zapravo ti je oktopod ovo već citirao.

Autor CaMIRO 10 Jul 2017, 22:57

BM

"Ko ima bolje široko mu polje, al ovi koji ostaju ovde MORAJU da rade i za 300 Evra."

Nista oni ne moraju,mora se samo umrijeti.

Autor Renault Terminator 10 Jul 2017, 23:24

Zar nisi pročitao?

Već ih izdržavamo, pa bili sa platom ili bez.

Autor CaMIRO 11 Jul 2017, 03:05

BM

Tebi da je stalo do radnika ti bih stao uz njih a ne da im podmeces nogu.

Autor Renault Terminator 11 Jul 2017, 08:52

Rendžo
O čemu ti pričaš ?
Pa on bi rodjenju mamu prodao zbof Fiata i sendviča, kako misliš da ga onda briga za radnike ili Srbiju.
Zato on ovde besramno zastupa interese Fiata a sve protiv interesa Srbije, radnika.
On je jedan moljac, koga je Fiat unajmio za siću, da botuje.
Nažalost imamo previše takvog škarta, prodatog, zato nam i jeste tako.
Ali nije ni to lako, treba živeti sam sa sobom, kad znaš da si se prodao, da nemaš dostojanstva, časti, poštenja.
Zato takvima treba otežati posao bota, istinom.
"У оквиру Багре постоји и подврста – то су такозвани ботови који немају образа, свој живот, мозак, муда и интегритет. То су људи неостварени у животу, вечите луталице које су биле предмет спрдње читавог живота јер су лоши људи од мали’ ногу. Ботови, сендвичари, како год, су врста бескичмењака које цела варош пљује, а они и даље шетају ко да имају најпоштенији и најбољи посао на свету. То су крпељи који немају идеју да промене ишта, па чак ни своје усране гаће, то су изгубљене душе."

Autor P1 11 Jul 2017, 08:59

B.M 11 Jul 2017, 02:54
Evo Magna iz Slovenije se seli i traži novu lokaciju, da zaposli 6000 radnika!

Treba odmah Fijat isterati iz postojećih hala i posao ponuditi nekome ko bi da gradi, pravi i proizvodi, a za uzvrat skoro ništa ne traži!

A Fijatu nek ponude ledinu u Koroman polju, pa ako im se ne svidi nek idu gde ima bolje. I nek tamo povedu i tebe.

Autor Oktopod 11 Jul 2017, 09:23