home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, vozačima je teško da ignorišu telefonske pozive dok su za volanom, ali su spremni da ignorišu opasnost koju sa sobom nosi čak i letimičan pogled na ekran mobilnog kako bi utvrdili ko ih zove, pokazuje najnovije istraživanje.

Verovatno ste primetili da mnogi vozači u Srbiji, i pored raznih apela, kampanja, pa i pretnje kaznom, i dalje razgovaraju telefonom bez hends-fri uređaja. Neki od njih možda nisu svesni rizika, drugi jesu, ali ga očigledno ignorišu.

A opasnost je prisutna čak i ako se ne javite na telefon, već samo pokušate da ga locirate pogledom, kako biste utvrdili ko vas zove. Taj trenutak nepažnje dovoljan je da skrenete pažnju sa puta i izazovete saobraćajnu nezgodu.

Iako je ovaj problem kod nas veoma izražen, ni neke razvijenije zemlje nisu imune na njega. Istraživanje koje je sproveo Tehnološki univerzitet Kvinslend (QUT) u Australiji otkriva da skoro polovina vozača veruje da ako samo "bace pogled" na ekran ne rizikuju kao kada razgovaraju ili pišu poruke na telefonu.

Studija koji je objavio QUT pokazuje da su upravo lociranje telefona koji zvoni, provera ko zove i odbijanje (ili prihvatanje) poziva najčešće radnje koje vozači preduzimaju kada je reč o upotrebi smartfona u vožnji.

Međutim, vozači su u velikom broju nesvesni koliko su navedene radnje rizične po bezbednost saobraćaja, već misle da su u opasnosti samo ako razgovaraju ili pišu poruke.

U studiji se navodi da je 45% vozača priznalo da ne mogu da ignorišu telefonski poziv dok su za volanom i da se javljaju na mobilni u vožnji. Njih 28% prilikom javljanja ne koriste hends-fri uređaj, već drže telefon jednom rukom dok voze, pišu poruke ili čak surfuju Internetom.

Istraživači QUT-a kažu da je zabrinjavajuće već i to što je vozačima potrebno više od 2 sekunde samo da bi pronašli i dohvatili mobilni i odgovorili na poziv, a da je još gore što oni nisu ni svesni opasnosti u koju na taj način dovode sebe i druge.

Navodi se i da je sam momenat kada zazvoni telefon verovatno najrizičniji jer može da iznenadi vozača dok je u nekom zahtevnom manevru, poput prestrojavanja ili preticanja.

"Taj trenutak je čak opasniji od samog razgovora (kada vozač obično uspori automobil i bude oprezniji), jer je osoba za volanom zatečena i nespremna", otkriva se u studiji.

U istraživanju se navodi da su vozači početnici naročito u opasnosti, jer češće koriste mobilni dok voze.

Na kraju, studija je pokazala da 12% ispitanih vozača i dalje smatra da upotreba mobilnog u vožnji ne predstavlja rizik po bezbednost.

Sa druge strane, vozači su svesni da kada drže telefon dok voze rade nešto nedozvoljeno – 70% njih priznalo je da dok razgovaraju mobilnim paze da ih ne vidi policija. Kako bi prikrili svoju aktivnost za volanom, telefon drže nisko i pokrivaju ga kako policija ne bi videla da ga koriste.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 709



Komentari

Uveo bih kazne 'nanogica' barem 3 meseca da sme samo na posao plus novcano. Jer svako je potencijalni ubica sa telefonima. Mnogo mi svako ide na zivce. Pogotovo mladji vozaci koji ne ispustaju telefone iz ruke dok voze, snimaju se za FB, neke snapchat, instagrame. Znam neke po 2-3 puta udarali od pozadi ljude i dalje ne ispustaju tel dok voze. Ako je vec hitno, parkiras se i zoves. Tacno se provale po gradu kad uspori celu traku da drzi telefon, ulazi u kruzni pa deluje kao da ne zna gde ce. Sviiram im, pokazujem da puste telefon, oni ko izgubljeni u fazonu 'Sta ti je?' . Nego oni jednog dana kada odnesu nekog oni ce u zatvor.

Autor dusan 10 Sep 2017, 10:36

Duka
Slažem se.
Za mobilni bi kazna trebala da bude mnogo veća.
Recimo 100 000 din i 6 meseci oduzimanje dozvole.
Pa nek onda lelulaju po putu, koče saobraćaj, lupaju druge...
Makar sa crvenim izjednačiti kaznu.
Većina tih koje opisujemo uopšte nisu prisutni tu gde jesu, već su mislima negde "tamo"...
Zaista je katastrofa kad vidiš nekog ko telefonira, mili, iza njega se stvori kolona, a on ko da je sam na livadi.
Ni trajno oduzimanje dozvole nije stroga kazna...

Autor P1 10 Sep 2017, 10:59

Da, "ovo" treba rigidno kažnjavati.

Autor moron 10 Sep 2017, 14:32

Sve bih ja njih osudio na... autonomna vozila..

Autor Priapus 10 Sep 2017, 17:14

trebalo bi da bude kazna kao za prolazak na crveno. MINIMUM !
no dzabe nam prica, kada i dan danas retko koji taksista da se veze (po Beogradu) i jos kukaju naveliko ako ih je neko kaznio za to.
moguce da sam subjektivan, ali najgore su mi nadrdane devojcice koje voze iskljucivo s telefonom u jednoj ruci. (po moguctsvu sto nalickanije i vece vozilo).
eto primer s pocetka ove godine, vidi me cura ispred sebe kako stojim na semaforu. preplasi se od same sebe i naravno lupi po kocnici iz sve snage kako me ne bi udarila. naravno, ukopa se i jugic iza nje se zakuca u zadnji branik. covek pogleda svoj branik - nista - i odveze se.
sta radi beogradska gospodjica - umesto da napravi uvidjaj s jugicem, ili pozove sabracajce, ona meni uzima da preti i slika moje tablice.
reko' "samo slikaj"

Autor veljko 10 Sep 2017, 21:19

A šta je tu strašno što pričam na mobilni u vožnji???
Ne razumem?
Manje je opasno od tableta na novim kolima.
Manje je opasno od cigare za volanom.
Manje je opasno od doručkovanja za volanom.
Manje je opasno od čišćenja zamagljenih stakala za volanom.
Manje je opasno od lepe devojke na mestu suvozača.

Za mene je najopasnije što krijem telefon zbog policije, što stalno zevam gde je radar, što obilazim udarne rupe, što nedostaju znakovi, što beograđani voze preticajnom trakom što na autoputu ili na putevima sa 3 trake.
E ako je samo do mobilnog, ima da nam odma svane....

Autor Oktopod 10 Sep 2017, 22:45

A taksistima je dozvoljena priča na mobilni u vožnji!? Ljudima koji obavljaju javni prevoz?
I nekim službama, kao policiji'
A što je to pandur pametniji od mene? Što on može a ja ne?
Koga on ne ugrožava a koga to ja ugrožavam?

Autor Oktopod 10 Sep 2017, 22:49