
Kazna za nesavesnog vozača koji bude vozio dete bez auto-sedišta u Srbiji, umesto sadašnjih maksimalnih 30.000 iznosiće i do 120.000 dinara. Tako određuju izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koji bi uskoro trebalo da se nađu pred poslanicima Skuštine Srbije.
Sedišta za najmlađe moraće da imaju odgovarajući atest, a biće obavezna za svako dete dok ne dostigne 135 centimetara visine.
- Izmene Zakona predviđaju da se kazne za vožnju deteta van sedišta povećaju i da budu i do 120.000 dinara - kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije Damir Okanović. - Tu ne sme da bude nikakvog kompromisa jer su deca među najugroženijim kategorijama u saobraćaju.
Okanović za "Novosti" kaže i da je pre dve godine usvojena Strategija o bezbednosti saobraćaja Srbije koja predviđa da nijedno dete ne nastrada u saobraćaju od 2020. Nažalost, prošle godine je u Srbiji u saobraćajnim nesrećama nastradalo 12 dece. Od toga osam u kolima roditelja i sva su vožena bez odgovarajuće opreme.
- Ove godine je situacija još gora i do sada je nastradalo 14 dece - kaže Okanović. - Kazne su tu da nateraju roditelje kada nikakvi apeli i edukacija ne mogu da ih uvere da posvete maksimalnu pažnju prevozu svoje dece.
Važeći Zakon kaže da dete do tri godine starosti mora da se prevozi u bezbednosnom sedištu, što se u praksi pokazalo kao neodgovarajuće. Zato će u bezbedonosno sedište morati sva deca uzrasta do 135 centimetara. U pojedinim evropskim zemljama propisano je i da je ta visina najmanje 150 centimetara.
Prema trenutnim propisima, kazna za prevoz dece u krilu ili na prednjem sedištu bez auto-sedišta, iznosi od 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora, uz šest kaznenih poena i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje tri meseca. Kazne mogu biti i veće ako je izazvana saobraćajna nezgoda. Po predloženim izmenama, uz novčanu kaznu od 30.000 do 120.000 dinara, predviđena je i kazna zatvora do 30 dana, 14 kaznenih poena i osam meseci zabrane upravljanja vozilom!
Crna statistika
Bezbednosna dečja auto-sedišta smanjuju rizik od povreda dece i do 70 procenata. Nažalost, istraživanja pokazuju da mali broj ljudi, tek nešto više od 10 odsto, poštuje ove odredbe Zakona. Cene auto-sedišta na našem tržištu su veoma šarolike i kreću se od 3.000 pa do 50.000 dinara.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Kad vec drzava toliko brine, sto neda roditeljima mesecnu platu u visini te kazne, niko ne bi isao neadekvatno opremljen. Slazem se da ovaj prekrsaj treba ozbiljno kaznjavati, ali mislim da je i dosadasnja kazna bila drakonska u odnosu na standard gradjana, ali sad su bas preterali, do 1000 eura, 14 kaznenih bodova, zatvor do mesec dana, preterano. Da napomenem da mi ne treba zakon da bih ovo postovao niti iz bilo kog razloga opravdavam one koji voze decu bez odgovarajuceg sedista.
Vidi se da u Srbiji zakone pisu debili kojima su samo pare u glavi. Sad ce da se pojavi firma (ciji je vlasnik npr. brat Okanoviceve taste), koja uvozi decija sedista deklarisana bas za visinu do 135 cm. Inace, moje dete se vozi u sedistu Nania Cosmo, koje je deklarisano za masu do 18 kg. Kanda, debili-predlagaci zakona ne znaju sta su to kilogrami, a ocigledno nikad nisu ni culi za podmetace " boostere" koji se koriste za decu koja prerastu sediste, a nemaju jos dovoljnu visinu da sede samo na automobilskom sedistu.
Druga stvar, ako taksi poveze zenu sa troje dece, sta onda? Taksista mora uvek da ima decija sedista u gepeku, roditelji moraju da kupe sedista bez obzira da li imaju automobil ili je zabranjeno voziti decu u taksiju?
Kakvi stvorovi nam vode "drzavu" nije ni cudo sto nas pola sveta za.ebava.
Nemojmo te argumenta sa platama, jer već za 30-40eur može da se kupi autosedalica i ne vidim razloga da roditelj koji ima pare i za gorivo, i za sam auto i njegovu registraciju i održavanje ne može jednokratno da odvoji novce za dečje sedište. Kasnije kad preraste neka proda dalje za samo koji evro manje i dečja sigurnost ga neće mnogo koštati...