home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
renault grand scenic

Francusko-japanska grupa Renault-Nissan prodala je u 2017. najviše lakih vozila, nakon pripajanja Mitsubishi Motorsa, istisnuvši sa čelne pozicije nemački Volswagen.

Nissan Motor je prošle godine prodao rekordnih 5,82 miliona automobila, a francuski proizvođač Renault 3,76 miliona. Mitsubishi ih je prodao 1,03 miliona, pa je tako ta grupa u 2017. ukupno prodala oko 10,61 milion lakih vozila.

Zajedno su ta tri proizvođača automobila premašila rekordni Volkswagenov nivo od oko 10,53 miliona prodatih lakih vozila, istisnuvši ga sa čelne pozicije u svetu. Volkswagen između ostalog uključuje i brendove Audi, Škoda, Seat i Porsche.

Toyota Motor je 2016. bila druga u svetu s 10,2 miliona prodatih vozila, a ta brojka ne uključuje teške kamione Hino Motorsa. Prošle godine je međutim Toyota prodala 10,35 miliona vozila, pa je skliznula na treće mesto najvećih svetskih proizvođača.

Mnogi proizvođači pokušavaju da povećaju prodaju kako bi imali koristi od ekonomije veličine i smanjili troškove u uslovima ogromnih ulaganja potrebnih za razvoj automobilske tehnologije nove generacije, uključujući autonomne automobile, autobuse, električna vozila i nove usluge mobilnosti.

To je fokus grupe Renault-Nissan i ključni motiv za Nissana, kada je u 2016. godine stekao kontrolni udeo u manjem konkurentu Mitsubishi Motorsu.

Predsednik Renault-Nissana Carlos Ghosn je obećao da će iskoristiti veliki broj prodatih automobila kako bi udvostručili uštede do 2022. godine na 10 milijardi evra, i to povećanjem godišnje prodaje na 14 miliona vozila.

Renault, Nissan i još neki proizvođači automobila žele da koriste više standardizovanih delova vozila i da konsoliduju proizvodne platforme, sa svrhom smanjenja troškova istraživanja i proizvodnje, kao i povećanja profitabilnosti.

I Toyota ima sličan pristup, a paralelno je udružila snage s Mazdom i Suzukijem kako bi kontrolisali troškove razvoja i marketinga električnih automobila i drugih novih tehnologija.

Izvor: Seebiz.eu / Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1123



Komentari