home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Goodyear EfficientGrip Performance

Goodyear je za električna vozila izradio prototip pneumatika EfficientGrip Performance opremljen tehnologijom Electric Drive. To predstavlja novi korak u razvoju pneumatika koji zadovoljavaju specifične zahteve električnih vozila, a vozačima obezbeđuju tihu i udobnu vožnju.

Na ovogodišnjem međunarodnom Salonu automobila u Ženevi Goodyear je iznenadio posetioce brojnim novostima. Između ostalog, ponudio je automobilskim entuzijastima uvid u prototip pneumatika EfficientGrip Performance sa tehnologijom Electric Drive namenjen rastućem tržištu električnih vozila.

Goodyear EfficientGrip Performance

Sve više propisa koji se odnose na smanjenje emisija, želja da se smanji zavisnost od fosilnih goriva i brz napredak na području tehnologije baterija stvaraju idealan ambijent za električna vozila. Ovaj rastući segment vozila istovremeno postavlja jedinstvene zahteve u pogledu performansi pneumatika. Rezultati Goodyearovih testova su, naime pokazali da se klasični pneumatici na električnim vozilima habaju čak do 30% brže zbog snažnog, udarnog momenta električnih motora i dodatne težine vozila nastale zbog teških paketa baterije.

Proizvođači vozila, pored izdržljivosti pneumatika za električna vozila, zahtevaju takođe sve manji otpor kotrljanja, a kupcima je prioritet sve veći domet, jer je infrastruktura stanica za punjenje baterija u većini država još uvek slabo razvijena. Treba takođe imati u vidu da su električna vozila pri malim brzinama dva puta tiša od klasičnih vozila, zato pneumatici moraju da obezbede tihu i udobnu vožnju. 

Prototip EfficientGrip Performance sa tehnologijom Electric Drive donosi sledeća rešenja:

           Više pređenih kilometara sa inovativnim dezenom gazećeg sloja: Tanje lamele u gazećem sloju omogućavaju veću površinu naleganja pneumatika na put nego klasični radijalni kanali. Sa većom površinom gume u kontaktu s putem pneumatik može bolje da reaguje na udarne momente motora, a na mokroj podlozi održava visoke performanse. Osim toga, dezen gazećeg sloja sprečava ulaz zvučnih talasa u kanale i time smanjuje unutrašnju i spoljašnju buku pri kotrljanju.

           Konstrukcija sa velikom nosivošću: Unutrašnjost pneumatika je optimalna  i podnosi dodatnu težinu vozila koju ima zbog baterija, a istovremeno ima optimalnu površinu naleganja za postizanje visokih performansi.

           Povećan domet vožnje: Karakteristike materijala u smeši gazećeg sloja omogućavaju izuzetno mali otpor kotrljanja, čime se povećava domet vozila i odgovara na visok nivo udarnog momenta motora. Istovremeno je bočni zid konstruisan tako da smanjuje aerodinamički otpor, a profilom je smanjena količina mase koja se vrti, zato je i potrošnja energije manja.

U Goodyearu se predviđa da bi tehnologiju Electric Drive mogli da uvedu na tržište sledeće godine, u tom cilju već sarađuju sa proizvođačima automobila.

PR saopštenje - Goodyear Dunlop Sava Tires d.o.o.



čitanja : 878



Komentari