
Kako bi saznali koji električni automobil nudi najbolji odnos uloženog i dobijenog, norveško udruženja električnih vozila Norsk elbilforening je sprovelo opsežni dvodnevni test pet najpopularnijih kompaktnih automobila na struju u zimskim uslovima.
Ekipa je povukla paralelu između BMW-a i3, Hyundai Ioniqa, Opel Ampere-e, Nissan Leafa i Volkswagen e-Golfa, tako što su u 48 sati odvezli 700 km, a pritom promenili nadmorsku visinu za više od 1.000 metara i savladali sve vrste saobraćajnica, od brzih auto puteva do snegom zametenih šumskih deonica.
Pritom su svuda bili praćeni snegom, ledom i temperaturama koje su se spuštale i do 10 stepeni ispod nule.
Svim automobilima su isključeni režimi za uštedu u vožnji, dok su u unutrašnjosti morali da održavaju temperaturu od 20 stepeni.
Test koji možete pročitati OVDE je dokazao dve stvari: da električni automobili već sada mogu da zamene benzince i dizelaše čak i u najekstremnijim uslovima, kao i da svaki model ima svoje prednosti i mane, pa je teško izdvojiti jednog pobednika.
Ako bi to baš morali da učine, Norsk elbilforening bi izabrao Hyundai Ioniq koji se pokazao rekorderom po pitanju štedljivosti i brzine punjenja, a i najbolje se uhvatio u koštac sa zimskim izazovima.
Nissan Leaf i Volkswagen e-Golf bili su najbolji po pitanju vozačkog doživljaja za upravljačem, a Opel Ampera-e je nadmašila sve automobile dostupnom autonomijom, ali istovremeno je pokazala nesklonost ka brzom punjenju.
Izvor: Tportal.hr