
O maksimalnoj brzini jednog od najekskluzivnijih i najskupljih hiperautomobila današnjice nagađalo se još dok je Chiron bio samo projekat na crtaćem stolu, ali ni dve godine posle lansiranja ne zna se koliko on može "da razvije".
Sa prodatih 320 od planiranih 500 primeraka za manje od dve godine, Bugatti Chiron već sad predstavlja veliki uspeh za svog proizvođača, a ako se nastavi istim tempom očekuje se da poslednji automobil dobije svog vlasnika u narednih godinu dana. Iako se u početku prodaje, uglavnom iz marketinških razloga, potencirala priča o neverovatnoj maksimalnoj brzini i "najbržem produkcijskom automobilu koji se može voziti po javnim putevima", čini se da je ona sada pala u drugi plan, jer se Chiron sasvim dobro prodaje i bez nje. Zato je i dugo najavljivani, zvanični brzinski test koji bi najzad pokazao koliko automobil može "da razvije", odložen na neodređeno vreme.
To je u razgovoru za CNBC potvrdio i prvi čovek Bugattija, Stefan Vinkelman.
"Trenutno imam dosta toga u planu, a brzinski test (Chirona) nije moj prioritet. Ima mnogo drugih, prečih stvari koje treba uraditi", kaže Vinkelman. "Ja čak i ne znam koliko brzo taj automobil može da ide".

U međuvremenu su se pojavile glasine da Bugatti izbegava brzinski test zato što zna da Chiron ne može da nadmaši rezultat koji je zabeležio švedski hipreautomobil Koenigsegg Agera RS, koji je trenutno vlasnik brzinskog rekorda kada je reč o produkcijskim vozilima za javne puteve. Podsećamo, Agera RS je 2017. na zvaničnom testu u Nevadi nakon dve vožnje u različitim smerovima zabeležio prosečnu brzinu od 447,2 km/h, a u drugoj vožnji je izmereno čak 457,5 km/h.
Osim toga, Koenigsegg je nadmašio Bugatti u jednom testu u kome su odmerili snage. Agera RS je postavio rekord u ubrzanju do 400 na sat, a zatim i zaustavljanju (0-400-0km/h). Najpre je to izveo za 36,44 sekunde (oko 6 sekundi bolje vreme od Chirona), a zatim je i popravio sopstveni rekord na 33,29 sekundi!
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs