
„SUV-manija koja je zahvatila ne samo SAD, već i ceo svet, ima razarajuće posledice, i to ne samo po životnu sredinu“, navodi se u rezultatima jednog istraživanja u Americi.
Naime, u istraživanju koje su sprovele agencije Detroit Free Press i USA Today, SUV modeli su i do tri puta opasniji po pešake od standardnih automobila. Navodi se i da predstavnici vlade za ovo znaju već nekoliko godina, ali „da su malo toga uradili kako bi smanjili broj smrtnih slučajeva pešaka, odnosno, nisu ukazivali na ovu opasnost“. Tokom ovog istraživanja se došlo do podatka da je broj smrti pešaka u SAD porastao za čak 46% od 2009. godine, i da je u najvećem broju saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom učestvovalo neko SUV vozilo. Samo tokom 2016. godine u Americi je nastradalo skoro 6.000 pešaka.
Ne iznenađuje činjenica da se veliki broj nesreća sa smrtnim ishodom dešava u gusto nasseljenim gradovima. Naime, u kategoriji gradova sa najmanje 200.000 stanovnika u Americi, najopasniji su Detroit, u kome je stopa smrtnosti pešaka čak 34,5 ljudi na svakih 100.000 stanovnika. Opasni su još i gradovi Njuark, Majami, Tempa, Semt Luis i Finiks. Međutim, bilo bi krajnje bezobzirno za sve okriviti SUV automobile. Naime, veliki broj pešaka koji je stradao, ili zadobio teže povrede u saobraćajnim nesrećema je prelazilo ulice van pešačkih prelaza. Takođe, popularnost pametnih teleona je eksplodirala od 2009. godine, te je sve veći broj vozača, ali i pešaka koji bivaju ometeni korišćenjem svojih mobilnih telefona.
U svakom slučaju, tokom istraživanja se došlo do podatka da iako na saobraćajne nesreće utiče veliki broj faktora, veza sa krosover, pikap i SUV modelima prilično jasna. Vodi se debata o tačnom broju, ali Detroit Free Press agencija navodi da je čak u 69% saobraćajnih nesreća sa fatalnim ishodom, u periodu između 2009. i 2016. godine, učestvovao i SUV automobil. Naime, američka Nacionalna agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) je planirala da u ocenjvanje vozila uvrsti i kategoriju koja se odnosi na bezbednost pešaka, što je trebalo da se desi od ove godine, međutim, do toga nije došlo, a povod za to nije poznat. Međutim, pojavile su se glasine da se veliki broj proizvođača automobila protivilo tome.
Međutim, izgleda da i oni rade nešto na povećanji bezbednosti pešaka, te je sve veći broj novih SUV vozila opremljen napradnim sistemima za asistenciju vozaču koji mogu sprečiti saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom pešaka. Tu se pre svega misli na sistem upozorenja na sudar, kao i na autonomno kočenje u hitnim slučajevima.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs