
Opel već primećuje rezultate sinergija sa novim vlasnikom, francuskom PSA grupom, jer je nemački brend zabeležio profit po prvi put u poslednjih 18 godina.
Opel i Vauxhall juče su zabeležili 550.900 prodatih vozila i profit od oko 500 miliona evra za prvih šest meseci 2018. godine. Opelova profitna marža je dostigla 5 procenata, što znači da se približava nivou profitnih marži nemačkih visokoserijskih premijum brendova. Međutim, Opelovi rezultati za prvu polovinu godine ne uključuju 405 miliona evra troškova koji su nastali sa prodajom brenda PSA grupi prošle godine. Ovi troškovi su rezultat dogovora sa sindikatima oko dobrovoljnih napuštanja pozicija Opelove redne snage u Nemačkoj.
Uprkos tome, ovi rezultati konačno zaustavljaju (pre)dugačak niz konstantnih gubitaka pod bivšim vlasnikom, General Motorsom, koji su se, od 2000. godine, nagomilali na preko 17 milijardi evra. Ipak, mnoge od reformi koje su dovele Opel do profitabilnosti su implementirane još pod vlasništvom GM-a, a Opel bi prošle već godine napravio profit da nije bilo fluktuacija u valuti. Međutim, glavni deo velike prekretnice su strategije smanjenja troškova, CEO-a PSA, Karlosa Tavaresa, kao i sinergije koje su rezultat bliskih odnosa sa brendovima PSA grupe. Neke od tih sinergija su porasti efikasnosti proizvodnje i logistike, i pristup i deljenje platformi i drugih tehnologija. Sledeći korak će biti da Opel potpuno pređe na PSA platforme i da se proširi na druga tržišta van Evrope, što je GM jako ograničeno radio. Pod rukovodstvom PSA, Opel će ući na 20 novih tržišta do 2022., a u planu je i da brend proizvodi automobile u Namibiji. Na kraju, Opel će elektrifikovati celu gamu u Evropi do 2024. PSA grupa je u prvoj polovini ove godine prodala 2.181.800 jedinica, što je čini drugim najvećim proizvođačem u Evropi iza VW grupe.
Izvor: Dmotion.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs