
Land Rover Defender je ikona prave terenske vožnje čiji koreni se protežu gotovo 100 godina unazad. Novi model bi ipak trebao da kupcima ponudi malo više od grubijana za terensku vožnju, obzirom da se po prodajnim brojkama pokazalo da je to neophodno.
Iako se offroad čistunci sa tim baš i neće složiti, novi Defender će biti više od robusne kutije koja može svugde da prođe i sve da izdrži. Da bi se prodavao pet puta bolje od starog modela, novi Defender je morao biti prilagođen za 21. vek. Jednostavno, da bi ostvarivao očekivani profit, Defender se mora prodavati mnogo bolje od “na mišiće” godišnje prodaje od 20.000 komada, sa čime je završio stari model. A kuća očekuje da dostigne čak 100.000 prodatih komada godišnje sa novim Defenderom, koji prema onome što se trenutno može videti poprilično liči na Škodu Yeti. Doduše, ovo se odnosi na koncept DC100 predstavljen pre sedam godina, a koji je naišao na više nego mlak prijem.
Ralph Speth, CEO JLR izjavio je da su nove tehnologije u Defenderu neminovne, kako bi ispunile ekološke i bezbednosne norme, pa samim tim očekivati potpuno zadržavanje starog koncepta ne dolazi u obzir. Speth je dodao i da se više ne može mnogo gledati unazad pri razvoju novog modela, i da se mnogo toga mora uzeti u obzir, od motora, preko aerodinamike, pa do potrošnje goriva, a sve to u mnogome definiše i izgled i konstrukciju novog modela. Drugim rečima, Land Rover neće ići putem koji je odabrao Mercedes svojom G Klasom, nego potpuno novim pravcem.
Izvor: Dmotion.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs