
Višegodišnji napori da se osposobi projekat razvoja najbržeg kopnenog vozila su i zvanično propali.
Bloodhound SSC je bio jedan od poslednjih poteza kojim bi se bar na trenutak oživela tradicija ostrvske mašinogradnje, pa makar i kroz projekat ove kopnene rakete. Želja je bila da se vozi kopnom brzinom većom od 1609 km/h (1000 mph). A zahvaljujući mlaznom pogonu vojnog aviona Eurofighter to bi bilo i ostvarivo.
Ali postojao je jedan uslov, a to je da se prikupi još oko 25 miliona funti za zatvaranje finansijske konstrukcije. Nije im uspelo i projkat je na kraju ugašen.
"Uprkos velikom interesu i podršci javnosti, pa i velikom krugu potencijalnih investitora, nije bilo moguće da se osigura odgovarajući investitor", izjavio je administrator projekta Andrew Sheridan za BBC.
Recimo i da je tim planirao da bolid dovede na jug Afrike na isušeno jezero Hakseen Pan gde je već pripremljena test staza. Ali od vožnje neće biti ništa jer će sva oprema biti vraćena, a ona koja je u vlasništvu kompanije ide na doboš. Zato će ostati zabeležena tek jedna test vožnja u kojoj je ovaj monstrum vozio "tek" 320 km/h.
Zato, brzinski rekord ostaje u rukama Thrust SSC-ja kojim je Andy Green 1997. godine vozio 1227 km/h. Green je trebalo da vozi i Bloodhound.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs