
Da veliki proizvođači automobila ulaze u partnerstva s drugim velikim ili malim proizvođačima automobila, sistema ili opreme - to nije ništa novo, ali na svaku, i najmanju, naznaku nekog novog partnerstva svi odmah reaguju
Kada je prošle godine iznenada umro predsednik korporacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne, mnogi posmatrači su nagađali da će bez njega oni vrlo brzo biti prodati. Ali, gotovo osam meseci nakon smrti Marchionnea izvršni direktor FCA-a Mike Manley vodi i dalje samostalnu kompaniju koja ulaže u SAD i Evropu, proširujući Jeepovu liniju, i spreman je da dovede neki novi kadar u svoj izvršni tim.
S obzirom na skori završetak prodaje kompanije Magneti Marelli CK Holdingsu ove godine i povećanje profita u drugoj polovini 2019. godine, Manley je izjavio da će FCA imati bilans 'snage kao nikada do sada'. Manley je na sastanku s novinarima prošle nedelje na auto salonu u Ženevi odbio da isključi bilo kakav dogovor koji bi italijansko-američku kompaniju učinio boljom, što je vredno pomena kada francuski konkurent PSA navodno vidi FCA kao mogućeg partnera.
Volkswagen kaže da traži partnere koji će koristiti njihovu modularnu električnu platformu MEB, kakvu koristi koncept ID.Buggy, a Bloomberg News je objavio da će grupacija PSA, planirajući povratak u SAD, možda želeti da se udruži se s FCA, GM-om ili Jaguar Land Roverom.
Marchionne je tvrdio da industrija treba konsolidaciju i partnerstva kako bi se što efikasnije finansirali istraživanja i razvoj izuzetno skupe tehnologije za električna i autonomna vozila.
Iako se za FCA često smatra da kasni u ekonomičnosti potrošnje goriva, Manley je napomenuo da je prosečno visokoelektrifikovano vozilo u Evropi prošle godine prodato u samo 5.500 primeraka – po istoj stopi kao i 2014. godine. Međutim, Manley je rekao da će se tržište ubrzano menjati u sledećih nekoliko godina, posebno u Evropi, u kojoj pravila o emisijama štetnih gasova postaju sve stroža. Zato je Jeep obećao dva plug-in hibrida - Renegade kasnije ove godine i Compass početkom sledeće godine - na izložbi u Ženevi 2020. Kompanija je takođe pokazala koncept PHEV za Alfa Romeo, koji je izgledao spreman za proizvodnju, i potpuno električni Fiat Centoventi, takođe koncept.
Budući da su vozila s pogonom na struju zbog baterija i dalje puno skuplja od uporedivih benzinskih ili dizelskih, saradnja može da brže smanji troškove.
Novi glavni izvršni direktor PSA-e Carlos Tavares je označio FCA-u kao atraktivnog potencijalnog partnera, što je značajno, pogotovo nakon što je Manley rekao da će FCA težiti 'svakom dogovoru koji bi Fiat učinio jačim'. Tavares je istakao: 'Volimo razgovarati s ljudima koji traže dogovore. Kombinacija FCA-e i PSA-e, iz perspektive volumena, imala bi smisla. Zajedno bismo proizveli gotovo devet miliona vozila godišnje, dajući im snagu da se takmiče s VW-om, Toyota Motor Corp. i alijansom Renault-Nissan na način na koji to sami ne mogu.'
Za Peugeot iz grupacije PSA, koji planira povratak u Severnu Ameriku 2026., maloprodajna mreža FCA-e bi im pružila priliku da daju ponudu već etabliranom skupu trgovaca.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA