home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen Golf

Uprkos rastu prodaje novih automobila na najvećim evropskim tržištima, poput nemačkog i francuskog, u Evropskoj uniji se beleži pad prodaje novih vozila za februar ove godine od jedan posto, navodi Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) u najnovijem izveštaju o registraciji novih automobila u EU.

Kada se padu iz februara doda onaj iz januara ove godine, dolazi se, prema podacima ACEA-e do ukupnog smanjenja prodaje novih vozila u prva dva meseca 2019. za 2,9 posto. Ona tržišta koja su u januaru beležila rast, uglavnom su nastavila rast i u sledećem mesecu, a slično važi i za tržišta u padu od početka godine.

U drugom mesecu ove godine u Nemačkoj je prodato 2,7 posto više novih vozila nego u istom periodu prošle godine, a pozitivan trend osim Francuske (rast od 2,1 posto) beleži i Velika Britanija s porastom od 1,4 posto. Ali, s druge strane imamo zemlje kao što su Švedska (pad prodaje 14,9 posto), Austrija (pad 10,8 posto) i Španija, u kojoj je registracija novih automobila bilo 8,8 posto manja nego 2018.

Među članicama EU s izraženijim slabljenjem potražnje za novim automobilima u drugom mesecu ove godine je i Hrvatska, s padom od 7,7 posto u odnosu na februar 2018. U Hrvatskoj je u prošlom mesecu prodato 3.854 nova vozila.

Unutar EU su rasla i neka manja tržišta novih automobila, poput onoga u Litvaniji, i to za čak 94 posto. Iznad deset posto je u februaru porasla i potražnja za novim vozilima u Mađarskoj i Grčkoj, a u ekspanziji je bilo i slovenačko tržište, za 6,4 posto.

Prema podacima ACEA-e, među milion i 125 hiljada novoregistrovanih novih automobila u februaru ove godine u Evropskoj uniji, najviše je iz Volkswagenove game (271.000), zatim sledi Peugeot grupa koja uključuje i Opel i Citroen (195.000), kao i Renault, s 120.000 prodatih vozila. Dok Volkswagen beleži lagani pad prodaje u februaru od 0,7 posto, Peugeot grupa i Renault su rasli, ali nijedan više od jedan posto.

Najveći pad potražnje u EU među industrijama u februaru beleže Nissan (25,3 posto), Honda (8,7 posto) i Ford, koji je prodao pet posto manje vozila nego u februaru 2018.. Međumesečni pad potražnje za novim automobilima u EU u februaru je iznosio 2,9 posto u odnosu na januar.

Kada se Evopskoj uniji dodaju i Švajcarska, Norveška i Island, pad prodaje u februaru je nešto slabiji i iznosi 0,9 posto, prema podacima ACEA-e. U Švajcarskoj je zabeležen pad potražnje za novim vozilima od 0,5 posto, a zajedno s januarom iznosi 1,9 posto.

Izvor: Seebiz.eu / Jutarnji.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 599



Komentari