home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen Beetle

Mille Miglia je jedna od najpoznatijih drumskih trka na svetu. Njena istorija počinje 1927. godine, a mnogi ju obožavaju jer vodi učesnike 1000 milja (oko 1.600 km) kroz Italiju. Od Breše do Rima i nazad. Ovogodišnje izdanje je počelo juče i trajaće do 18. maja. Kako bi obeležio skori kraj proizvodnje Bube, Volkswagen je odlučio da učestuje na ovoj trci s dva primerka tog automobila.

Naime, Volkswagen je pomogao da oblikuje istoriju trke Mille Miglia tokom 1950-ih, a upravo su Bube u tome odigrale značajnu ulogu. Tačnije, Bube unapređenih performansi su završile na mnogo višim mestima u poretku nego što se očekivalo, prvenstveno zahvaljujući njihovoj pouzdanosti. Primera radi, Paul-Ernst Strähle je mnoge iznenadio 1954. sa svojom Bubom iz 1948. pod nazivom “Dapferle”. Opremio ju je s delovima iz Porschea 356 i odneo pobedu u klasi 1300cc  kao i treće mesto u klasi 1500cc.

Ipak, vratimo se u sadašnjost i recimo da se Breša juče pretvorila u muzej automobila na otvorenom, a među 430 starih automobila na Piazza della Vittoria su se nalazile i dve posebne VW Bube.

Prva je Buba Ovali koja je tzv. autentična replika modela iz 1956. napravljena od strane Volkswagen Classica 2011. godine, a njen Porscheov motor razvija snagu od 75 KS. Druga je Buba Pretzel koja je sastavljena prema priginalnim dokumentima za model Dapferle i Strähleovoj prijavi za Mille Miglia iz 1954. godine. Ovaj model razvija snagu od 60 KS.

Volkswagen Beetle

Proizvodnja Bube će završiti ovog leta kada poslednji primerak siđe s proizvodne linije. Preko 70 godina nakon početka proizvodnje i 21 godinu nakon lansiranja Nove Bube, vreme je da se konačno oprostimo od ove legende. Volkswagen će taj događaj verovatno obeležiti na prigodan način, a treba reći i da će lansirati posebnu Final Edition verziju.

Izvor: Autonet.hr



čitanja : 635



Komentari