
Mille Miglia je jedna od najpoznatijih drumskih trka na svetu. Njena istorija počinje 1927. godine, a mnogi ju obožavaju jer vodi učesnike 1000 milja (oko 1.600 km) kroz Italiju. Od Breše do Rima i nazad. Ovogodišnje izdanje je počelo juče i trajaće do 18. maja. Kako bi obeležio skori kraj proizvodnje Bube, Volkswagen je odlučio da učestuje na ovoj trci s dva primerka tog automobila.
Naime, Volkswagen je pomogao da oblikuje istoriju trke Mille Miglia tokom 1950-ih, a upravo su Bube u tome odigrale značajnu ulogu. Tačnije, Bube unapređenih performansi su završile na mnogo višim mestima u poretku nego što se očekivalo, prvenstveno zahvaljujući njihovoj pouzdanosti. Primera radi, Paul-Ernst Strähle je mnoge iznenadio 1954. sa svojom Bubom iz 1948. pod nazivom “Dapferle”. Opremio ju je s delovima iz Porschea 356 i odneo pobedu u klasi 1300cc kao i treće mesto u klasi 1500cc.
Ipak, vratimo se u sadašnjost i recimo da se Breša juče pretvorila u muzej automobila na otvorenom, a među 430 starih automobila na Piazza della Vittoria su se nalazile i dve posebne VW Bube.
Prva je Buba Ovali koja je tzv. autentična replika modela iz 1956. napravljena od strane Volkswagen Classica 2011. godine, a njen Porscheov motor razvija snagu od 75 KS. Druga je Buba Pretzel koja je sastavljena prema priginalnim dokumentima za model Dapferle i Strähleovoj prijavi za Mille Miglia iz 1954. godine. Ovaj model razvija snagu od 60 KS.

Proizvodnja Bube će završiti ovog leta kada poslednji primerak siđe s proizvodne linije. Preko 70 godina nakon početka proizvodnje i 21 godinu nakon lansiranja Nove Bube, vreme je da se konačno oprostimo od ove legende. Volkswagen će taj događaj verovatno obeležiti na prigodan način, a treba reći i da će lansirati posebnu Final Edition verziju.
Izvor: Autonet.hr