
Tokom 2018. godine jedna boja automobila je držala monopol na tržištu automobila.
Srebrna više nije u modi
Kako piše portal Index.hr, već godinama srebrna boja nije u modi. Apsolutni šampion je bela boja, a nju bira neverovatnih 38% kupaca prema izveštaju američke Axalte. Daleko iza na drugom mestu je crna boja s udelom od 18%, a tek na trećem mestu je srebrna boja koja poput sive drži po 12% udela.
Ako se spustimo na nivo Evrope, najpopularnija je i dalje bela boja s udelom od 25%, druga je siva s 22% udela, a treća crna s 21% udela.
A kakvi su trendovi?
Najveći rast popularnosti imaju crna i siva boja, pa je tako crna boja u Kini zabeležila rast od 5% te ostatku Azije od 3%. Istovremeno, siva boja je u plusu u Africi za 3% i Evropi za 2%.
Sve veći interes kupci imaju za plavom bojom. Primera radi, u Evropi od čak 10%. Primetan je i rast udela bronzanih, pa čak i zlatnih automobila. Zelenih je i dalje ispod 1%.
U Indiji i Kini je najpopularnija bela boja, ali u tim zemljama se odlično kotiraju boje koje u ostatku sveta ne prolaze najbolje. Indijci tako obožavaju srebrne aute (37%), a čak 3% ih bira u žutoj/zlatnoj boji. Plava boja beleži uzlet u Japanu gde se doživljava kao ekološka boja i ima udeo od 9%. Ameri sve više biraju braon i bež nijanse, baš kao i Rusi kod kojih je zabeležen najveći udeo braon boje od 9%.
Izvor: Index.hr